
© Reuters
Участието на компанията зависи от управлението на спорта, обясни Матешиц
Собственикът на "Ред бул" Дитрих Матешиц заяви, че компанията може да напусне Формула 1, ако той не е доволен от управлението и посоката на спорта.
Милиардерът обясни, че бъдещето на компанията в световния шампионат зависи в много по-голяма степен от "спортсменството и политическото влияние", отколкото от финансирането.
Изказването на бизнесмена, който притежава два отбора във Формула 1, организира Гран при на Австрия и поддържа със сериозни инвестиции Световния рали шампионат (WRC), идва след дисквалифицирането на Даниел Рикардо от Гран при на Австралия и внедряването на новите правила.
Изслушването по жалбата на "Ред бул" срещу отнетото второ място на техния пилот ще се проведе на 14 април. Коментарът на Матешиц е в отговор на австрийския всекидневник "Куриер" при какви обстоятелства производителят на енергийни напитки би напуснал Формула 1.
"Въпросът не е свързан толкова с икономическия смисъл, а със спортсменството, политическото влияние и други. По тези въпроси има ясна граница, която бихме могли да приемем", каза Матешиц, без да обясни дали отговорът му се отнася само до "Ред бул", или засяга и "Торо росо".
Той не коментира и дали въпросната "граница" е свързана с дисквалифицирането на Рикардо, което е заради нарушение на новите правила.
"Отборът обжалва решението. Сензорът за подаване на гориво, който е предоставен на отборите от ФИА, дава разнопосочни данни и не е точен. Можем да докажем точното показатели за подаваното гориво, които са били в рамките на позволеното", каза собственикът на "Ред бул".
Матешиц критикува и новия облик на Формула 1, като наблегна на ограниченията за използваното гориво и по-тихите 1.6-литрови V6 турбодвигатели.
"Формула 1 трябва да бъде такава, каквато беше – върховната дисциплина в моторните спортове. Тя не е създадена да поставя рекорди за най-нисък разход на гориво, нито да позволява провеждането на тих разговор по време на състезание. Абсурдно е обиколките да са с няколко секунди по-бавни от миналогодишните. GP2 предлага повече битка и почти идентични времена с тези на болидите от Формула 1, при това с доста по-малък бюджет", категоричен бе Матешиц, който през миналия сезон атакува и доставчика на гуми "Пирели".
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4510 Неутралносъгласен съм на 100% .
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Moonshine
Рейтинг: 761 ЛюбопитноБрей. Докато подвижните предни крила на редбула бяха неподвижни феърплея беше на ниво. Сега - 0 точки от едно състезание и спорта отивал на зле.
sto67nes
Рейтинг: 1312 НеутралноМного пари -малко резултати......
Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!Софиянец
Рейтинг: 603 НеутралноИзведнъж им започна сезона без тотално да доминират и вече плашат с напускане...Сериозните отбори и последни и първи да са, стоят и се борят...Измислените като Ред Бул, идват - печелят няколко титли и се отказват...
Ама то е и нормално, не можеш да сравняваш енергийна напитка с Ферари, Мерцедес, Макларън и т.н.
deutschwagen
Рейтинг: 1806 НеутралноМанталитет който показва, че от Редбул наистина се виждат над ФИА. Като са били предупреждавани за разхода няколко пъти по времето на състезанието, защо са игнорирали?
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winningdeutschwagen
Рейтинг: 1806 НеутралноДо коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winningПоследните няколко години формулата се беше скапала съвсем, но този мълчеше.
senser
Рейтинг: 419 Неутрално[quote#6:"deutschwagen"]Последните няколко години формулата се беше скапала съвсем, но този мълчеше. [/quote]
simple mindЗащото печелеше.
Сега спря да печели и не мълчи.
liverpoolfc
Рейтинг: 225 НеутралноБез да чета статията ще се изкажа по следния начин - в състезанието, чиито участници наричат "най-бързите мъже на планетата" се налагат ограничения, убиващи скоростта, за да има интрига, от която биха дошли повече публика, рекламодатели, тв зрители, спонсори и още десетки незнайни за нас облаги за определен кръг хора. И всичко това за пари, без да се интересуват от мнението на милионите зрители по света. Пълен цирк.
Забрани флаша към Капитал, не позволявай да ти натрапват реклами!!!Jessika
Рейтинг: 1503 Неутрално"Формула 1 трябва да бъде такава, каквато беше – върховната дисциплина в моторните спортове. Тя не е създадена да поставя рекорди за най-нисък разход на гориво, нито да позволява провеждането на тих разговор по време на състезание. Абсурдно е обиколките да са с няколко секунди по-бавни от миналогодишните. "
Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”Няма как да не се съглася с това.
BulgAryan - пикам ви на жидо-болшевишката цензура!
Рейтинг: 551 Неутрално[quote#8:"liverpoolfc"]И всичко това за пари, без да се интересуват от мнението на милионите зрители по света. Пълен цирк.[/quote]
,,Българите-това е народът,който имаше всичко което е пожелавал. Те никога не се съмняваха в победата си" Енодий 486 г.Тоя цирк го забърка главният циркаджия на Ф1 - дъртото, изкуфяло и много алчно джудже Бърни! Така е залепнало като кърлеж към тялото (Ф1), че няма отърване! Единственият шанс Ф1 да спре да бъде бизнес шоу-цирк и да се превърне в СПОРТ (каквато беше) е алчното старче да гушне букета!
BulgAryan - пикам ви на жидо-болшевишката цензура!
Рейтинг: 551 Неутрално[quote#4:"Софиянец"]Сериозните отбори и последни и първи да са, стоят и се борят...Измислените като Ред Бул, идват - печелят няколко титли и се отказват... [/quote]
,,Българите-това е народът,който имаше всичко което е пожелавал. Те никога не се съмняваха в победата си" Енодий 486 г.Ако ,,Ферари'' нямаха подкрепата на Бърни и ФИА, а обратното - им създаваха всевъзможни спънки (като на ,,Ред Бул'') за да озаптят прогреса им, отдавна щяха да се откажат! Просто ,,Ферари'' е легенда, ако се откажат това би било сериозен удар върху имиджа на Ф1, затова ги подпират! А като почнат да ти правят мръсни номера изпечени задкулисни манипулатори като Екълстоун, подигравайки се с усилията и труда ти - търпиш, търпиш до едно време, после им теглиш една майна и си тръгваш!
Чичи (Ice Man's fan)
Рейтинг: 681 НеутралноДо коментар [#9] от "Jessika":
Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένειАбсолютно ВЯРНО! Както и статията с интервюто.
Гледам от 1986 година.
Чичи (Ice Man's fan)
Рейтинг: 681 ЛюбопитноДо коментар [#11] от "BulgAryan":
Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένειИсказваш се неподготвен. Провери колко рекорда счупи Фетела и колко отбора имат спечелени титли изобщо и къде е Редбул.
Аз не съм и никога не съм бил техен фен, но фактите са незаобиколими. Защо Маруся или Кейтърам не правят подобни изказвания или ако направят, дали биха отекнали по същият начин?
deutschwagen
Рейтинг: 1806 НеутралноДо коментар [#8] от "liverpoolfc":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winningСтатията можеш и да не я четеш. То е ясно защо този вдига врява. Но се запознай с историята на спорта. Ограничения има не от днес. Да припомням ли колко пъти се сменяха параметрите на двигателите (по едно време дори се изискваха дупки в еър-боксовете), параметрите на крилата, размера на гумите, после направиха болидите тесни и с рязани гуми.
Разликата сега е, че ограниченията на двигателите не са на базата на определени елементи, които намаляват потенциалната мощност, а са базирани на разхода на гориво. Това прави ограничението по-практично и се надяват да привлекат повече производители.
Има много сбъркани неща във формулата, но те не са от сега. Не разбирам тази атака над сегашните новостите след само едно състезание. Да не говорим, че така е много по-добре, с разнообразие и различни технически решения. Последните няколко години формулата беше заприличала на серия на спецификациите (всичко е еднакво)
deutschwagen
Рейтинг: 1806 НеутралноДо коментар [#12] от "Чичи (Ice Man's fan)":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winningИ като гледаш от 1986-та, да не би да твърдиш, че Ф1 сега има ограничения за първи път? Ако наложат някакви рестриктори по-добре ли ще бъде сега?
deutschwagen
Рейтинг: 1806 НеутралноДо коментар [#9] от "Jessika":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winningОграничения и промени винаги е имало. Прост за момента новата формула не работи за Редбул.
boniperti
Рейтинг: 225 НеутралноТия са като Лудогорец, без Домуса, край!
BulgAryan - пикам ви на жидо-болшевишката цензура!
Рейтинг: 551 Неутрално[quote#13:"Чичи (Ice Man's fan)"]Исказваш се неподготвен. Провери колко рекорда счупи Фетела и колко отбора имат спечелени титли изобщо и къде е Редбул. [/quote]
,,Българите-това е народът,който имаше всичко което е пожелавал. Те никога не се съмняваха в победата си" Енодий 486 г.Ти схвана ли ми въобще мисълта, вникна ли в същността на думите ми? Като ти гледам коментара - явно не! Аз говоря за мръсни номера, задкулисни манипулации, лицемерие, двойни стандарти в прилагането на правилата ... като най-потърпевши от цялата тая помиярщина са ,,Ред Бул''! А ти ми отвръщаш колко рекорда счупил Фетел, или колко победи имали ,,Ред Бул''?! WTF?! ,,Ред Бул'' печелят понеже имат изключителен инженер (Нюи), добър технически директор (Хорнер) и супер талантлив пилот (Фетел)! С две думи, печелят защото са добри (като цяло), а не защото ги подпират Бърнито или ФИА! Точно обратното става, правят им мръсни номерца, за да неутрализират поне малко убийственото надмощие, което имат! Всичко това го правят за да се повиши конкуренцията, интригата, гледаемостта ... да привлекат повече зрители, следователно повече рекламодатели и спонсори (както казва и ,,liverpoolfc'' по-горе) ... като крайната цел е повече пари в джобовете на Бърни! Откакто алчното джудже пое контрола над Ф1, уби спорта в нея и я превърна в бизнес корпорация, в която най-важното нещо е печалбата! Премахна с лека ръка легендарни трасета от историята на Ф1, като на тяхно място построи писти в пясъците на арабската пустиня при камиларите, където от години сме свидетели на една комична, но и много тъжна картина - състезание от Ф1 да се провежда пред празни трибуни! Всичко това заради шибаните пари, от които е обсебено алчното изкуфяло старче!
deutschwagen
Рейтинг: 1806 НеутралноДо коментар [#18] от "BulgAryan":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winningСъгласен съм за старчето, но не виждам какви мръсни номера са спретвали на Редбул. А Рено дори бяха заплашвали, че ще напуснат Ф1 ако не се въведе нова фомрула с турбо двигатели.
beatles
Рейтинг: 823 НеутралноДо коментар [#16] от "deutschwagen":
Всички животни са равни, но някои са по-равни от другитова е така, и е ясно що матешиц скача-дайте ни да печелим или си тръгваме, което е.....да кажем в най-добрия случай жалко, но което също е верно е, че бърни и такова таковата на формулата последните години, и вече не е съревнование на технологии, ами и аз не знам кво. но ферари примерно също са излизали с подобни заплахи последните години.
beatles
Рейтинг: 823 Неутрално[quote#18:"BulgAryan"]а не защото ги подпират Бърнито или ФИА![/quote]
Всички животни са равни, но някои са по-равни от другида бе да. че са добри спор няма, но едно рано от фиа никога не е излишно. той у шуми така 7 титли, щото беш супер, а кат се върна нико розберг му скъса шортите. швепсовете така мазаха и със спойлери, и с дифузьори, и с мрънкане по гумите че......
liverpoolfc
Рейтинг: 225 НеутралноДо коментар [#14] от "deutschwagen":
Забрани флаша към Капитал, не позволявай да ти натрапват реклами!!!Да, ама намаляват скоростите в крайна сметка, каквато и да е целта на ограниченията, намалява и зрелището.
deutschwagen
Рейтинг: 1806 НеутралноДо коментар [#20] от "beatles":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winningСъгласен съм, че Бърни скапа формулата, но това не е от тази година. Моето мнение е, че Редбул изобщо не са загрижени за спорта, след като се оплакват едва сега. Защо мълчаха цялото това време?
А за мен формулата беше ПО-ЗЛЕ в периода 2010-2013. Не виждам как може да има съревнование на технологиите, след като развитието на двигателите беше замразено за този период, още от 2008-ма. Това, че звучаха по-добре не оправдава тогавашната ситуация, защото развитие в този спорт трябва да има.
deutschwagen
Рейтинг: 1806 НеутралноДо коментар [#22] от "liverpoolfc":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winningНе мога да се съглася. Първо, това е едва първото състезание на една нова фомрула, която едва почва да се развива. Сигурен съм, че с прости промени в правилата, но не за двигателите (от които се оплакват от Редбул) болидите могат да станат с поне две секунди по-бързи. Например, да върнат долния елемент на задното крило, както и широките предни крила, които стърчаха отстрани.
Другото е, че и друг път болидите са ставали по-бавни. За мен най-важното е да има стимул за развитие, а със замразени двигатели в рамките на миналите 5 години не виждам как такова може да има, когато е забранено от правилата.
Дали за зрителите 2-3 секунди на обиколка са толкова важни? За мен Ф1 е била много по-зрелищна през първата половина на 90-те, а тогава болидите са били доста по-бавни.