"Октан рали тийм" с ново трето място в Световния еко рали шампионат

Българите отново бяха с най-скромния и отличителен автомобил на старта

© Георги Павлов, "Октан рали тим"

Българите отново бяха с най-скромния и отличителен автомобил на старта



Екипажът на "Октан рали тийм" Калин Дедиков и Георги Павлов защитиха третата си позиция в "Тесла рали Сърбия" и отново се качиха на подиума в петия кръг от Световния еко рали шампионат.


Тандемът преодоля редица препятствия, включително трудното намиране на биодизел за 18-годишния си "Опел Корса". Българите допълниха тройката в най-популярния и оспорван клас VIII и заеха четвъртото място в генералното класиране.


В надпреварата се включиха общо 15 екипажа от Сърбия, Италия, България, Словения, Полша, Босна и Херцеговина и Канада. Победата бе спечелена от словенеца Грегор Здовц с преработен на газ "Тойота Приус LPG Хибрид", следван от триктратния световен шампион Масимо Ливерани с "Фиат 500 Абарт".




Участието на българите бе поставено под въпрос, тъй като за първи път нямаха възможност да разчитат на нов автомобил под наем. В последния момент те поеха към Сърбия с тренировъчния "Опел Корса" на лидера в българския рали шампионат Игнат Исаев.


Още преди старта обаче Дедиков и Павлов трябваше да се справят с оказалото се почти невъзможно намиране на биодизел в Сърбия.


"Обикаляхме над 200 км в търсене на биодизел и пристигнахме във Вишеград в последните минути от времето за технически преглед. Забавянето ни попречи да направим дори едно минаване на отсечката, по която трябва да се калибрират навигационните уреди спрямо тези на организаторите", обясни Дедиков.


Дедиков (вдясно) и Павлов се надяват на нов автомобил за старта в София

© Георги Павлов, "Октан рали тим"

Дедиков (вдясно) и Павлов се надяват на нов автомобил за старта в София


Състезанието започна от Вишеград в Босна и Херцеговна и следва класическите отсечки на "Ю рали" в планината Тара и край Валиево, преди да достигне Белград. "Несъмнено пропуснатото калибриране се отрази на резултатите ни от първия ден на ралито. Натрупахме огромен пасив от 29 точки, което ни прати 12-ти в основното класиране", каза Дедиков.


През втория ден екипажите се изправиха пред познатите от рали "Сърбия" сложни етапи по тесните алеи на парка "Кошутняк" и включения за първи път суперспециален етап на писта. Ключова се оказа 35-километровата отсечка "Дивчибаре" с мокри участъци, обратни завои, висока средна скорост и сериозен трафик.


Дедиков и Павлов изненадаха конкурентите по предизвикателния маршрут и завършиха деня на втора позиция в основното класиране със сериозен аванс пред шампиона Масимо Ливерани с "Фиат 500 Абарт". Българите завършиха само на 9 точки от лидера в ралито Грегор Здовц с "Тойота Приус LPG Хибрид".


В решителния трети ден екипажите се изправиха срещу сложната навигация около Белград и Сопот. Във финалния етап на картинг пистата "Ада Хуя" тандемът на "Октан рали тийм" завърши с минимални отклонения от целта за еднакво време в две поредни обиколки.


Малко по-късно голяма част от участниците останаха разочаровани от решение на съдиите в полза на шампиона Ливерани, които замениха двете му най-слаби времена от втория ден и го изкачиха на втора позиция в крайното класиране.


Така след края Дедиков и Павлов бяха преместени на трето място в клас VIII и повториха успеха си от миналата година. Смесеният екипаж с българско участие Олга Тодорова и Бранко Хинич завършиха 11-и в крайното подреждане.


Победител стана словенецът Грегор Здовц с преработен на газ "Тойота Приус LPG Хибрид"

© Георги Павлов, "Октан рали тим"

Победител стана словенецът Грегор Здовц с преработен на газ "Тойота Приус LPG Хибрид"

"Изключително съм доволен от нашето представяне – с 18-годишна Corsa, без прецизни уреди и с изцяло лични средства отново доказахме нашите възможности и определено притеснихме лидерите в шампионата. Автомобилът ни беше много точно изражение на българската действителност в спорта и в автомобилния бранш като цяло", заяви Дедиков.


Неговият навигатор Георги Павлов остана доволен от напредъка и представянето си в едва второто му рали. "За разлика от Словения, този път не допуснах грешки. Тук най-важна е прецизността и се опитваме да компенсираме липсата на точни уреди с предварителни изчисления, концентрация, и умението на Калин да не губи скорост по завоите", каза Павлов.


Следващият кръг от шампионата е "Еко рали България", което ще стартира на 25 юли в София. "Надявам се за родното състезание да разполагаме с модерен автомобил и минимален бюджет, който да ни позволи да се борим за победата, независимо от външните фактори. Благодаря на Игнат Исаев, че ни предостави личния си тренировъчен автомобил и му желая успех на рали България", допълни Дедиков.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK