Националният отбор се обвърза дългосрочно с бъдещия стадион в "Овча купел"

Бъдещият стадион в "Овча купел" ще е за 24 хиляди зрители, като капацитетът му ще може да се увеличава до 33 хиляди и ще струва около 50 млн. евро, които ще бъдат поети от IFS

© IFS

Бъдещият стадион в "Овча купел" ще е за 24 хиляди зрители, като капацитетът му ще може да се увеличава до 33 хиляди и ще струва около 50 млн. евро, които ще бъдат поети от IFS



Българският футболен съюз (БФС) е подписал десетгодишен договор за използване на стадиона, който ще бъде построен в "Овча купел" от компанията IFS, потвърдиха от футболния съюз за "Дневник".


В контракта е записано, че националните отбори от всички възрастови групи ще играят мачовете си на съоръжението.


Освен това БФС делегира на компанията маркетинговите си права. Тристранният договор е сключен във вторник, а в сряда това направиха и от "Славия". Белите предоставят земята, като стадионът ще бъде изграден на мястото на настоящия "Славия". Освен това от клуба също се съгласяват да играят на стадиона и фирмата да управлява маркетинговите дейности.




Именно с това съоръжение в "Овча купел" БФС ще кандидатства за домакинство на мачове от Евро 2020. Крайният срок за подаване на документите е 26 април тази година.


С този дългосрочен ход БФС поставя под въпрос идеята за изграждане на нов национален стадион с държавни средства в друга част на София, за който упорито продължава да говори спортният министър Мариана Георгиева. До момента всичко около него е само на думи.


На конгреса на футболния съюз в средата на февруари Георгиева заяви, че "правителството обича футбола" и потвърди намеренията за изграждането на стадион. Десет дни по-късно тя уточни, че става дума за различен проект от този на германската компания. Сега остава неясно кой ще играе на споменавания от нея национален стадион, щом футболният съюз сключи договора с IFS.


"Става въпрос за три взаимообвързани договора. Договорът за маркетинговите права на БФС и "Славия" започва да тече веднага, но той е практически обвързан и със стадиона, защото ще трябва да могат да се продават ложи, рекламни площи и други подобни", заяви представителят на IFS за България Ива Георгиева за "Дневник".


Отсега нататък всеки, който построи стадион и евентуално иска националният отбор да играе на него, ще трябва да преговаря с IFS. 


Съоръжението в "Овча купел" ще е за 24 хиляди зрители с възможност за увеличаване на капацитета до 33 хиляди при домакинство на големи първенства от типа на Евро 2020. Разчетите са, че цената ще е около 50 млн. евро, като цялото вложение се поема от IFS. Първите стъпки са в ръцете на "Славия", като клубът трябва да осигури пълната документация за терена. От събарянето на сегашния стадион натам всичко е в ръцете на компанията.


Ива Георгиева потвърди, че е изготвена цялата необходима документация за кандидатурата на София за домакинство на мачове от европейското първенство. Тя ще бъде изпратени в УЕФА в най-близки срокове, потвърдиха и от БФС.


Стадионът трябва да е готов през лятото на 2016 г. и ще може да се използва от сезон 2016-17.

Коментари (53)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Hristo Athom Yordanov
    Hristo Athom Yordanov
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Чудесно е да се строят нови стадиони и разбирам искането на IFS за обвързване на националните гарнитури с тяхната инвестиция.

    Но какво ще стане с националния стадион при това положение?
    Има ли министерството план за развитието му или нещо от сорта?

    "Being second is being the first one of those who lose" A. Senna
  2. 2 Профил на Long One
    Long One
    Рейтинг: 600 Весело

    Както винаги бате Венци е най-хитър.

    "We dance like marionettes, Swaying to the symphony... Of destruction"
  3. 3 Профил на Over
    Over
    Рейтинг: 512 Неутрално

    Маркетинговите права, са всъщност рекламни и спонсорски договори, дори и телевизионни.
    Дневник, умирам да прочета тези клаузи....

  4. 4 Профил на l_i_k_a_t_a
    l_i_k_a_t_a
    Рейтинг: 503 Неутрално

    Тоя Венци Стефанов що не се кандидатира за президент на БФС?

  5. 5 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3007 Неутрално

    До коментар [#1] от "athom":

    Държавата няма пари и няма да има в близките десет години!

  6. 6 Профил на diablo
    diablo
    Рейтинг: 457 Неутрално

    Сега имаме национален стадион за 42 500 души, но се отказжаме от него за да строим стадион за 24 000. И това се случжа 2 седмици след като Националниш стадион се оказа тесен за Желаещите да гледат Лудогорец, представете си какво ще се случи ако националния отбор започне да играе силно!

  7. 7 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 775 Неутрално

    Не им се отдава мисленето, на някои хора.
    Стадион се строи до/на спирка на метро, гара или празно пространство с много добър достъп. Стадион в "Овча купел" ще е само за софиянци и не може да бъде НАЦИОНАЛЕН.

  8. 8 Профил на Вонин
    Вонин
    Рейтинг: 1306 Весело

    Тия 24.000 места няма да са достатъчни за да поберат феновете на Белия Балет от Овча Купел...

    Аз не съм лош - просто съм ПРОЗОРЛИВ! ЕВРОПО, събуди се! https://www.youtube.com/watch?v=F5UzHfsC5zw
  9. 9 Профил на Hristo Athom Yordanov
    Hristo Athom Yordanov
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#5] от "deaf":


    Не виждам някъде да съм писал за държавни пари.

    Просто задавам въпроса, има ли някакъв план какво ще се прави с Националния стадион. Под наем на някой отбор ли ще се дава, за концерти ли ще се ползва, да гние ли ще се остави...

    Ей такива работи, нямащи нищо общо с пари.

    "Being second is being the first one of those who lose" A. Senna
  10. 10 Профил на polux
    polux
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Този национален стадион няма да има достъп до метро и друга адекватна транспортна инфраструктура. Не е лошо Общината да се замисли по този въпрос.

  11. 11 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1440 Неутрално

    Какъв "Евро 2020", вие акъл имате ли бе?!
    Я не се излагайте.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  12. 12 Профил на The Stig
    The Stig
    Рейтинг: 1059 Неутрално

    [quote#7:"dissident"]Стадион в "Овча купел" ще е само за софиянци и не може да бъде НАЦИОНАЛЕН. [/quote]
    От околовръстното до стадион "Славия" няма и два километра, а с трамвай стигаш за ~25 минути от Съдебната. Че и автогара имаш на 200 метра от стадиона, въпреки че в основата си такъв стадион не се прави за селяните, иначе щеше да е разположен горе на Узана. И на мен не ми е много удобно от центъра, но няма да ходя всеки ден до там. Немците са си го измислили. Да имаш по добри идеи? Герена?!!!

  13. 13 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3007 Неутрално

    До коментар [#9] от "athom":

    Прав си да питаш,но решението е много трудно! Според мен,този стадион вече не му е мястото там,на пъпа на София!!! Причините са много...
    Никой уважаващ себе си отбор,няма да отиде под наем (!) да играе на Националният,(т.е. чужд,все пак),стадион!

  14. 14 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 443 Весело

    Отсега нататък всеки, който построи стадион и евентуално иска националният отбор да играе на него, ще трябва да преговаря с IFS.
    .............................

    Ето тук е заровено кучето!

  15. 15 Профил на vladan1982
    vladan1982
    Рейтинг: 229 Неутрално

    За държавните пари. IFS ще инвестират 55 млн Еврака за цял стадион, а ММС ще направи ремонт на Зимния Дворец за 50 -60 млн лева. Аз предлагам да го подарим на IFS и хората да спретнат един истински ремонт. Пък нека им дадем маркетинговите права за 10 години!

  16. 16 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1138 Неутрално

    [quote#7:"dissident"]Не им се отдава мисленето, на някои хора.
    Стадион се строи до/на спирка на метро, гара или празно пространство с много добър достъп. [/quote]
    По проект там ще има метро, какво повече да осигурят като достъп?

  17. 17 Профил на Hristo Athom Yordanov
    Hristo Athom Yordanov
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#13] от "deaf":

    Е кво да го правим?

    Според мен си е на идеалното място, цяла София е свикнала с това къде се намира.
    Въпроса е да му се намери правилното приложение, а да не се подхожда по "Бакърджиевски", т.е. да го срутим, пък после да се чудим какво да правим мястото, което се освободи.

    "Being second is being the first one of those who lose" A. Senna
  18. 18 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 775 Неутрално

    До коментар [#12] от "The Stig":

    А сега изчисли как би било ако стадиона е в района ма Младост или Дружба:
    - Близо до летище.
    - Близо до метро.
    - Близо до главна ЖП линия София-Пловдив
    Също така изчисли как някой извън София ще стигне до Овча купел и как би стигнал до Дружба или Младост.

  19. 19 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 775 Неутрално

    До коментар [#16] от "Yotce":

    "Стадионът трябва да е готов през лятото на 2016 г. и ще може да се използва от сезон 2016-17"
    А метрото?

  20. 20 Профил на polux
    polux
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#16] от "Yotce": Метрото ще е поне на 1 километър от там. Вижте проекта тук: http://www.metropolitan.bg/bg/progress/scheme/

  21. 21 Профил на Доколянков
    Доколянков
    Рейтинг: 512 Весело

    24000 места?Ами те,славистите се събират и в асансьор.

    „Луната е обитаема, защото там свети."
  22. 22 Профил на simeonov_
    simeonov_
    Рейтинг: 506 Любопитно

    До коментар [#3] от "Over":

    И май не само,но и определяне на цените на билетите,както и прибиране на проходите от тях.Доста ще е интересно да се разберат всички условия.А IFS ще трябва за десет сезона да избият 100 милиона лева и да са на добра печалба от тази инвестиция.

  23. 23 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3007 Неутрално

    До коментар [#17] от "athom":

    Националният стадион ужасно задръства във всеки смисъл на думата,центъра!!!
    Ти представяш ли си до Айфеловата кула например,да има стадион?! То и без това в Париж не може да се разминеш,нито с кола,нито пеша...
    Същото е вече и в София,която бъди сигурен,че скоро ще набъбне на пет (5) милиона души! Като Атина...

  24. 24 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 775 Неутрално

    Вместо да спорите, вижте на картата Олд Трафорд и Уембли. Как са разположени и по какъв начин има достъп до тях. Също така и паркингите им.

  25. 25 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 3054 Неутрално

    До коментар [#7] от "dissident":Все пак автогара "Овча Купел" е съвсем близо. Но тя обслужва само югозападна България.
    Идея за гара и автогара във "Враждебна", близо до "Ботевградско шосе" е имало преди години. Там има място за стадион, там е и летището. Ама на някой не му стига акъла и куража да го направи. А аз не виждам никакъв смисъл от домакинство на европейско и стадиони с ложи.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  26. 26 Профил на Hristo Athom Yordanov
    Hristo Athom Yordanov
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#23] от "deaf":

    И как ще стане 5млн София, като цяла България скоро ще е под 5млн.?

    А на мястото на стадиона какво да се построи, че да не задръства?
    Освен наистина по Бакърджийски - тротила и после отгоре грозен паркинг?

    "Being second is being the first one of those who lose" A. Senna
  27. 27 Профил на The Stig
    The Stig
    Рейтинг: 1059 Неутрално

    [quote#18:"dissident"]А сега изчисли как би било ако стадиона е в района ма Младост или Дружба:
    - Близо до летище.
    - Близо до метро.
    - Близо до главна ЖП линия София-Пловдив
    Също така изчисли как някой извън София ще стигне до Овча купел и как би стигнал до Дружба или Младост. [/quote]
    Явно ти ги даваш тия 50 млн. евро и никой не се е допитал до теб, затова си бесен.
    Метрото по план трябва да е готово до 2020 г.; селяните ще стигат до стадиона по околовръстното (почти) без да влизат в София (по-малко трафик и без затваряне на центъра при всеки мач и концерт), а и не идват само от Пловдив. Летище?! Това пък за чий ти е?
    А и все пак става въпрос само за няколко мача в годината. Ако ти е такъв проблем да си закараш гъза до там, случай Петър Василев по телевизора.

  28. 28 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3007 Неутрално

    До коментар [#26] от "athom":

    Раждаемостта неизбежно ще се вдигне! А и много емигранти ще се заселят в България.

    Много неща може да има на мястото му-градинки,ресторанти и т.н. Център е това...

  29. 29 Профил на Hristo Athom Yordanov
    Hristo Athom Yordanov
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#28] от "deaf":

    Ще се вдигне когато ми цъфнат налъмите!
    В целия бял свят прираста е или минимален, или отрицателен и тази тенденция е устойчива вече към 30-ина години.

    Относно градинки, ресторанти и т.н. съм принципно съгласен, но не и в настоящата ситуация.
    Виж какво стана с пространството под бившия Мавзолей, дето е още по на пъпа на София и си направи изводите.

    "Being second is being the first one of those who lose" A. Senna
  30. 30 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3007 Весело

    До коментар [#29] от "athom":

    От гледна точка на Историята,30год. са части от секундата!

    Всеки град е жив организъм,който трябва от време на време да се прочиства...

  31. 31 Профил на Hristo Athom Yordanov
    Hristo Athom Yordanov
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#30] от "deaf":

    От гледна точка на Вселената пък, въпросния стадион е една прашинка.

    Дай да не изпадаме във философски мисли, а да говорим и излагаме практични тези.
    Какво ще става след 50-100 години - Божа работа.


    Питам какво би трябвало да се направи с огромния кратер, който би останал след евентуалното разрушаване на Стадиона?
    Ето, на мен например ми идва идеята, че въпросния кратер би могъл да се свърже с Ариана и да се образува едно прекрасно езеро на чудесно място в София!

    Да искаме да срутим, без да имаме идея какво ще правим после е лесно, но и безотговорно!

    "Being second is being the first one of those who lose" A. Senna
  32. 32 Профил на noctifer
    noctifer
    Рейтинг: 554 Весело

    До коментар [#30] от "deaf": "От гледна точка на Историята,30год. са части от секундата!
    Всеки град е жив организъм,който трябва от време на време да се прочиства... "
    Много си прав Преди 130 години София е била с около 10000 жители... Сега е около 2 милиона... Значи да се приготвим за 4 милиона към края на века?!?

  33. 33 Профил на grod
    grod
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Тук направо смърди от километри на далавера. Перуци и Венци Корема бая пари ще направят покрай строителството и експлоатацията на този смешен стадион. 24 000 ? Че той националния стадион на Македония е по - голям.

    Путин - враг номер едно на Тутраканска селищна система !
  34. 34 Профил на noctifer
    noctifer
    Рейтинг: 554 Неутрално

    По темата... На България и в частност на София и трябва модерен стадион, изпълнен по всички стандарти на УЕФА/ФИФА - в това спор няма. За мен въпросителната е в "Овча купел"... Не виждам причина това да се прави там или където и да е другаде, при положен че си имаме прекрасен стадион в центъра на София, на който му трябва един по-добър ремонт, едни подземни гаражи и едно пререгулиране на движението през В. Левски за сметка на Ев. Георгиев... Не съм специалист-строител, но си мисля, че това може да се случи за същите 55 млн. Евро... Останалото си е на място - свободни пространства, метро и т.н.

  35. 35 Профил на mmarto
    mmarto
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#1] от "athom":

    Мол

  36. 36
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  37. 37 Профил на Емо
    Емо
    Рейтинг: 395 Весело

    До коментар [#31] от "athom":

    Лелеее, чакай бе, човек. Още нищо не се знае, ти вече гътна стадиона . С малко по-добра организация на движението този стадион може да се използва, без да се блокира София. Не смятам, че ако се построи един стадион, задължително трябва да се събори другия. Иначе идеята ти за езеро не е лоша, между другото

    Virtus est medium vitiis.
  38. 38 Профил на caterpillar
    caterpillar
    Рейтинг: 332 Неутрално

    Много стадион много нещо - Варна - готов, Герена - готов...
    Нищо не може да стане ако някой не изсипе пари. Как да си избият парите. Ако маркетинговите права са в IFS то БФС няма да могат да крадат.
    Има един много готин момент - Изборът на строителна фирма ще се извърши от чужда компания. Демек даваме парите , но не ви даваме да ни смучете

  39. 39 Профил на Hristo Athom Yordanov
    Hristo Athom Yordanov
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#37] от "Емо":

    Може би не съм се изразил ясно. Аз лично съм против събарянето му, но понеже с колегата deaf подхванахме темата, затова и изложих виждането си.

    А въпросния стадион е елементарно да го ползват само в събота следобяд, когато "софиянци" са си по родните места и няма да има чак такъв проблем.

    "Being second is being the first one of those who lose" A. Senna
  40. 40 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 814 Неутрално

    4иста далавера, никому не е нужен тоя нов стадион- правим го за да кандидатстваме за 1 (ЕДИН) ма4 !!!

    и да не бъда лош пророк, ама да не станат билетите за националния отбор по 50 евра, то не се връщат много лесно 50-60 милиона...

    и бтв- нищо му няма на Васил Левски, изобщо цялата история е супер кретенска и лъха яко на комисионни

  41. 41 Профил на Galin Zhelev
    Galin Zhelev
    Рейтинг: 468 Неутрално

    Компетентните институции да проверят договора, който БФС е подписал. Нещо съмнителна ми изглежда работата.

  42. 42 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1118 Неутрално

    До коментар [#12] от "The Stig":

    +++++++++++++++++++

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  43. 43 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1118 Любопитно

    До коментар [#18] от "dissident":

    Направо да го бяха построили в квартал Герена?

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  44. 44 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1118 Неутрално

    За мен това е една добра новина! От 2020 тръгвам отново на мачове на Славия. Белият любим отбор...
    Пък дотогава Абрамович може да зареже 4елси и да купи Славия.

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  45. 45 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 2016 Неутрално

    Това е добре, поне няма да затварят центъра за глупости.

  46. 46 Профил на sdafcef
    sdafcef
    Рейтинг: 395 Неутрално

    И понеже затварят центъра за 2 часа на 3 месеца, дайте да построим нов стадион на майната си и стария да го затворим.

  47. 47 Профил на kirsner
    kirsner
    Рейтинг: 893 Неутрално

    #32, а бе вие, софийските селяни, няма ли да се научите най-сетне да използвате статистически данни, та трябва ние, американските граждани, да ви обясняваме елементарни неща? Била София 2 млн.?! И откъде я извади тая статистика? София е 1.2 млн. и разликата спрямо твоята "информация" е около 40%. България за 20 години се обезлюди и падна под 7 млн. ( от 8.4 млн. в началото на 90-те), той ми разправя, че София била 2 млн.

  48. 48 Профил на p911
    p911
    Рейтинг: 417 Неутрално

    [quote#27:"The Stig"]селяните ще стигат до стадиона по околовръстното[/quote]
    ... явно отдавана сте стигнали в София, че и сте се заселили

    Инфраструктурата е задължителен елемент при изграждане на подобен проект, а в случая липсва. Да не забравяме и обкръжаващата среда ...

  49. 49 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3007 Неутрално

    До коментар [#34] от "noctifer":

    Значи да дадем за ремонт €55 млн.,вместо да построим нов стадион и да отпушим центъра?! А и всичко си има определена трайност,този стадион е вече толкова стар,че след двадесет години може и сам да си падне! Също като панелките,които и да санираме,няма да удължим кой знае колко живота им!

  50. 50 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3007 Неутрално

    До коментар [#47] от "kirsner":

    Да де,но България е може би единствената страна в света,в чиято столица иска да живее почти всеки българин! Докато в нормалните страни,хората не бягат през глава от провинцията,за да живеят в столицата! По икономически причини...

  51. 51 Профил на noctifer
    noctifer
    Рейтинг: 554 Весело

    До коментар [#47] от "kirsner": "#32, а бе вие, софийските селяни, няма ли да се научите най-сетне да използвате статистически данни, та трябва ние, американските граждани, да ви обясняваме елементарни неща?"
    Ти може и да си американец, но не използвай неправомерно определението "гражданин" - това за вас е много трудно доказуемо
    И понеже си зад Локвата е нужно да ти напомня, че в България разликата между статистика и реалност е както между София и Лондон/Париж/Берлин... (да, забравят се тези неща... с времето... )

  52. 52 Профил на noctifer
    noctifer
    Рейтинг: 554 Неутрално

    До коментар [#49] от "deaf":

    Извинявай, но съм готов много да споря по темата със стария стадион... И сравнението ти с панелки не е адекватно! Архитект съм и работих по проекти за саниране на панелки в Германия, Словакия и Австрия - много ти е неправилна преценката...
    На стадиона му няма нищо и не е тръгнал да се разпада - твърдя, че едно дострояване с освежаване ще му даде поне 50 години допълнителен живот (ако не се променят драстично изискванията на ФИФА). Хубавото му е, че с тези пари ще се подобри съществено инфраструктурата около него, парка и самата сграда на стадиона...

  53. 53 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3007 Неутрално

    До коментар [#52] от "noctifer":

    Виж,римляните са строили под знака на вечността,докато ние на всеки 50 или 100 год. се налага да бутаме сгради и да ги строим на ново! Това исках да кажа...И не само заради влошеното състояние,а и щото изведнъж художественият,архитектурен стил,се оказва стар и грозен...! За разлика от вечният античен стил!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK