Рали "България" изненадващо очаквало пилоти от 9 страни

Украинецът Олександър Салюк спечели миналогодишното състезание след серия скандали

© Георги Павлов

Украинецът Олександър Салюк спечели миналогодишното състезание след серия скандали



Рали "България" изненадващо очаква пилоти от цели девет страни. Това поне твърдят организаторите на надпреварата в съобщение до медиите.


Според последната версия на календара на Българската федерация по автомобилен спорт, състезанието би трябвало да се проведе между 18 и 20 юли.


През миналата година скромната надпревара привлече само един чуждестранен пилот с шанс да се бори за победата - Олександър Салюк. Украинецът дори триумфира в битка с Димитър Илиев сред серия скандали и спорни решения от организаторите.




Тогава слабото като параметри и участници рали погълна огромните 464 хил. лева и бе част от безличната Европейска рали купа, а за предстоящото си 45-о издание е причислено към нейния формален наследник European Rally Trophy.


Независимо от западащия имидж на състезанието в последните години, организаторите твърдят, че може да докарат пилоти от Чехия, Унгария, Полша, Италия, Германия, Словения, Украйна, Турция и Гърция. Почти сигурно било участието на турчина Ягиз Авджъ. Заявките на екипажите ще бъдат приемани от 16 до 30 юни.


Ралито остава базирано в Самоков, а общата му дължина ще бъде 551 км, от които 213 състезателни. Организаторите обещават още "повече за зрителите" с въвеждането на т.нар. от тях "шоу етапи" в града и извън него, въпреки че не обясняват какво точно представлява това очевидно нововъведение в спорта.


В момента фокусът на автомобилната общественост остава насочен към предстоящите на 30 май избори за нов председател на БФАС, където се очаква Радослав Козлеков и неговият управителен съвет да бъдат свалени от власт.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (9)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на tmax500
    tmax500
    Рейтинг: 422 Неутрално
  2. 2 Профил на graham
    graham
    Рейтинг: 575 Весело

    Ахаххахахаххахахаха!
    Хихихихихиххихихи
    Какво чувство за хумор имат тия хора, ще ме уморят от смях!

  3. 3 Профил на p911
    p911
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Една от най-важните функции на организаторите е да привличат участници, били те от България или от чужбина.
    Това обикновено става с добри условия, добър имидж на състезанието, лобизъм/познанства и участие в силни шампионати.

    Та ако са изпълнени горните условия, може и да видим повече чужди и наши екипажи ... А от своя страна това е първото условие за завръщане на публиката по отсечките!

  4. 4 Профил на The Stig
    The Stig
    Рейтинг: 1153 Неутрално

    [quote#3:"p911"]Една от най-важните функции на организаторите е да привличат участници, били те от България или от чужбина.
    Това обикновено става с добри условия, добър имидж на състезанието, лобизъм/познанства и участие в силни шампионати. [/quote]
    С което автоматични си отговаряш, че това няма как да стане.

  5. 5 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 3147 Гневно

    "" Ралито остава базирано в Самоков ""
    ========================
    Ако се върне обратно в Албена-Златни ,
    ще е най-добре !
    Но тогава няма да се пълни хотела на Жоро Янакиев в Боровец !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  6. 6 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2384 Неутрално

    До коментар [#5] от "Чардо":

    Това няма да стане докато Батето на рали спорта дърпа конците. А той явно продължава да ги дърпа...

    А относно статията - а дано, ама надали....

    Миналата година 1 чуждестранен, тая година да не стане 1 български и 0 чуждестранни? Че то май вече Крум Дончев трябва да се състезава със себе си...

  7. 7 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 3147 Любопитно

    До коментар [#6] от "niakoi_si":

    Аз бях в БФАС и отговарях точно за целия авто спорт у нас.
    Но под протекцията на Батето ( Людмила Живкова и Ети -жената на Жоро бяха приятелки от ученическите си години), ген.Врачев назначи Жоро за председател на БФАС.
    Т.е.стана ми шеф
    Жоро по рождение е варненец (печелил съм бас от Батето за това), но родителите му се преселват в Самоков и там израства и за това всички го мислят за "компир"
    Там Жоро поремести ралито , Самоков го направи ""почетен гражданин"" и му подариха мясо в Боровец , на което изгради хотел .
    А Ети - жена му е собственичка на Църна маца.

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  8. 8 Профил на p911
    p911
    Рейтинг: 466 Неутрално

    [quote#5:"Чардо"]Ако се върне обратно в Албена-Златни ,
    ще е най-добре ! [/quote]

    Вярно е, че в Шуменския и Сливенския Балкан има традиции и условия, но не местоположението на едно състезание е най-важното в днешно време. Има редица фактори за правилното организиране и маркетиране на едно състезание в съвременните условия, но това е много далеч от личните интереси на "старите ръждясали пушки". В последните години и "България", и "Сливен" го показаха. От друга страна "Хеброс" се възражда!

    Явно рали може да се направя навсякъде, щом се правят толкова успешни състезания на места без природни дадености, като "Барум" и "Ипър". Виж традициите и доброто име са нещо, което се гради с години и се губи много бързо.

  9. 9 Профил на p911
    p911
    Рейтинг: 466 Неутрално

    [quote#7:"Чардо"]Но под протекцията на Батето ( Людмила Живкова и Ети -жената на Жоро бяха приятелки от ученическите си години), ген.Врачев назначи Жоро за председател на БФАС. [/quote]

    И още държи в шах БФАС чрез СБА и лиценза на ФИА, докато спортът в България изчезва ...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK