"Адидас" остава спонсор на световното по футбол до 2030 г.

"Адидас" остава спонсор на световното по футбол до 2030 г.

© Reuters



Германският производител на спортни стоки "Адидас" продължи договора си с ФИФА като един от основните спонсори на световните първенства по футбол до 2030 г.


С удължаването на партньорството с най-гледаното спортно събитие компанията се надява да запази аванса си пред "Найки" като най-голям производител на футболна екипировка в света.


Новата сделка на "Адидас" добавя още четири мондиала – през 2018, 2022, 2026 и 2030 г., за които ще доставя официалните топки и униформи за доброволците. Германците ще запазят и правото си да продават лицензирани продукти, свързани с първенствата, както и да рекламират по време на събитието.




"Адидас" е основна част от историята на световните първенства, като е буквално в епицентъра на екшъна на всеки турнир от 1970 г. насам", заяви маркетинг директорът на ФИФА Тиери Вейл.


Последният контракт между двете страни беше обявен през 2005 г. и включваше изминалия турнир в Южна Африка и предстоящия следващото лято в Бразилия. Сделката тогава беше оценена на 350 млн.  долара. От "Адидас" отказаха да коментират финансовите параметри на последното удължаване на договора.


Германците и американският им съперник "Найки" са с почти изравнени сили в челото на подреждането за най-много продажби на футболни стоки – пазар, оценяван на около 6.7 млрд. долара годишно.


"Адидас" отчете напредък през 2012 г. заради спонсорското си участие на европейското първенство и летните олимпийски игри, но през тази загуби част от позициите си на европейския пазар в полза на "Найки" и предупреди за по-нисък ръст на очакваните печалби.


Компанията вече е насочила погледа си към Бразилия и очаква рекордни продажби за 2 млрд. долара на стоки, свързани с първенството, или повишение от 1.5 млрд. долара спрямо последния турнир в Южна Африка.


Производителят вече стартира кампанията си за мондиала с нови серии бутонки и екипи за големите си партньори като Германия, Испания и Аржентина, които ще бъдат налични за коледните празници.


"Уникалното ни партньорство и продължаващото присъствие на световни първенства ще помогне на "Адидас" да затвърди позицията си на световен лидер в продажбата на футболни стоки", коментира изпълнителният директор на компанията Херберт Хайнер.

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK