Българският екипаж отпадна от рали "Дакар" след серия технически повреди

Алексиев и Георгиев са изкарали последните три денонощия почти без сън и храна<br />

Алексиев и Георгиев са изкарали последните три денонощия почти без сън и храна



Екипажът Орлин Алексиев и Пламен Николов отпадна след четвъртия етап от рали "Дакар" заради тежки технически повреди в техния "Фиат Фриймонт", съобщи БНТ.


Тандемът едва се е добрал до бивака чак тази сутрин, но сериозните щети по автомобила не им позволят да продължат участието си.


Проблемите за единствените български участници в тазгодишното издание на надпреварата започнаха още от първия ден.




Тогава те попаднаха на некачествено гориво, което разложи предпазната гума в двата резервоара, запуши цялата горивна система и двигателят им започна да губи мощност.


В началото на започналия в сряда четвърти етап от Сан Хуан до Чилесито българите "са счупили щанга", а по-късно на Николов му е прилошало от умора заради почти пълната липса на сън и храна в дните от старта на състезанието.


След това екипажът е затънал в пясъците за около два часа, а след неутрализацията "се е скъсала рамата" в задната част на техния "Фиат". По-късно проблемите им са били допълнени от дефектиралата кора под автомобила, която се е огънала и е била ремонтирана в продължение на нови четири часа.


Накрая единият от двата им резервоара се е спукал и се е наложило два пъти да досипват гориво. Алексиев и Николов са се добрали до бивака чак в 8.00 часа тази сутрин местно време, но поради тежките повреди автомобилът не може да продължи в надпреварата.


"Тази година състезанието бе много тежко, особено при нас, защото загубихме ритъм от началото. Не съжалявам, защото участието е опит и етапите бяха различни. Научихме много нови неща", заяви пред БНТ Орлин Алексиев, който през миналата година стигна до финала в дебютното си участие на "Дакар".


"Концепцията ни с охлаждането отново не преработи. Единствено съжалявам за горивото, защото още в първите километри разбрах, че автомобилът не работи както в България. Искам да се върна на "Дакар" подготвен, все още не мога да кажа дали ще е след година или две", коментира още състезателят.


Лидер в надпреварата при автомобилите преди днешния пети етап е Карлос Сайнц с аванс от 2:06 мин. пред Нани Рома. Тройката допълва Насер ал Атия.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (36)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 993
    993
    Рейтинг: 521 Любопитно

    А другите с какво гориво карат?

    911,959,964,993
  2. 2 Профил на nodamncat
    nodamncat
    Рейтинг: 583 Неутрално

    Така като чета, този Фиат направо се е разпаднал по пътя. И кой предоставя горивото, че е били толкова некачествено ?

  3. 3 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 5025 Неутрално

    Смели българи! Жалко.

    Gunter glieben glauchen globen
  4. 4 Профил на Ron
    Ron
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Този материал е голяма "реклама" за този модел.
    А ме диви ето това: "когато попаднаха на некачествено гориво и това разложи предпазната гума в двата резервоара, запуши цялата горивна система и двигателят им започна да губи мощност."
    Как така са попаднали на бензин? На туба по трасето ли? Неизвестно лице им предложило на половин цена ли? Що за абсурд!

  5. 5 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 680 Неутрално

    [quote#2:"nodamncat"]Така като чета, този Фиат направо се е разпаднал по пътя.[/quote]

    Първата ми мисъл беше - ми то от Фиат какво друго да очакваш. След това обаче се замислих, че никой от автомобилите в Дакар на практика не е сериен такъв, а са с множество доработки.

    Така че в крайна сметка нашите са си виновни, че не са подготвили и натопорчили автомобила както трябва. И правилно пишат, че са натрупали много нов опит, който дано приложат в следващото издание.

    @)----,--'--
  6. 6 Профил на tagged18
    tagged18
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Повече никакъв ФИАТ на Рали Дакар!

  7. 7 Профил на tagged18
    tagged18
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#1] от "993":

    Заредили са от някаква анонимна бензиностанция още първия ден.

  8. 8 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 2897 Любопитно

    "тежки технически повреди" - дали са решили да минат евтино или са решили, че с БГ тел ще се оправят? Не само подготовката, а и екипировката е важна. Поне са почувствали атмосферата на ралито, от друг свят е.

    Обичай света като самия себе си - тогава наистина ще можеш да се грижиш за всичко
  9. 9 Профил на yokicha
    yokicha
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Колата е същата като миналата година само дето пише ФИАТ.
    Жалко за отпадането

  10. 10 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3900 Неутрално

    Жалко за нашите смелчаци!Дано догодина да участват и да имат повече късмет!

  11. 11 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1125 Любопитно

    Пилотът вчера наистина изглеждаше на ръба на силите си...
    Но за мен цялата тази история е ред от грешни преценки, за което вина не искам да търся, но би било редно да си направи разбор някой, за да не карат 1.фиат фримонт 2.с "корозивно" гориво следващия път и то още от първия ден.

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  12. 12 Профил на The Stig
    The Stig
    Рейтинг: 1034 Неутрално

    Горивото на Дакар се зарежда от обикновените бензиностанции, а автомобилът им е същия като миналогодишния. Само че този път сложиха калниците и емблемата на ФИАТ, защото вносителят им дава пари, докато миналата година се водеше БМВ. Тези автомобили нямат абсолютно нищо общо с това, което се продава в шоурума.

  13. 13 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1680 Неутрално

    Счупил се е Фиат с двигател от БМВ. Чак не мога да повярвам.

  14. 14 Профил на senser
    senser
    Рейтинг: 389 Любопитно

    Аз за 1ви път чувам за скъсана рама ...

    simple mind
  15. 15 Профил на Орлин  Данев
    Орлин Данев
    Рейтинг: 572 Любопитно

    Новината не отговаря съвсем на истината!
    Българският екипаж е продължил надпреварата,само,че...яхнал камили!
    --------------------
    Може ли така бе момчета?Какви са тия измислени марки коли които карате и то на едно от най-тежките състезания в Света?
    Ама те хората са измислили марката и модела бе момчета!
    Пикап Тойота Такома(по известна от Арабската пролет като
    Тойота Революшън)
    или
    Джип Тойота Лендкрюизър
    или
    Пикап Тойота Тундра
    Може ли така бе?...Може ли бе?...

  16. 16 Профил на dimko
    dimko
    Рейтинг: 526 Неутрално
  17. 17 Профил на owz46306052
    owz46306052
    Рейтинг: 422 Неутрално

    Странно - винаги съм мислел, че между помпата на резервоара и горивната система трябва да има едно нещо наречено филтър - и да сипеш някоя гадост, която прави подобни неща - филтъра ще ограничи щетата само до едната помпа...

    Нейсе де - подготовката за едно такова рали, не е като да връткаш кръгчета на полигона и да газиш локвите по Балкана...

    Стискам палци да намерят пари и смелост и пак да участват...

  18. 18 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 993 Весело

    в началото на ралито нейде мернах, че едвам минали прегледа, дето ги допуска до участие... та нема много за чудене...

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  19. 19 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 1223 Неутрално

    До коментар [#9] от "yokicha": Не знам каква е била миналата година, но на тази фаровете и решетката са на Фриймонт. Казвам го като собственик на Фиат Фриймонт. Иначе се очудвам как с този автомобил участват на рали, въпреки че няма нищо общо със серийните.

  20. 20 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 1223 Неутрално

    До коментар [#17] от "owz46306052": На мен ми се е случвало подобно нещо, но със Фиат Темпра. Помпата беше в резервоара и някакво гумено уплътнение се беше така разкапало и запушило мрежата на помпата, че не можахме да я изчистим дори с ултразвук и се наложи да купувам нова помпа. Успех на момчетата догодина, но с друга кола.

  21. 21 Профил на yokicha
    yokicha
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#19] от "yossarian1944":

    Аз познавам член на екипажа и от него знам, че автомобила е същия от миналата година - има само козметични промени.
    Това е.

  22. 22 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 1223 Неутрално

    До коментар [#21] от "yokicha": Съгласен. Видях снимки на миналогодишният автомобил с фарове на БМВ. Сега е същият само, че с фарове, маска и стопове точно на Фриймонт ( не са на Додж Джърни)

  23. 23 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1502 Неутрално

    FIAT- Fix It Again Tomorrow. Моля, почитателите на ФИАТ да не се обиждат. Не съм го измислил аз.

  24. 24 Профил на Станислав Генов
    Станислав Генов
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#15] от "багаин":

    Абе за тебе нема ли опорни точки. Бегай да защитаваш вожда. Кво се вреш в тая тема

  25. 25 Профил на ministry
    ministry
    Рейтинг: 367 Любопитно

    Миналата година беше добре,но тази просто нямаха късмет.Нищо все пак записаха участие в най-тежкото състезание.Успех за догодина.

  26. 26 Профил на kirsner
    kirsner
    Рейтинг: 829 Неутрално

    Това дс участваш в най-трудното рали в света с ФИАТ е като да се явиш на световен конкурс за дискводещи с "ВЕФ".

  27. 27 Профил на kirsner
    kirsner
    Рейтинг: 829 Неутрално

    #23, има и други:

    Ако искаш да те е яд - купи си "ФИАТ"!

  28. 28 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 3780 Весело

    "Тогава те попаднаха на некачествено гориво, което разложи предпазната гума в двата резервоара, запуши цялата горивна система и двигателят им започна да губи мощност."

    Те такова чудо не бях чувал? Да не са сипвали КОРЕСИЛИН!

    I Want To Believe
  29. 29 Профил на Ron
    Ron
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Ето екипа в официалния сайт на състезанието: http://www.dakar.com/dakar/2014/fr/pilote/361.html
    Участват всичко на всичко два FIAT-а.
    Отпадането още в началото на надпреварата и то след такиватехнически причини ще е навреди допълнително на имиджа на марката в България и ще се отрази на продажбите. Освен това останалите спонсори остават излъгани, защото безславно слизат от новините.

  30. 30 Профил на yokicha
    yokicha
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#22] от "yossarian1944":

    Аз не съм кой знае какъв фен на Дакар, просто се интересувах заради моя познат.

  31. 31 Профил на kas.
    kas.
    Рейтинг: 1386 Разстроено

    Щеше ми се да завършат поне тази година състезанието. Ама това тяхното си е направо каръщина. Язък!

    Животът е като руло хартия - дълъг е, но го хабиш за задници
  32. 32 Профил на kozhouharov
    kozhouharov
    Рейтинг: 367 Неутрално

    На мен не ми бе особено ясно защо им се обръща такова внимание? Както бе с Кралев преди време.
    В крайна сметка очевадно става дума за аматьорски отбор. Още на първия етап бяха казали, че се били изморили. Което е нормално ако не си трениран и имаш бирено коремче.
    Отпадат след поредица от технически причини и много от тях абсурдни. Горивото било проблем, ами за Сайнц защо не е проблем? Защото има подходящите филтри.
    Другия участник с ФИАТ кара Панда, ама не пълен прототип, а базирана на серийната Панда. Човека продължава напред.
    Догодина може да се пробват да си конструират и ракета за Луната...

  33. 33 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2691 Неутрално

    [quote#6:"tagged18"]Повече никакъв ФИАТ на Рали Дакар! [/quote]
    Българите са заложили на най-куция кон !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  34. 34 Профил на stenlyaka
    stenlyaka
    Рейтинг: 1139 Неутрално

    Пълен абсурд , те с гориво ли са зареждали или със сярна киселина ???

  35. 35 Профил на stenlyaka
    stenlyaka
    Рейтинг: 1139 Неутрално

    ..и за следващата година да се появят с Грейт Уол !

  36. 36 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 603 Весело

    Попаднали са на некачествен автомобил, мен ако питате...

    Недопустимо е резервоарът на автомобила да не бъде устойчив на горива с добавка на био-етанол или био-дизел.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK