"Бриджстоун" вреди на MotoGP, смятат пилотите

Валентино Роси критикува и твърдите гуми на "Бриджстоун"

© Reuters

Валентино Роси критикува и твърдите гуми на "Бриджстоун"



Производителят на гуми "Бриджстоун" навреди на имиджа на MotoGP със събитията на преасфалтираната писта "Филип айлънд", смятат част от водещите пилоти в шампионата.


Доставчикът, както и този за Moto2 - "Дънлоп", бяха сварени неподготвени от голямото износване за гумите от новия асфалт на австралийската писта.


Породените от това притеснения в свободните тренировки доведоха до намаляване на обиколките в MotoGP от 27 до 19, като за пръв път в историята на спорта беше въведена задължителна смяна на моторите при суха настилка. Пилотите бяха задължени да преминат на обутите с нови гуми втори машини в деветата или десетата обиколка.




Състезанието беше едно от най-интересните през годината, но завършилите съответно втори и трети Дани Педроса и Валентино Роси не смятат, че проблемът трябва да бъде отминат с лека ръка.


"По телевизията може би всичко е изглеждало много яко и вълнуващо, но мога да ви уверя, че за отборите беше кошмарно. Срамно е, прибягването до подобни действия не носи добър имидж на спорта. Следващия път те ("Бриджстоун") трябва да проведат ден или два тестове заради настилката", обясни пилотът на "Хонда" Педроса.


Неговият съотборник Марк Маркес спечели надпреварата, но беше дисквалифициран заради закъсняло влизане в бокса в 11-ата обиколка и победата беше присъдена на Хорхе Лоренсо с "Ямаха".


Дани Педроса определи като кошмарно състезанието в Австралия

© Reuters

Дани Педроса определи като кошмарно състезанието в Австралия


Роси се съгласи, че "Бриджстоун" са допуснали грешка и е трябвало да направят пълни изпитания с гумите на "Филип айлънд". "Ако някоя писта има нова настилка, те трябва да са задължени да направят тестове за гумите с добри и бързи пилоти. Ако ли не, тогава е безполезно", коментира седемкратният шампион в MotoGP.


Доктора атакува японската компания и за цялостното представяне на нейните продукти през сезона. "Бриджстоун" трябва да положат повече усилия за подобряване на твърдите гуми. Тази смес така и не сработи за никого през целия шампионат. Във всички състезания сме принудени да караме с меките гуми, защото твърдите не вършат работа", обясни Роси.


През миналата година "Бриджстоун" получи сериозни критики за представянето на нейните продукти около фаталното падане на Марко Симончели, загинал на пистата "Сепанг" след удар от Колин Едуардс и Роси.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK