Български екипаж стана втори в старт от Световния еко рали шампионат

Тандемът разчита на "Грейт уол C30" с 1.5-литров бензинов двигател и газова система

© "Октан рали тим"

Тандемът разчита на "Грейт уол C30" с 1.5-литров бензинов двигател и газова система



Българският екипаж Калин Дедиков и Георги Павлов от "Октан рали тим" с "Грейт уол C30" се класира на второ място в еко рали "Словения", кръг от световната Купа за алтернативни горива на ФИА.


Състезанието бе и първи кръг от Балканската еко рали купа. В него право на участие имат всички одобрени за движение по пътната мрежа автомобили, задвижвани с алтернативни енергийни източници.


Дедиков и Павлов записаха отличния резултат в първия си съвместен старт и с напълно нов за тях автомобил в конкуренцията на още 16 екипажа от 7 страни.




Добрата подготовка на българите им позволи да се справят успешно, въпреки че участват с един от най-нискобюджетните автомобили в целия шампионат. Техният "Грейт уол C30" е с 1.5-литров бензинов двигател и газова система, монтирана от производителя.


Фотогалерия: Успешното българско участие в еко рали "Словения" >


Маршрутът на словенската надпревара бе в три етапа с обща дължина 230 км в Алпите, включително и прохода Връшич, който е отворен за движение само няколко месеца в годината.


Денивелацията между старта и финала на тясното изкачване е над един километър, а трасето редува асфалтови прави с павирани обратни завои. Дедиков и Павлов се пребориха за втората позиция в основния състезателен клас 8, с минимално изоставане от победителя Ненад Стоянович от Сърбия с "Ауди А3". В класа на хибридите победител стана канадецът Лукаш Нитко с "Тойота Ярис".


Българите са с един от най-нискобюджетните автомобили в целия шампионат

© "Октан рали тим"

Българите са с един от най-нискобюджетните автомобили в целия шампионат


"Доволен съм от нашето представяне в Словения. Успяхме да спечелим първи отличия за "Грейт уол" от състезание в Европа. Маршрутът беше фантастичен, имаше достойна конкуренция. Не знаехме какво да очакваме от автомобила. За пръв път седнах в него няколко часа преди старта и веднага потеглихме към Словения. Това донякъде ни попречи да се представим още по-добре", обясни пилотът Калин Дедиков.


"Трудните за покриване в идеалното време отсечки донякъде минимализира разликите в техническото оборудване между нас и конкуренцията и въпреки, че използваме не особено прецизни софтуерни решения за навигация бяхме на ниво", допълни Дедиков.


Конкуренцията

© "Октан рали тим"

Конкуренцията


Екипажът се надява за следващия старт от световния шампионат - "Тесла рали Сърбия", където завърши на пето място през миналата година, да разполага с по-висок бюджет.


"В следващите състезания се очаква да се съберат всички екипажи, борещи се за предни позиции в шампионата и там ще ни е много по-трудно да се борим без необходимите средства", каза пилотът.


Неговият навигатор Георги Павлов също остана доволен от дебютното си участие в световния шампионат. "Бях малко притеснен в началото, но с течение на надпреварата влязохме в ритъм и се справихме подобаващо. Доволен съм, че натрупах известен опит и се надявам в следващото състезание да бъда още по-прецизен. Радвам се, че се върнахме в България с купите за второто място", заяви Павлов.


Трофеите

© "Октан рали тим"

Трофеите


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (3)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1331 Неутрално

    Брaво на нашия екипаж.Успех и бъдещи победи

  2. 2 Профил на Georgi Yordanov
    Georgi Yordanov
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Поздравления!!!
    ... ето, че не всичко е пари! ...
    Искрени пожелания за нови и по-високи бъдещи успехи!!!

    Да правим каквото трябва, пък да става каквото ще!
  3. 3 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1333 Неутрално

    "Еко рали" е нещо като оксиморон. Не може хем да е еко, хем да е рали. Освен ако не се състезават за време, а да кажем за най-нисък разход, т.е. кой ще измине разстоянието с най-малко средства (ток или гориво). Или най-ниски емисии. Или и двете.

    Апокалипсисът апокалиптичен




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK