Нико Розберг откри сезона във Формула 1 с убедителна победа

Розберг не изпусна лидерската позиция от първия завой до финала

© Reuters

Розберг не изпусна лидерската позиция от първия завой до финала



Пилотът на "Мерцедес" Нико Розберг спечели изключително убедителна победа в първото състезание за новия сезон във Формула 1.


28-годишният германец триумфира в Гран при на Австралия, след като поведе от старта и до финала не остави никакви шансове на своите съперници.


Розберг финишира с 24.5 секунди пред Даниел Рикардо с "Ред бул" и с 26.7 секунди пред Кевин Магнусен с "Макларън", за да запише четвърта победа в кариерата си. Той сложи край на серията от девет поредни победи на световния шампион Себастиан Фетел. 




"Перфектен старт на сезона. Всички работиха изключително здраво и сега разполагаме с невероятна "сребърна стрела". Уикендът в Мелбърн беше страхотен, но ни предстои дълъг път. Можем да се подобряваме и трябва да го направим, защото останалите отбори няма да спят", заяви Розберг след състезанието. 


"Мерцедес" обаче не успя да материализира напълно голямото си предимство пред останалите отбори, след като стартиралият от първа позиция Люис Хамилтън отпадна още в третата обиколка заради проблем с двигателя. 


В първото си състезание за "Ред бул" Рикардо успя да задържи второто място в квалификациите и да се качи на подиума за първи път в кариерата си. 24-годишният австралиец показа, че въпреки техническите проблеми световните шампиони разполагат с бърза кола. 


"Преди две или три седмици никога не бих заложил, че днес ще бъдем на тази позиция. Всички поздравления са за екипа, който свърши страхотна работа и преобърна ситуацията. Искам да благодаря и на всички австралийски фенове, които ми оказаха поразителна подкрепа", заяви Рикардо.


Неговият съотборник Себстиан Фетел обаче беше потърпевшият от тези проблеми. Световният шампион започна разочароващо защитата на титлата. Той отпадна още в шестата обиколка заради проблем с двигателя, получен още в загряващата обиколка. 


Розберг спечели четвърта победа в кариерата си

© Reuters

Розберг спечели четвърта победа в кариерата си


Дебютантът Магнусен се пребори за място на подиума още в първото си състезание. 21-годишният пилот стана първият датчанин, който се качва на почетната стълбичка във Формула 1. Преди седем години на същата писта Хамилтън също дебютира за "Макларън" с трето място. 


"Трудно е за вярване, изглежда ми сюрреалистично. Колата беше невероятна и разполагах точно с това, от което имах нужда през цялото състезание. Подготовката, която направихме, беше фантастична. Никога досега не съм бил във Формула 1 и имах само малко време в тестовете, така че поздравления за отбора за страхотната работа", заяви след финала Магнусен. 


Британският тим затвърди силния си уикенд с четвърто място на Дженсън Бътън. Бившият световен шампион потегли от десета позиция, но успя да си проправи път напред, с което "Макларън" поведе в класирането при конструкторите. 


Силно състезание направи финландецът Валтери Ботас, който потвърди потенциала на "Уилямс". Той потегли от 15-а позиция, а в десетата обиколка се удари в стената, но в крайна сметка успя да се пребори за шестото място. 


Представянето на Ботас беше едно от малкото интересни неща в едно скучно състезание, което предложи много малко битки на пистата и почти никаква интрига за разпределението на челните позиции. 


Нико Хюлкенберг с "Форс Индия" зае седмо място, а "Ферари" вкара двамата си пилоти в зоната на точките. Фернандо Алонсо завърши пети, а Кими Райконен остана на осма позиция. Пилотът на "Торо росо" Жан -Ерик Верн финишира на девето място, а неговият съотборник Даниил Квят също влезе в зоната на точките в дебютното си състезание във Формула 1. 


Пред родна публика Рикардо завърши втори в дебютното си състезание за "Ред бул"

© Reuters

Пред родна публика Рикардо завърши втори в дебютното си състезание за "Ред бул"


Състезанието

Потеглилият от трета позиция Розберг стартира отлично и поведе колоната след първия завой, докато Хамилтън започна да губи позиции заради липсата на мощност. Във втората обиколка той получи нареждане от инженерите да се оттегли, за да запазят двигателя. 


"Още откакто напуснах бокса усетих, че имам много по-малко мощност от обичайното. За съжаление цялата работа на момчетата във фабриката и всички безсънни нощи отидоха на вятъра. Тежко е за всички, защото изглеждахме толкова силни. Но до края има дълъг път. Оставам позитивен и фокусиран върху следващото състезание", заяви Хамилтън, след като се оттегли в третата обиколка. 


Още след старта пък Фетел заяви по радиото на своя екип, че двигателят не работи добре. Той опита да се задържи по-дълго на пистата, но губеше много позиции и в крайна сметка трябваше да се прибере в бокса още в шестата обиколка. 


"Загубих мощност още в загряващата обиколка. Отборът нямаше представа защо това се получи. Още на старта усетих, че няма да продължа състезанието. Работим с "Рено", за да разберем какъв е проблемът. Но сезонът е дълъг, а важното е, че имаме бърза кола, което се вижда при Даниел", заяви Фетел след отпадането си. 


Камуи Кобаяши също претърпя разочарование при завръщането си във Формула 1. Още на старта той удари Райконен. Пилотът на "Ферари" не пострада, но болидът на японеца се вряза във Фелипе Маса и за пилотите на "Кейтъръм" и "Уилямс" състезанието приключи бързо. 


В челото Розберг поведе уверено и бързо натрупа голяма преднина. Сериозен прогрес правеше Ботас, който си проправи път от петнадесетото до шестото място. Финландецът обаче допусна сериозна грешка, след като на излизането от десети завой в десетата обиколка се удари в стената. Със спукана гума и разбира джанта той трябваше да мине през бокса. 


Представянето на Валтери Ботас (вляво) беше едно от малкото интересни неща в състезанието

© Reuters

Представянето на Валтери Ботас (вляво) беше едно от малкото интересни неща в състезанието


Заради инцидента с Ботас на пистата се появи кола за сигурност и повечето пилоти използваха момента, за да влязат в бокса. Това стопи преднината от пет секунди, която Розберг беше натрупал, но след излизането на колата за сигурност в 16-ата обиколка германецът отново се изстреля напред. 


До вторите влизания в бокса на пистата не се случи нищо интересно. Розберг увеличаваше аванса си, а зад него без промяна в позициите се движеха Рикардо, Магнусен, Хюлкенберг, Алонсо и Верн. От осма позиция Бътън първи смени гуми в челото.


Ранният стоп определено се отплати на англичанина, тъй като след спиранията си Хюлкенберг, Алонсо и Верн се озоваха зад пилота на "Макларън". Лидерът Розберг последен в челото сложи по-твърдия тип гуми, а преднината му в 40-ата обиколка беше над 15 секунди. 


Рикардо и Магнусен бяха близо един до друг, но до реална битка за второто място не се стигна, въпреки че с твърдите гуми темпото на "Макларън" беше по-добро. Отзад Ботас летеше по пистата и изпревари последователно Верн, Райконен и Хюлкенберг, за да завърши шести. 


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (30)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    Рейтинг: 764 Неутрално

    Картинг с лимит от 100 литра бензин на състезание. Ни мъ изкефи.

    Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/
  2. 2 Профил на Wandering jew
    Wandering jew
    Рейтинг: 381 Неутрално

    не забелязах да е по-интересно и по-динамично. наредиха си се в началото така и така си и свършиха...

  3. 3 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1528 Неутрално

    Няма тръпка...

    Предразсъдъците са за ограничените.
  4. 4 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4022 Неутрално

    И аз не бях очарован,изобщо не беше интересно.

    klimentm
  5. 5 Профил на lynyrdS
    lynyrdS
    Рейтинг: 440 Неутрално

    Ако Ф1 ще е така - по-добре без нея, или да я гледат тинеиджърите които не знаят какво беше преди..

  6. 6 Профил на xymax
    xymax
    Рейтинг: 573 Разстроено

    Повръща ми се вече от формата на формулата. Шампионът тази година е предопределен и е един от двамата пилоти на Мерцедес, най-вероятно Нико.

  7. 7 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1290 Неутрално

    "Мерцедес"-а наещо колеблив-ту печели, ту създава проблем

  8. 8 Профил на boniperti
    boniperti
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Скучно съзтезание и най-бавно, ако не бъркам най-бързата обиколка на трасето е от 2004г. и е с около 11 секунди!!!!!! по- добра от сегашната. Хора каква Ф1 е тази?

  9. 9 Профил на xymax
    xymax
    Рейтинг: 573 Неутрално

    [quote#8:"boniperti"]Хора каква Ф1 е тази?[/quote]

    Скучна, сигурна и най-вече доходоностна

  10. 10 Профил на Сахаров
    Сахаров
    Рейтинг: 496 Неутрално

    В топ7 5 двигателя на Мерцедес... абсолютен триумф... надявам се McLaren да направят силен сезон и да се откажат от партньорството с хонда догодина

    I shave with Occam's razor
  11. 11 Профил на The Core
    The Core
    Рейтинг: 754 Разстроено

    Скука!
    Никакви изпреварвания на висока скорост, само след грешки..
    Квалификацията вчера изглеждаше по-обещаващо!
    Отпадането на Хамилтън е малко съмнително...
    Останал двигателя на 5 цилиндура, един не палел.. ха де???!!!
    Прилича малко на отборна тактика, за да се даде предимство на Розберг, нали е германец!

    Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! Ницше
  12. 12 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1074 Неутрално

    Изненадан съм от Кевин Магнусен.

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  13. 13 Профил на turlakov
    turlakov
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Поздравления за Нико. Дано следващото състезание, обаче бъде по-интересно.

  14. 14 Профил на fonon
    fonon
    Рейтинг: 541 Неутрално

    [quote#10:"saharov"]McLaren да направят силен сезон и да се откажат от партньорството с хонда догодина [/quote]
    Надявам се да не се откажат и да се върнат времената на McLaren-Honda, когато и двамата им пилоти (Сена и Прост) изпреварваха третия с обиколка...

  15. 15 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5297 Неутрално

    нищо особено . дори малко скучно.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  16. 16 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1345 Весело

    Браво на Нико !
    Винаги ми е харесвал !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  17. 17 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 808 Неутрално

    До коментар [#14] от "fonon":

    това при днешните правила и регулации няма как да стане.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  18. 18 Профил на julesta
    julesta
    Рейтинг: 462 Неутрално
  19. 19 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1875 Неутрално

    На мен ми е интересно какво пак става с Ферари

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  20. 20 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3808 Неутрално

    Малко изненадващ победител,но да му честитя победата!Очаквах Хамилтън да спечели този старт!

  21. 21 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1875 Неутрално

    Рикардо е дисквалифициран, заради надвишаване на позволения горивен поток. РедБул ще апелират.

    http://www.f1fanatic.co.uk/2014/03/16/ricciardo-stripped-second-place/

    Жалко за радостта на публиката, както и неговата.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  22. 22 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1875 Неутрално

    До коментар [#14] от "fonon":

    Няма да се откажат, но едва ли ще се върне доминацията от 1988-ма, за която изключително решаващ е и болидът Мр4/4. А и имаха двата най-добри пилота.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  23. 23 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1875 Неутрално

    До коментар [#6] от "xymax":

    Не се знае. РедБул със сигурност ще се върнат в надпреварата. Ферари също може да се подбрят.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  24. 24 Профил на Густав
    Густав
    Рейтинг: 855 Неутрално

    Според мен е по-интересно е от безапелационните победи на Фетел. Като Нико и Люис почнат битката за първото място тогава ще мирише на гуми

  25. 25 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4022 Неутрално

    До коментар [#21] от "deutschwagen":

    Изискванията станаха толкова много че дори и да не искаш може да нарушиш някое,и заминаваш .Изобщо мисля че прекаленото усложняване на правилата само разваля удоволствието от състезанието.

    klimentm
  26. 26 Профил на КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    Рейтинг: 764 Неутрално

    [quote#13:"turlakov"] Дано следващото състезание, обаче бъде по-интересно.[/quote]
    Няма да бъде.

    Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/
  27. 27 Профил на king_nothing
    king_nothing
    Рейтинг: 381 Неутрално

    За мен е иненадваща формата на Макларън, като техен фен до последно си мислех, че пак ще са дупка...както и факта, че Кевин е толкова добре подготвен и прави страхотен дебют

  28. 28 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1875 Неутрално

    До коментар [#25] от "klimentm":

    Имало е и някаква неточност в някакви датчици, а и са изпозлвали някакъв друг алгоритъм. От race constrol твърдят, че са били предупреждавали Редбул няколко пъти по време на състезанието.
    Ако питаш мен, тези неща ще се изгладят. Това е все пак първото състезание.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  29. 30 Профил на Валентин Апостолов
    Валентин Апостолов
    Рейтинг: 1344 Любопитно

    Дизайнерът на "Ред Бул" Ейдриън Нюи сподели преди началото на шампионата във "Формула 1", че се опасява от получаването на ефекта на подводницата при болидите.

    Неговите страхове може би получиха доказателство след състезанието за "Гран при на Австралия".

    http://www.otbor.bg/sportove/avtomobilen-sport/formula-1/eydrian-nyui/otkrit-e-risk-s-bolidite-ot-formula-1.html

    liverpool.operatura.info




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK