Формула 1 ще има повече онлайн съдържание, обеща Екълстоун

Екълстоун все по-често е критикуван за остарялата медийна стратегия на спорта

© Associated Press

Екълстоун все по-често е критикуван за остарялата медийна стратегия на спорта



Формула 1 ще се насочи към по-сериозно онлайн присъствие с изнасянето на повече видеосъдържание в интернет от юни, обяви промотърът Бърни Екълстоун пред "Блумбърг".


Решението за дългоочакваното обръщане на световния шампионат към мрежата идва след критиките от страна на "Ферари" и "Уилямс" за "остарялата медийна стратегия" на спорта.


Ново приложение за компютри и мобилни устройства ще предлага смесица от безплатно и платено видеосъдържание. Екълстоун от години ограничава онлайн излъчването на Формула 1 в опит да защити телевизиите, от които получава около 500 млн. долара за права, или 1/3 от всички приходи в спорта.




"Говорим за проект в сериозен мащаб. Работим върху това, за да стане както трябва", обясни Екълстоун. В момента британецът блокира всякакви клипове от Гран при в YouTube заради нарушения на авторските права.


Последната критика към него дойде преди десетина дни от изпълнителния директор на "Ферари" Стефано Доменикали. Италианецът коментира, че Формула 1 се откъсва от милионите си фенове, които не искат да гледат целите 90-минутни състезания по телевизията.


Според данните на компанията за измерване на интернет трафик Alexa сайтът Formula1.com е дори по-непопулярен от страници като filgoal.com, която е с насоченост към египетския футбол.


Екълстоун поясни, че телевизиите ще останат "опора" на Формула 1, а планът му предвижда да се правят пари от новото приложение. "Не правим нищо безплатно", изрази очевидното 83-годишният милиардер.


Всичко, което трябва да знаете за:
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK