Крум Дончев е дисквалифициран, Димитър Илиев май е шампион

Победата на Дончев (вдясно) в "Сливен" е отнета заради непозволено охлаждане на предните спирачки<br />

© Георги Павлов

Победата на Дончев (вдясно) в "Сливен" е отнета заради непозволено охлаждане на предните спирачки



Пилотът на "Глобул рали тим" Крум Дончев спечели рали "Сливен" и постигна първа победа с новия си автомобил "Форд Фиеста R5", но радостта му продължи едва четири часа.


Той беше дисквалифициран заради установена от техническите комисари нередност в автомобила му, а създалата се ситуация има потенциала да задмине всички неприятни скандали в българския автомобилен спорт през 2013 г.


Дончев е бил дисквалифициран заради "непозволено от правилата охлаждане на предните спирачки – отвеждане на въздух чрез тръби към спирачките", предаде сайтът на състезанието.




Пилотът и неговият навигатор Петър Йорданов веднага са обжалвали решението за нередностите по автомобила им, който е от последно поколение и бе хомологиран от ФИА на 1 юли.


По информация на "Дневник", контестацията срещу победителите е била подадена от техните подгласници Димитър Илиев и Янаки Янакиев ("Шкода Фабия S2000"). Стигнало се е до шумен скандал в сервизния парк.


Ако дисквалификацията на Дончев бъде потвърдена, победата от "Сливен" ще бъде присъдена на Илиев. Така кръг преди края той най-вероятно ще може да се поздрави с успешна защита на шампионската титла. Това остава в сферата на вероятностите, защото в сайта на Българската федерация по автомобилен спорт (БФАС) няма публикувано официално временно класиране в рали шампионата.


След миналогодишните скандали около провеждането на рали "Сливен" като кръг от Intercontinental Rally Challenge (IRC), организацията на завършилото днес състезание беше поета от централата и лично от нейния председател Радослав Козлеков, приел директорската роля.


По непотвърдена информация след дисквалификацията на Дончев Козлеков е освободил от длъжност председателя на техническата комисия на БФАС Георги Вълчев. Пред "Дневник" Вълчев отказа коментар на събитията от неделния следобед.


"Нямам право да коментирам нарушенията по автомобила на Крум Дончев, нито заеманата от мен позиция. Обърнете се към г-н Козлеков. Вярвам, че той ще ви предостави информация", обясни Вълчев.


Козлеков не отговаряше на мобилния си телефон.


С декласирането на Дончев победителите от рали "България" Олександър Салюк и Йевхен Червоненко ("Шкода Фабия S2000") ще се изкачат на второ място в крайното класиране на "Сливен", а Фатих Кара и Гюрай Карагар ("Фиат Пунто S2000") от Турция ще допълнят челната тройка.


Димитър Илиев ще вземе точките за първото място в "Сливен"<br />

© Георги Павлов

Димитър Илиев ще вземе точките за първото място в "Сливен"


Състезанието


Илиев започна отлично надпреварата и спечели първите три етапа, за да оглави класирането с аванс от 7,9 секунди спрямо Дончев. В етапа "Стара река" пилотът на "Глобул рали тим" навакса 4,2 секунди и въпреки че Илиев бе най-бърз на "Даулите", при второто минаване на "Моллова гора" Дончев излезе начело и завърши първия ден с комфортен аванс от близо 17 секунди.


Вторият ден, който включваше по две минавания на "Българка" и "Ичера", отново мина под контрола на Дончев, който бе най-бърз в три от четирите етапа и на финала завърши с 35,8 секунди аванс спрямо Илиев.


Така шампионът за 2010 г. първоначално остави развръзката в шампионата за рали "Стари столици" в началото на октомври, но четири часа по-късно беше потвърдена максимата, че в българския автомобилен спорт нищо не е такова, каквото изглежда.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (13)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1440 Любопитно

    Ако комисарите са си на място и описанияелемент НЕ е в хомологацията -=- дисквалификация !

    Около 1980-та на рали Акрополис тогавашния заводски отбор на АУДИ куатро бе дисквалифициран за подобна история .
    Ако си спомняте модела бе с 2 двойки правоъгълни фарчета и механиците бяха демонтирали фарчетата и на тяхно място бяха поставили едни хартиени клапи , които се отваряха от насрещния въздух и се подобряваше охлаждането на двг

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  2. 2 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1697 Весело

    Защо така бе Бонбончев?

    Предразсъдъците са за ограничените.
  3. 3 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1440 Любопитно

    До коментар [#2] от "Нефертити":

    В последните няколко години е "люта" битката между Митко и Крум и е все с превес на Митко !
    При Митко основно действащо лице е баща му Адаша - Владо Илиев с когото на времето за кратко бяхме съперници по ралитата , но сме много добри приятели от време оно !
    Както на времето Адаша бе фин карач , такъв е и Митко , но колата вече им е старичка , а Крум е с нова , но нещо не му пасва .
    Гледах ги още в петък на затворения маршрут - би Митко .
    Вчера на първия кръг пак Митко и снощи до късно механиците бачкаха на Крум по колатра .
    Но "закрития"паркинг бе на площада пред очите на всички . . .

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  4. 4 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1440 Неутрално

    До коментар [#2] от "Нефертити":

    Да се поправя :
    [quote#3:"Чардо"]Вчера на първия кръг пак Митко [/quote]
    ГРЕшКА : Крум победи !
    Но двете работни площадки на Крум и на Митко бяха съседни , една до друга .Делеше ги само въздуха от няма и метър разстояние .
    Интересното е , че една жена от екипа на Митко ги наблюдаваше не прекъснато , до като ние с Адаша и П.Ж. се бяхме отдали на спомени и раздувахме

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  5. 5 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1697 Неутрално

    До коментар [#4] от "Чардо":

    Аз на Крум не съм му фенка, че ми е малко лигав.

    Предразсъдъците са за ограничените.
  6. 6 Профил на salvador
    salvador
    Рейтинг: 688 Любопитно

    До коментар [#4] от "Чардо":

    Чардо, ти и рали състезател си бил?!Евала!!!

    Комунистите са опасни за нашето здраве!!!
  7. 7 Профил на nikoi
    nikoi
    Рейтинг: 374 Весело

    интересно ми защо не ги проверяват колите преди състезанието. И защо ако правиш някакви модификации на ръба на правилата, не се консултираш със съдиите преди да се състезаваш....а другият хитрец по-стар български обичай, пробвал се да го бие, ама като не станало го издал на съдиите.....

  8. 8 Профил на graham
    graham
    Рейтинг: 531 Весело

    До коментар [#7] от "nikoi":

    Ахахахаха, засмя ми сутринта!! Те ги проверяват, консултират се, даже технически преглед минават, ама ей на (lol).

  9. 9 Профил на xymax
    xymax
    Рейтинг: 522 Разстроено

    [quote#7:"nikoi"]

    интересно ми защо не ги проверяват колите преди състезанието. И защо ако правиш някакви модификации на ръба на правилата, не се консултираш със съдиите преди да се състезаваш....а другият хитрец по-стар български обичай, пробвал се да го бие, ама като не станало го издал на съдиите..... [/quote]

    Ами що! Целият ни рали спорт се върти покрй тези двамцата, включително и някой друг спонсор и целия административен персонал на БФАС. И те от време на време си правят по някоя интрига, за пред публиката, да си мислим, че има конкуренция.

    Поради тази причина от 2011 не ходя по ралита.

  10. 10 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1440 Весело

    До коментар [#6] от "salvador":

    Най-напред почнах академично гребане на скиф в ЦДНА още в 5 клас - 1958-ма
    По време на гимназията понеже баща ми бачкаше в Завод 12 където изработвах двг на мотопедите и мотоциклетите Балкан та там тренирах и мотокрос .
    На 28.04.64-та , на края на 11 клас си гръмнах "малко" ръцете и край с гребането !А 3 години бих мъжете и вече бях м.с.
    Та продължих с мотокроса , почнах работа в Завод 12 на 14.12.64-та в Прототипно-експерименталнта база на завода където ни бе отбора по мотокрос. Завода 12 бе към ДСО Балканкар който между другото бе и вносителя на леките коли в България - Димитър Альокьов , та направихме и отбор по рали към Балканкар.
    А от пролетта на 1965-та вечер ходех и на тренировки по самбо .
    Идиот !
    За това сега са ми износени всички стави и съм в инвалидна количка .
    А 1982-ра ме изтеглиха от Български монетен двор в СБА да ооравям рали Златни , че му бе паднала категорията от 5 звезди ( най-високата ! на 2 звезди , та известно време отговарях и за целия авто спорт в БФАС. и за един сезон ни върнаха 5-те звезди !
    Жоро Янакиев заради свои користни цели премести рали Златни от родниата си Варна в Самоков където е израсъл и ефекта вече е НУЛЕВ !
    Та от там им знам всичките истории .
    Та както ми казва доктора от Горна баня , аз съм идеалния пример от професионален спорт към инвалидизиране !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  11. 11 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 800 Неутрално

    Абе мътна е историята. Колата има хомологация. Ако въпросното охлаждане не е афтър маркет модификация на нашенците (в което се съмнявам), може да се окаже, че са натопени несправедливо. Няма да му е за първи път на Илиев да печели със помощта на спорни съдийски решения.

    А може и наистина Дончев да е бърникал по колата неправомерно...

    Абе каквото и да е, цялата тая "драма" още повече затвърждава кенефния характер на рали спорта ни в днешно време.

  12. 12 Профил на salvador
    salvador
    Рейтинг: 688 Неутрално

    До коментар [#10] от "Чардо":

    Не си ли мислил да напишеш, ако не книга, то поне спомени, защото е определено интересно.А и времето беше такова, че точно сега, смятам, че е нужно да се пише за онези години, а ти не си като повечето хора от миналото.

    Комунистите са опасни за нашето здраве!!!
  13. 13 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1440 Неутрално

    До коментар [#12] от "salvador":


    [quote#12:"salvador"]А и времето беше такова, [/quote]
    =================

    Вярно минах през о'санна до разпни го!
    Имах много пъстър живот и все още помня
    Преди години децата ме караха :
    - Тате разкажи случка !
    Сега внуците и те . . .
    Вече на няколко пъти форумци ми казват същото което и ти,
    но човек като напише нещо , трябва да се издаде
    И това ме спира . . .
    Приятна вечер

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK