Нови резултати в Гран при на Китай заради подранил кариран флаг

Люис Хамилтън остава победител в състезанието

© Reuters

Люис Хамилтън остава победител в състезанието



Ранно развят кариран флаг за финала доведе до ревизия на резултатите от състезанието за Гран при на Китай във Формула 1. 


Победителят Люис Хамилтън с "Мерцедес" не вярваше на очите си, когато видя флагът на пистата на Шанхай да се развява по-рано от очакваното. 


"Беше много странно. Мислех си: "Дали виждам правилно?", заяви обърканият английски пилот на пресконференцията след състезанието.




"Погледнах, минах през линията в очакване да направя още една обиколка и изненадващо за миг видях флага. Погледнах пак и видях, че няма никой (от моя отбор) на стената, затова продължих да карам", добави той.


Заради грешката дължината на състезанието впоследствие беше съкратена от 56 обиколки на 54, както е според техническите правила. 


Правилото казва, че ако по някаква причина флагът е развят пред водача преди да е завъртял планираните обиколки, състезанието се смята за приключило, когато лидерът е преминал линията в предната обиколка. 


Промяната в резултатите не се отразява на пилотите, които взеха точки, но Камуи Кобаяши ще се върне на 18-о място. Той изпревари Жул Бианки от "Маруся" в последната обиколка.


"Много е жалко, че изпреварването ми в последната обиколка не се брои заради грешката с карирания флаг. Но няма какво да направим", каза японецът.

Коментари (14)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на lordcris
    lordcris
    Рейтинг: 681 Неутрално

    Тези в 21-ви век още не могат да измерят колко им е дълга пистата. Срамота.

  2. 2 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4563 Неутрално

    "Правилото казва, че ако по някаква причина флагът е развят пред водача преди да е завъртял планираните обиколки, състезанието се смята за приключило, когато лидерът е преминал линията в предната обиколка."

    Само аз ли не разбирам нищо?

    klimentm
  3. 3 Профил на 4uk4a
    4uk4a
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#2] от "klimentm":
    Не си само ти

  4. 4 Профил на greenhrast
    greenhrast
    Рейтинг: 1006 Неутрално

    смешна работа.
    даже пропускам резултатите да прочета, обърнаха формулата на... пфу :(

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  5. 5 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1369 Неутрално

    Видях го карираният флаг, специално го повториха и показаха под лупа. Издънка, китайска работа просто.
    Иначе браво на Хамилтън, Розберг и Алонсо.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  6. 6 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1268 Неутрално

    Като режисирано,за да се говори повече.

  7. 7 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1543 Неутрално

    До коментар [#2] от "klimentm":

    предполагам идеята е ако състезанието е прекратено поради масова катастрофа или друго природно действие. самото то да няма ефект върху класирането. Преди години имаше един такъв случай в Монако когато при проливен дъжд останаха само 4 коли в движение

  8. 8 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 914 Неутрално

    До коментар [#2] от "klimentm":

    и "журналиста" също...

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  9. 9 Профил на graham
    graham
    Рейтинг: 551 Неутрално

    [quote#2:"klimentm"]Само аз ли не разбирам нищо? [/quote]
    Ей го на:
    "Should for any reason the end-of-race signal be given before the leading car completes the scheduled number of laps, or the prescribed time has been completed, the race will be deemed to have finished when the leading car last crossed the line before the signal was given."

    Сиреч: понеже Хамилтън вижда флага в 55-ата обиколка, резултатите са тези от края на 54-ата (когато Хамилтън за последно е пресякъл финалната линия преди подаването на сигнала - развяването на знамето).

  10. 10 Профил на Ники Горчилов
    Ники Горчилов
    Рейтинг: 1366 Весело

    По едно време дори развяха син флаг на Алонсо, да пропусне пред себе си Нико Розберг. Явно китайчето с флагчето не му беше много ясно кога трябва да го вее

  11. 11 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4563 Неутрално

    До коментар [#9] от "graham":

    Добре ама не ми изглежда много правилно да се гледа резултата на последната обиколка преди флага да бъде развят флага.зЗащо да не бъде зачетен резултата в момента на показване на флага в която е да е обиколка по каквато и причина.

    klimentm
  12. 12 Профил на graham
    graham
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#11] от "klimentm":

    Е, хубава работа! Тези въпроси - към ФИА, моля. Аз само извадих правилото от регламента и все пак нямам съвършено никакво участие в писането : )

  13. 13 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4563 Неутрално

    До коментар [#12] от "graham":

    Да разбира се, благодаря за цитата от правилника!

    klimentm
  14. 14 Профил на kozhouharov
    kozhouharov
    Рейтинг: 388 Неутрално

    За да няма умисъл при предизвикването на червен флаг, който накрая означава прекратяване на състезанието.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK