"Ред бул" ще обжалва дисквалификацията на Даниел Рикардо

Рикардо завърши втори, но беше дисквалифициран

© Reuters

Рикардо завърши втори, но беше дисквалифициран



Ред бул" обяви, че ще обжалва наказанието на Даниел Рикардо. Австралийският пилот завърши на второ място в откриващото за сезона Гран при на Австралия, но беше дисквалифициран заради прекалено голям разход на гориво. 


От този сезон всеки болид е ограничен в използването на 100 кг гориво за завършването на едно състезание без презареждане. Новите задвижващи системи използват 35% по-малко гориво спрямо досегашните двигатели, което е част от "зелената революция" във Формула 1. 


Директорът на световните шампиони Кристиан Хорнер обвини Международната федерация по автомобилизъм за дисквалификацията. Според него проблемът е в измервателните уреди, с които имаше проблеми още по време на тестовете. 




"Сензорите бяха монтирани от ФИА и даваха проблеми още от началото на тестовете. Това е недоразвита и ненадеждна технология. Има значително разминаване в стойностите, които отчита сензорът, и действителния приток на гориво в двигателя", заяви Хорнер. 


"Нямаше да обжалваме, ако не бяхме напълно уверени в правотата си. Просто е невероятно разочароващо, че това се случва. Определено Даниел няма вина в случая, нито пък отборът. Разследването и документите ще покажат, че сме прави", добави той. 


Ако жалбата не бъде уважена и дисквалификацията на Рикардо се потвърди, "Ред бул" ще започне защитата на титлата без точка в първото състезание, тъй като световният шампион Себастиан Фетел отпадна заради проблем с двигателя. 


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (27)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4190 Неутрално

    Имам чуството че се започва една безкрайна поредица от дисквалификации и обжалвания която ще продължи през целия сезон.При толкова много излишни според мен правила и ограничения,няма начин да не сбъркаш някъде.

    klimentm
  2. 2 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2318 Любопитно

    От този сезон всеки болид е ограничен в използването на 100 кг гориво
    ______________
    Смяната на правилата е най-лесния начин да се изчистят неудобните !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  3. 3 Профил на rembrandt
    rembrandt
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Всички тези правила просто ще намалят гледаемостта... много жалко.

    “In a world of 7 billion people, we, 500 million Europeans, will have to stick together, or European prosperity and values will both go down the drain” A.Merkel
  4. 4 Профил на Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Рейтинг: 836 Неутрално

    Какви са тия системи, какво е това чудо? Знае се с колко литра тръгва колата, да измерят с колко се връща и готово. Маркуч и прозрачна туба ще им решат високотехнологичните проблеми.

  5. 5 Профил на TYUIOP
    TYUIOP
    Рейтинг: 417 Неутрално

    [quote#4:"Куклен театър "Правителство 89""]Какви са тия системи, какво е това чудо? Знае се с колко литра тръгва колата, да измерят с колко се връща и готово. Маркуч и прозрачна туба ще им решат високотехнологичните проблеми.
    [/quote]

    Има две ограничения:
    - макс 100л в резервоара
    - макс 100л/ч приток на гориво.
    Измервателните уреди са за второто ограничение. Първото се контролира елементарно
    От това което е публикувано по темата, се вижда че Ред Бул и ФИА са комуникирали по-време на целия уикенд по тази тема. Решението не е изненада за нито една от двете страни.
    Малко странно ми се вижда датчик който е еднакъв за всички, би е по колите по време на зимните тестове, да се види че е неточен точно по време на състезателния уикенд. Да видим как ще се развие ситуацията.

  6. 6 Профил на stest
    stest
    Рейтинг: 445 Весело

    [quote#4:"Куклен театър "Правителство 89""] Знае се с колко литра тръгва колата, да измерят с колко се връща и готово. [/quote]
    Да обаче ако от ред бул скрият някъде из колата некое резервоарче с двайсетина литра а?Иначе сериозно това е глупаво.Това не е състезание за малолитражки.

  7. 7 Профил на TYUIOP
    TYUIOP
    Рейтинг: 417 Неутрално

    [quote#6:"nabradpitbratmu"]Да обаче ако от ред бул скрият някъде из колата некое резервоарче с двайсетина литра а?Иначе сериозно това е глупаво.Това не е състезание за малолитражки. [/quote]
    Това са глупости. Всеки един от болидите минава на проверка след състезанието от инспекторите на ФИА. Преглежда се дали всяка една от колите отговаря на всяко едно от стотиците ограничения в правилника. Няма възможност да скрият нещо толкова очевадно като резервоар.

  8. 8 Профил на КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    Рейтинг: 808 Неутрално

    Вчера написах нещо по темата. Картинг със 100 кг. гориво не ми се гледа.

    Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/
  9. 9 Профил на Гита Ог
    Гита Ог
    Рейтинг: 796 Неутрално

    [quote#5:"TYUIOP"]Малко странно ми се вижда датчик който е еднакъв за всички, би е по колите по време на зимните тестове, да се види че е неточен точно по време на състезателния уикенд.[/quote]
    +++++
    И то само за една машина.

    Единствено ще те поправя с това, че ограниченията не са в литри, а в килограми, което е повече от 100л.

    Направи ми впечатление как в последните обиколки, когато позволиха на Магнусен да натиска до последно, за да се опита да изпревари Рикардо, австралиеца дръпна чувствително и дори увеличи преднината си.

    Вещица от Овнерог
  10. 10 Профил на dohco
    dohco
    Рейтинг: 567 Разстроено

    До коментар [#3] от "rembrandt":

    Мдааааааааа... Вчера състезанието, доколкото го имаше де, беше тъпо... Даже съжалих, че станах толкова рано в неделя...

    Най-добрите неща в живота идват безплатно...
  11. 11 Профил на Гита Ог
    Гита Ог
    Рейтинг: 796 Неутрално

    Снощи попаднах на материал, който внася яснота по темата. Заповядайте, на който му е интересно:
    http://f1.f-e-n.net/index.php/url111992

    Вещица от Овнерог
  12. 12 Профил на bmw_fan
    bmw_fan
    Рейтинг: 402 Весело

    Много добре направиха от ФИА с тези ограничения и нови правила. Защото ако ги нямаше отново един не особено добър пилот щеше да печели пак почти всяко състезание, тъй като колата му е най-бърза(Фетел). Когато затруднят големите отбори с ограничения и нови правила - вижте какво става : Разни отборчета, които имаха няколко завършени състезания и разни пилоти, които се чуваха само ако не пуснат първия, втория и третия с две или повече обиколки сега са в зоната на точките. От гледна точка на интереса - браво. А ако тук има много фенове на Фетел - нормално е да им е безинтересно.

    Не всички, които слушат чалга са простаци, но всички простаци слушат чалга
  13. 13 Профил на dohco
    dohco
    Рейтинг: 567 Любопитно

    До коментар [#12] от "bmw_fan":

    Явно ти е било интересно да гледаш над 10 обиколки влакчето на Хюлкенберг... С новата техника дори пилот като Алонсо не успя да направи изпреварване!

    Най-добрите неща в живота идват безплатно...
  14. 14 Профил на Куха Лейка
    Куха Лейка
    Рейтинг: 476 Любопитно

    Знаех си аз, че Ред Бул ще извадят жокер, но не мина номера! Тарикати момчета са те, но спонсора им е много силен и ми е странно, че наистина ги "порязаха".

  15. 15 Профил на bmw_fan
    bmw_fan
    Рейтинг: 402 Весело

    До коментар [#13] от "dohco":

    Не харесвам Алонсо особено, но за мен е най-добрият пилот, който се състезава в момента. Просто ферарито и със и без новите системи е отчайващо бавно и само Алонсо може да извлече най-доброто от него за да се добута до точките. Идеята ми не беше, че обичам да гледам влачещи се един след друг бавни болиди, а че трябва да се гледат качествата на пилотите и това КОЙ Е ПО-ДОБЪР ПИЛОТ. А не кой е най-добрия конструктор и на кой отбор двигателя му е с най-много конски сили

    Не всички, които слушат чалга са простаци, но всички простаци слушат чалга
  16. 16 Профил на snafuracer
    snafuracer
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Проблемът с въпросния сензор започва още от петък, но Ред Бул се правят на ударени доста време и си чакат до неделя.
    Ще има арбитраж скоро и тогава ще се разясни.

  17. 17 Профил на king_nothing
    king_nothing
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Това с дисквалификациите се очакваше още преди началото на сезона. Има много нови правила и рестрикции и се очакваше да има отбори или пилоти, които да 'сгазят лука".

  18. 18 Профил на king_nothing
    king_nothing
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#11] от "Гита Ог":

    месри, беше интересен и полезен материал

  19. 19 Профил на king_nothing
    king_nothing
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#13] от "dohco":

    Алонсо не е слаб пилот, напротив, много е добър, но от гледна точка на изпреварване, не е най-добрият в това отношеие....

  20. 20 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1134 Неутрално

    До коментар [#11] от "Гита Ог":

    Благодаря за информацията! В края на крайщата, правилата са еднакви за всички.

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  21. 21 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 620 Неутрално

    До коментар [#13] от "dohco":

    С новата техника Нико Хюлкенберг изпревари Алонсо без да се замисля и с лекота!

  22. 22 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1912 Неутрално

    До коментар [#2] от "comandante":

    Тролиш, или сериозно го казваш?

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  23. 23 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1912 Неутрално

    До коментар [#8] от "КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ":

    Защото обичайното "сега ще видите Кими какво ще направи" пак не се сбъдна ли?
    Какво прави тези болиди по-картингови от миналите - това, че не приличат на фадроми?

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  24. 24 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1912 Неутрално

    До коментар [#10] от "dohco":

    Само първото състезание за сезона, и вече е в пъти по-интересно от миналата година.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  25. 25 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1912 Неутрално

    До коментар [#13] от "dohco":


    [quote#13:"dohco"]С новата техника дори пилот като Алонсо не успя да направи изпреварване[/quote]

    Новата техника може само да помогне за изпреварванията. Няма как да пречи. Много други правеха изпреварвания. Очевидно на Ферари пак им е слаб болидът (освен и грозен), за съжаление. Много ме вечатлиха, когато сложиха Алонсо и Кими, двама изключително силин пилоти в отбора. Но времената, когато правилата работеха за Ферари са в миналото, а турбото като че ли не им е страст. Май ще имат много да наваксват технически.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  26. 26 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2318 Неутрално

    До коментар [#22] от "deutschwagen":
    Сериозно го казвам,
    смяната на правилата споразумение само за посветените!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  27. 27 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1912 Неутрално

    До коментар [#26] от "comandante":

    Няма да е лошо да се запознаеш малко, преди сляпо да виждаш странни конспирации и да градиш нелепи теории.
    Първо, смяната на правилата беше подготвена заедно с всички големи производители. Изобщо не е стоял въпроса дали новите двигатели ще бъдат турбо или не, а дали ще са четирицилиндрови или V6. Ферари е отборът, който застана срещу четирицилндровите двигатели и в крайна сметка, дали под тяхно влияние или не, бяха избрани V6. Но дори и те одобриха турбото.

    Само Cosworth не инвестираха в новата фомрула, и нпасунаха. Те ли са ощетените "неудобни"? Защото не съм видял да имат някакви успехи на този етап (и не е първият път, когато промяна в правилата ги кара да напуснат - направиха така и след 1994-та, и то само заради намалена кубатура без да се забраняват някакви конфигурации).
    Ферари ли са ощетените "неудобни" - които имаха доста слаб сезон и миналата година, а тази година формулата съдържа предпочетения от тях двигател?
    Отборите с двихгатели на Рено ли са "неудобните", след като Рено влязоха във Ф1 именно с турбо мотори, а сега дори заплашваха, че ще напуснат ако новата формула не върне турбото?

    Къде са тези твои неудобни, които губят? Не е ли редно поне да ги измислиш, преди да съчиняваш поредната абсурдна теория? Новата формула е много по-в синхрон с желанията на всички производители на двигатели. Иска ли са нещо подобно от десетилетия:

    http://www.motorsportmagazine.com/magazine/formula-1-scene-december-1977/

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK