
© Reuters
Промяната провокира недоволство сред пилотите
Подновяването на състезанията във Формула 1 след появата на автомобил за сигурност вече ще става с нареждане на болидите на стартовата решетка, обяви ФИА в четвъртък вечер.
Промяната ще влезе в сила от 2015 г. и има за цел да направи надпреварите по-интересни чрез провокиването на повече изпреварвания при рестарта.
Новото правило в аванс бе посрещнато с голяма доза негативизъм от някои пилоти. "Разбирам, че стартът е един от най-интересните моменти за феновете, но това звучи прекалено крайно и се надявам да не се случи. Отиваме твърде далеч с някои неща", заяви лидерът в шампионата Нико Розберг по време на Гран при на Австрия.
RE standing restarts in F1 after safetycar: I wonder how many re-re starts we have with stopped cars on grid from overheated cars/clutches— alex wurz (@alex_wurz) June 26, 2014
ФИА потвърди, че промяната е приета от нейния Световен съвет по моторните спортове. "Рестартът след излизането на автомобил за сигурност вече ще се провежда от място на стартовата решетка. Процедурата няма да се изпълнява, ако автомобилът за сигурност е използван в рамките на две обиколки от началото на състезанието (или неговото рестартиране), както и ако остават по-малко от пет обиколки до края", гласи правилото.
Идеята бе предложена от Стратегическата група на Формула 1, а според пилота на "Ред бул" Даниел Рикардо е "изкуствена".
"В старта от място има голям шанс да не потеглиш добре и е много възможно да се смъкнеш от първа до четвърта позиция. Това е прекалено голяма вреда за този, който си е извоювал да бъде начело", коментира австралиецът пред "Скай Спортс".
Red Bull's 2015 F1 concept shows Newey's influence is being missed pic.twitter.com/LD6kiywWMH— Craig Scarborough (@ScarbsF1) June 26, 2014
Други промени включват мерки за намаляване на разходите в области като тестовете и дизайна на болидите. Те ще се лишат от настоящите грозни носове "с цел подобряване на сигурността и по-естетически издържана конструкция".
През 2015 г. ще има три 4-дневни предсезонни теста, които ще се проведат само в Европа, вместо да се налага скъпото пътуване до Бахрейн. За 2016 г. изпитанията ще бъдат съкратени до две с продължителност от по четири дни. В допълнение ще има два двудневни теста по време на сезона, отново в Европа, като в два от тези четири дни зад волана ще трябва да са млади пилоти.
Изпитанията във въздушен тунел ще бъдат ограничени от 80 до 65 часа на седмица. Използването на компютърната технология Computational Fluid Dynamics също ще бъде намалено.
През следващия сезон петъчният вечерен час за служителите на отборите, в който не могат да работят по болидите, ще бъде увеличен от 6 на 7 часа, а година по-късно вече ще трае 8 часа. Освен това условията на затворения парк вече ще важат след последната свободна тренировка в събота, вместо след квалификациите за място.
And before I stop wondering, I wonder if F1 should b like CocaCola or football, hence not change the product, just optimise marketing & PR.— alex wurz (@alex_wurz) June 26, 2014
Догодина всеки пилот ще може да използва до четири двигателя на сезон спрямо сегашните пет, освен ако в календара на Формула 1 няма повече от 20 състезания. Предложената забрана на чохлите за подгряване на гумите засега остава на изчакване.
От ФИА добавят, че в бъдеще всяка промяна в спортния и технически правилник на световния шампионат ще изисква единодушно съгласие на всички страни до 1 март. В момента срокът е 30 юни.
КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
Рейтинг: 848 НеутралноТова е предпоставка за още повече инциденти. Обикновено те стават в първите няколко завоя.
Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/442
Рейтинг: 1325 НеутралноА ако искат да направят още по-атрактивен старта, да ги направят така - колите да са с изгасен двигател и пилотите да не са в тях. При даване на сигнал да тичат към тях и да палят, като обикновени автомобили, те тогава да видиш за кво ШОУ ще става въпрос.
Thermobee
Рейтинг: 1441 НеутралноЗащо носовете да са грозни? Кое е грозно и кое - хубаво?
Не на ислямската инвазия в Европа!Публикувано през m.dnevnik.bg
greenhrast
Рейтинг: 846 Неутралнонaй-накрая ще ги снимaт кaк тренирaт нa симулaторa.... Тъпотъпотъпо
Публикувано през m.dnevnik.bg
Волният Ибрик
Рейтинг: 466 Неутрално[quote#3:"Thermobee"]Защо носовете да са грозни? Кое е грозно и кое - хубаво? [/quote]
pg
6/bar-honda-006-08.jpg
Ми сраванявай...
http://images.autosport.com/editorial/1390919016.j
http://carslist-db.com/pics/bar-honda/bar-honda-00
nightowl
Рейтинг: 409 НеутралноДо коментар [#2] от "442":
Едно време май е било така. Или на Льо Ман?
dedo pepo
Рейтинг: 1344 НеутралноЩе стане значително по-атрактивно,а доколко справедливо-практиката ще покаже.
georgealall
Рейтинг: 409 Неутралноняма да е спарведилов - представи си - започваш 8 - стигаш до 2 място караш 40 обиколи 2 и три обикоки преди края трябав отново да станеш 12 защото има прекъсване за което не носиш грам вина....
graham
Рейтинг: 581 НеутралноТъпа работа, измислят какви ли не дивотии. А дето каза един в Туитъра при новината за титаниевите плочи: "Знаете ли що искрите едно време беха толкова badass?! Щото не ги правеха нарочно!"
beatles
Рейтинг: 868 Неутралновълкът казал: абе вие е е***** майката на тая приказка бе!!!!
Всички животни са равни, но някои са по-равни от другиLAZARIVS
Рейтинг: 409 НеутралноДо коментар [#3] от "Thermobee":
/2013/02/RP191.jpg
Think Different...Сравнено с това -
http://www.motorsportmagazine.com/halloffame/files
Няма начин. Смеа да твърдя, че това е можеби най-красивата кола джиткала из пистите на ф1
deutschwagen
Рейтинг: 1827 НеутралноДо коментар [#5] от "Волният Ибрик":
tent/uploads/2012/12/Jean-Alesi-Monaco-1994-Qualif ying-Ferrari-412T.jpg
12_T1/1994_Ferrari_412_T1_002.jpg
pg
f1-facts.com%2Ful%2Fa%2F5047&imgrefurl=http%3A %2F%2Ff1-facts.com%2Fgallery%2Fp%2FOPanis%2Fcareer &h=756&w=1024&tbnid=hy3AQTf26oibEM%3A& amp;zoom=1&docid=_vWxLGZ2J2kPxM&ei=7v-uU_b 6L4jD7AapsoHwBg&tbm=isch&ved=0CCIQMygEMAQ& amp;iact=rc&uact=3&dur=937&page=1& start=0&ndsp=33
i1-lg.jpg
/01/06williamsrenaultfw17-2.jpg
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winningСамо където Хондата не е много по-красива. Особено в сравнение с:
http://blogs.diariodonordeste.com.br/jogada/wp-con
http://www.carwallpapers.hu/check.php?im=Ferrari/4
http://www.sportal.bg/uploads/tinymce/2009/SCOT6.j
http://www.google.bg/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fb.
http://www.grandprix.com/jpeg/phc/phun03/fri/trull
http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2009
deutschwagen
Рейтинг: 1827 НеутралноИначе Алекс Върц е прав - 2-3 старта повече ще се отразят много лошо на съединителите и ск. кутии.
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winningniakoi_si
Рейтинг: 696 НеутралноВече виждам проблема - като спрат и се позабавят докато ги пуснат, ще изстинат гумите, а моторите могат да прегреят в горещи дни!