
© Reuters
Кобаяши изкара три пълни сезона в "Заубер", след което направи едногодишна пауза
Японският пилот Камуи Кобаяши се завръща във Формула 1 с екипа на "Кейтъръм", който обяви своите представители за 2014 г. и запълни стартовата решетка.
За второто си титулярно място британците ще разчитат на 23-годишния швед Маркус Ериксон, идващ от GP2.
Кобаяши, познат с агресивния си и атрактивен стил на каране, изкара последния сезон като част от GT програмата на "Ферари" в Световния ендуранс шампионат (WEC). 27-годишният японец направи своя дебют във Формула 1 в края на 2009 г. с "Тойота", след което изкара три пълни сезона в "Заубер".
"Чудесно е да се завърна в спорта и съм щастлив от договора с "Кейтъръм". В целия процес на преговори останах силно впечатлен от ясното им желание къде искат да се намират и колко много инвестиции са направили досега в преследването на целите си", каза Кобаяши.
Основната цел пред него и Ериксон ще бъде спечелването на дългоочакваната първа точка за "Кейтъръм", където заместват французина Шарл Пик и холандеца Гиедо ван дер Гарде.
Младият швед ще дебютира във Формула 1 след четири години в GP2 и само три победи. Най-доброто му крайно класиране в шампионата е шестото място през миналия сезон, въпреки че се очакваше да спори за титлата след преминаването си в ДАМС.
Ериксон ще бъде първият швед в световния шампионат след Стефан Йохансон, чието последно състезание бе през 1991 г. Младокът има малък опит с болид от Формула 1, след като през 2009 г. участва в тестовете за млади пилоти с "Браун ГП" заради титлата си в японската Формула 3.
"Мечтата ми да вляза във Формула 1 стана реалност. Вече се вълнувам за старта на сезона и първото състезание в Австралия", каза Ериксон, който очевидно е последният представител от клуба на платените пилоти. Той ще е третият дебютант в шампионата през този сезон.
Стартовата решетка във Формула 1 за 2014 г.:
"Ред бул" - Себастиан Фетел, Даниел Рикардо
"Мерцедес" - Люис Хамилтън, Нико Розберг
"Ферари" - Фернандо Алонсо, Кими Райконен
"Лотус" - Ромен Грожан, Пастор Малдонадо
"Макларън" - Дженсън Бътън, Кевин Магнусен
"Форс Индия" - Нико Хюлкенберг, Серхио Перес
"Заубер" - Адриан Сутил, Естебан Гутиерес
"Торо росо" - Жан-Ерик Верн, Даниил Квят
"Уилямс" - Фелипе Маса, Валтери Ботас
"Маруся" - Жул Бианки, Макс Чилтън
"Кейтъръм" - Камуи Кобаяши, Маркус Ериксон
Moonshine
Рейтинг: 795 ВеселоКобаяши е свежарка!
vlado1978
Рейтинг: 546 ВеселоПоне 20% ръст на сблъсъците.
993
Рейтинг: 601 РазстроеноГоркия... Много ще страда с тази каруца... Последният ред му е гарантиран. Иначе Кобаяши е пич и заслужава по-добра кола! Жалко!
911,959,964,993Karla c Україна Hanneman
Рейтинг: 752 НеутралноЯко!
To Crush Your Enemies, See Them Driven Before You, And To Hear The Lamentation Of Their Women!didko8
Рейтинг: 590 НеутралноГолям пичага!
Гита Ог
Рейтинг: 810 НеутралноНай-после! Надявам се да е пръв от опашкарите, а следващия сезон дано си намери наистина добър отбор!
Вещица от Овнерогklimentm
Рейтинг: 4030 НеутралноЯзък за самурая.Заслужава нещо по добро.
klimentmdeutschwagen
Рейтинг: 1935 НеутралноТаки Инуе на Туитър:
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winningTaki Inoue @takiinoue Jan 21
F1 get Kob back again. So Taki Inoue doesn't has to try to be there any more. Now planning to hang up my helmet.