Гран при на Австралия ще търси обезщетение за тихите болиди във Формула 1

Нико Розберг откри новия сезон с категорична победа в Мелбърн

© Reuters

Нико Розберг откри новия сезон с категорична победа в Мелбърн



Организаторите на Гран при на Австралия са се оплакали на промотъра на Формула 1 Бърни Екълстоун от по-тихия звук на новите V6 турбодвигатели на болидите.


Според тях това дори може да се тълкува като нарушение на договора им за домакинство от страна на Formula One Management и възнамеряват да търсят обезщетение.


Изпълнителният директор на Australian Grand Prix Corporation Андрю Уестакот смята, че по-тихите автомобили са отнели част от спектакъла на Формула 1 за феновете.




"Това е един от факторите за шоуто и неговата липса прави събитието малко по-скучно от преди. Звукът е част от харизмата на спорта. Вече разговаряхме с Екълстоун и му обяснихме, че феновете не са доволни от промяната. Платили сме си за продукт и разглеждаме много, много сериозно нашите договори, защото считаме, че те са нарушени", каза Уестакот пред "Феърфакс".


Болидите са по-тихи заради дебюта на новите V6 турбодвигатели, партниращи си с по-мощни хибридни системи и заменили досегашните доста по-изразителни атмосферни V8 агрегати. Промяната е част от най-мащабната техническа революция във Формула 1 от десетилетия насам, а притесненията за звука на автомобилите се появиха още след одобрението им преди три години.


От сингапурския офис на мажоритарния собственик на спорта - CVC Capital Partners, са отказали коментар на ситуацията пред "Ройтерс". Настоящият договор за австралийското домакинство на кръг от световния шампионат изтича през 2015 г.


През изминалата седмица от Australian Grand Prix Corporation обясниха, че са постигнали споразумение за неговото продължаване и очакват само одобрението и разписването му от управата на щата Виктория.


Оттам пък контрираха, че трябва да се водят допълнителни преговори по цената на домакинството. Последните стартове в страната струваха на местните данъкоплатци по 45.19 млн. щатски долара на година.


Неделната надпревара постави началото на новия сезон във Формула 1 и бе спечелена по категоричен начин от пилота на "Мерцедес" Нико Розберг.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (35)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5297 Весело

    много шум за малкото шум .

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на lordcris
    lordcris
    Рейтинг: 717 Неутрално

    Еко-идиотите превзеха и този спорт. Ако продължава така след някоя друга година ще се надпреварват с каруци.

  3. 3 Профил на Beyond
    Beyond
    Рейтинг: 1074 Весело

    Джангър да става ...

    TAKE THE RED PILL!
  4. 4 Профил на Калник
    Калник
    Рейтинг: 717 Неутрално

    Бил съм на Монца преди около 12г. В близост до пистата зукът е болезнен. Трябваше да си натъпча парченца от хартиени носни кърпички (понеже няма нищо друго под ръка) в ушите, само и само да не боли. Мисля, че има мегдан за известно намаляване - поне под нивото на болката.

  5. 5 Профил на Гита Ог
    Гита Ог
    Рейтинг: 754 Неутрално

    "...притесненията за звука на автомобилите се появиха още след одобрението им преди три години."

    Именно. Знаеше се. Какво се правят на ощипани?!
    Вярно е, че звукът е много различен, но мисля, че още преди средата на сезона ще сме свикнали с него.
    Явно австралийците са решили да опитат да си предоговорят условията, но дали ще им се получи...

    Вещица от Овнерог
  6. 6 Профил на nassaux
    nassaux
    Рейтинг: 537 Неутрално

    Още има мегдан за търпимост. Като ги направят о турбодизелипод натиска на екоталибаните, тогава Бърни ше дава по45 милиона, та да му позволят да прави кушия:)

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  7. 7 Профил на ДСиБ
    ДСиБ
    Рейтинг: 664 Неутрално

    претенциите звучат смешно, но се надявам да осъдят алчното джудже

  8. 8 Профил на Ghostенин
    Ghostенин
    Рейтинг: 381 Неутрално

    [quote#0:"статията"]Звукът е част от харизмата на спорта[/quote]
    Немедленно ФИА да се свърже с родните "тунери" (тия, за които кавичките са на място) и вкупом да командироват Ейдриън Нюи и Ко. да овладяват изкуството на крайните ауспухови гърнета тип "кюнец", чийто звук е част от харизмата на спортащината

    — Значи твоята диря свършва тук, Човече? — каза Каа... — Я извикай Думите! Ние сме от една кръв, ти и аз, Човек и змия!
  9. 9 Профил на stile libero
    stile libero
    Рейтинг: 594 Весело

    след 4-5 години, когато болидите ще са напълно електрически на публиката ще се налага хорово да вика "бръм, бръъъм, пууф..."

  10. 10
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  11. 11 Профил на Seamus
    Seamus
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Откчили ли са? През 1996г. пък се оплакваха, че ще има шум, защото състезанието се провежда в парк. Дори Майкъл Джексън имаше някаква инициатива срещу старта, заради това че ще бъдат отрязани няколко дървета.. ( :

  12. 12 Профил на gmladenov04
    gmladenov04
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Звукът си е перфектен. Само мрънкат за още пари да спечелят. Ако искат да вържат по една уредба на болида с усиловател и 500 вата бас. Супер добре са променили формулата!!!!

  13. 13 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 808 Неутрално

    Последните стартове в страната струваха на местните данъкоплатци по 45.19 млн. щатски долара на година.

    Ех, а можеше и българските данъкоплатци да имат "честта" да правят такива харчове, ако беше станала шашмата на шадравана.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  14. 14 Профил на mrtoyaga
    mrtoyaga
    Рейтинг: 431 Весело

    Шумът туй, шумът онуй.
    Детска радост, бенгалски огън.

  15. 15 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 437 Неутрално

    До коментар [#13] от "DareDebil":

    Ще имаме ли полза(икономическа такава) от грант Формула в България.(те икономически,престиж,ранг.................всичко това ако се сметне,излисът ли сметките т.е ще имаме ли изгода от това ли не ) ?

  16. 16 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 766 Неутрално

    Абе беше си странно да мога да чувам публиката, докато фучаха колите.

  17. 17 Профил на Андонов
    Андонов
    Рейтинг: 461 Неутрално

    Несъстоятелно оплакване. Някои иска да припечели малко пари.

    “Журналистика е да печаташ/показваш неща, които някой друг не иска да бъдат отпечатани. Всичко останало е пиар” Джордж Оруел
  18. 18 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 938 Неутрално

    Просто пробват дали могат да изкарат някой лев.Бъдещето е ясно-хвърлят се милиони по развитието на тези двигатели,които могат с малко промени да се влагат в серийни автомобили.Там е бъдещето -по малко цилиндри ,повече мощност ,и мноооого батерии.

  19. 19 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1875 Неутрално

    До коментар [#15] от "kapitalcho":

    Едва ли. Бихме могли да имаме полза от провеждане на кръг от WRC. Но планинските пътища на соца ни посрамиха последния път.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  20. 20 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 437 Неутрално

    До коментар [#19] от "deutschwagen":

    Всмисъл кръг на WRC е по печеливш икономически или по престижен.
    Защото за 20-30 милл. на кръг (на година) В България,за мен ще си заслужава(ако ще само за престижа и рекламата)................толкова пари отиват напразно/харчат неразумно в Бълагрия..............това би ни повишил престижа и рекламата.

  21. 21 Профил на king_nothing
    king_nothing
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Тук идеята е ясна, искат всичко в новата Ф1 да се влага веднага в серийните. За мен по-скоро беше важно да оставят развитието на база конкуренция, а не на база еко-активизъм.

  22. 22 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 808 Неутрално

    До коментар [#15] от "kapitalcho":

    Не мисля че ще има каквато и да била полза, икономическа пък хептен. Това е начин да се купи престиж, от хора които не осъзнават че престиж не се купува по такъв начин. Турците примерно си направиха писта, но не им излизаше сметката и се отказаха. Дали въобще са си изплатили разходите по строителството, организацията и лицензирането? Не знам, ама силно ме съмнява. В австрия от 10 години няма кръг, не виждам нещо австрия да е загубила престиж в това време. А дания и норвегия никога не са имали кръгове. Швейцария няма от 50 години. Все някак си по-престижни ми се струват тези държави от бахрейн, малайзия или турция.

    Никаква сума пари няма да купи на катар или бахрейн престижа на монца, силвърстоун и т.н. легендарни писти, където има някакъв елемент на национална гордост, защото тези страни са силни в автомобилостроенето, имат силни тимове и състезатели, с история. Мижава, мизерна, обрулена страна като българия няма място в такива надпревари. Те са вече като има натрупани пари, да се похарчат за показност, никой не е забогатял от провеждането на кръгове от формула едно.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  23. 23 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 808 Неутрално

    До коментар [#21] от "king_nothing":

    серийни хибриди има от 10 години на пазара, на никой не му трябват префърцунените и свръх-скъпи технологии от формула едно.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  24. 24 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1875 Неутрално

    До коментар [#20] от "kapitalcho":

    Кръг от Ф1 си е най-престижно (само Льо Ман е а това ниво), но псоред мен не е за нас. Много писти в Европа, дори легендарни, изпитват финансови затруднения. До голяма степен това се дължи на мумията, която спонтанно може да реши да се построи нова писта в Азербайджан или в Саудитска Арабия. Просто не виждам как една скъпа писта на нивото за Ф1 може да прави пари, и то у нас.
    WRC ми се вижда по-подходящо, защото няма нужда от специална писта и инфраструктура. Имаме си и куп хотели по планините, освен красива природа. И съвсем не е непрестижно, стига да стане удачно рали. Може дори и в легендарно да се превърне. Просто трябва акъл да се измисли нещо по-оригинално, и да се оправят тия пътища. 2010-те си беше резил - не съм виждал такива кадри, където WRC-тата да минават по някакви кърпени, напукани, уронени дори вълнисти настилски, с различни цветове. Само у нас.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  25. 25 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 808 Неутрално

    До коментар [#20] от "kapitalcho":

    дай като се харчат пари на вятъра, да харчим още повече, с надеждата че ще излъжем някой че сме цъфнали и вързали.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  26. 26 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 437 Неутрално

    До коментар [#25] от "DareDebil":
    Не идеята ми беше,впредвид,че имиджа/Пи Ара ни тотално куца..........дали от това може да се избие.Добре правиш асоциации с Швейцария,Дания,Норвегия......................но ние сме несравними с тях на този етап(те вече са си развили имижда),докато нас ни имат за държава от третият свят.
    А какво от тези начинания(спортно/социално) си струва инсвестицията ?(като възвращаемост,имидж,ПР.....................ясно е ,че няма да е олимпиадата-изключително скъпо и нерентабилно) ?

  27. 27 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 808 Неутрално

    До коментар [#26] от "kapitalcho":

    Ние СМЕ държава от третия свят, и то не защото те ни имат за такава. Държава от третия свят не става държава от първия като хвърля пари за лъскане на имидж и ПиАр. Имидж се гради, десетилетия, ако не и повече, не става с кухи лзоунги и домакинства на спортни събития, а с последователни и целенасочени действия. Затова и нищо не си струва инвестицията.

    Ако на една улица един лекар примерно взима по 100 000 на година и си купи ново БМВ седмица на лизинг, то тази кола отразява неговия статус. Ако на съседната улица човек на заплата 15 000 на година вземе заеми, продаде земи, живее в гарсониера и си купи същия модел БМВ, получава ли същия имидж и статус като лекаря? Или става обект на присмех от околните, че е похарчил последните си пари за да се изфука?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  28. 28 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 808 Неутрално

    демек на гол тумбак чифте пищови

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  29. 29 Профил на turmion_katlot
    turmion_katlot
    Рейтинг: 746 Неутрално

    До коментар [#2] от "lordcris":

    Напълно подкрепям това изказване!!!!

    ... wide awake, but still asleep, always a stranger in the crowd!!! .أبو فرح
  30. 30 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1875 Неутрално

    До коментар [#26] от "kapitalcho":

    Пи-арът ни куца съвсем закономерно. Не само това, но сегашното ни управление е напълно изолирано. Сега да се излеят едни пари за писта, и путинизацията на България ще да е пълна. Не мисля, че ще излъжем някой. По-скоро ще ни се смеят, а бъдещето на пистата ще си остане неясно. Колегата вече спомена з аТурция.
    Аки питаш мен, не е редно да се правиме на баровци. Да се почнат нужните реформи, осоебно съдебни и административни, да вкарат няколко мутри и корумпирани политици в затвора, да почнат борба с корупцията и измамите, да спрат да се гаврят с малкото останали нормални институции със собствено мнение. Откриването на кръг от Ф1 (особено инвестирането) ще стане нещо като черешката на тортата за тези интереси, които работят за сливането на политиката и икнономиката.
    А ако някой ден се оправят нещата, включително пътищата, ставаме идеално за кръг от WRC. Има причина да имаме много силен туризъм, и то не само плажен. Един такъв "event" ще го направи само по-елитен.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  31. 31 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 437 Неутрално

    До коментар [#30] от "deutschwagen":

    На 100 % съм съгласен с теб за реформите-само,че не виждам никой уж дясна патия да ги предлага

  32. 32 Профил на king_nothing
    king_nothing
    Рейтинг: 381 Неутрално

    [quote#27:"DareDebil"]Ние СМЕ държава от третия свят[/quote]

    Няма как да знаеш какво е държава от третият свят, щом твърдиш, че ние сме такава, значи никога не си виждал. Повярвай ми, много сме далеч от третият свят

  33. 33 Профил на king_nothing
    king_nothing
    Рейтинг: 381 Неутрално

    [quote#23:"DareDebil"]на никой не му трябват префърцунените и свръх-скъпи технологии от формула едно[/quote]

    Ето ти един много прост пример за технология от моторните спортове, наложена в серийно производство: дизеловият хибрид, пример Пежо. Това е хибрид, който използва кинетичната енергия, която знаем, че е разработена на Льо Ман. Само не ми казвай, че там е ефтино и по-различно от Ф1

  34. 34 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 808 Неутрално

    До коментар [#33] от "king_nothing":

    Дизеловият хибрид е като бензиновият хибрид, само дето вместо бензинов има дизелов двигател. Това е все едно да кажеш че във фромула едно изобретили бензиновия хибрид с турбо. Пежо имаха прототипи на дизелови хибриди преди да се появи модела за льоман, който беше направен за да промотира серийните им модели. И "наложена" е много силно казано, защото серийните модели на пежо с тази технология се продават доста слабо. В прототипа от льоман електромотора заменя стартера, а батериите са достатъчни само за да помогнат при ускоряване, няма как да е иначе щом се пълнят за 30 секунди от електромотор с 60 кВт. При серийните модели с предно предаване електромотора е на задната ос, напълно независим от дизеловия мотор и скоростната кутия, а батерията е доста по-голяма и позволява изминаването на поне няколко километра само на ток. Тези хибриди обаче не са направени защото имало готова технология от льоман, ами за да се конкурират с други подобни модели на пазара, най-вече от тойота, но и с шевролет волт (опел ампера)

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  35. 35 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 808 Неутрално

    До коментар [#32] от "king_nothing":

    сериозно ли няма как да знам? И по какво точно сме много далеч от третия свят?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK