Пилотите започнаха с въпросите за инцидента с Жул Бианки

Бианки бе транспортиран до болницата с линейка, тъй като медицинският хеликоптер не получи разрешение да излети

© Reuters

Бианки бе транспортиран до болницата с линейка, тъй като медицинският хеликоптер не получи разрешение да излети



Тежкият инцидент с пилота на "Маруся" Жул Бианки в неделната прекратена Гран при на Япония породи много въпроси дали състезанието от Формула 1 е трябвало да започне по-рано, за да изпревари лошите атмосферни условия.


Французинът излетя от трасето в наводнения от дъжда завой "Дънлоп" и се удари в багер, излязъл да прибере блъсналия се на същото място обиколка по-рано "Заубер" на Адриан Сутил.


По последна информация от неделя вечер, 25-годишният пилот е претърпял мозъчна операция заради получените сериозни травми на главата и е настанен в интензивно отделение на Университетската болница в Мие, като диша самостоятелно.




През цялата предходна седмица в падока на "Сузука" имаше призиви за изтеглянето на състезанието за по-ранен час заради приближаващия тайфун Фанфоне, но окончателното решение бе то да се проведе по план в 16.00 часа местно време.


"Никой не попита за нашето мнение, така че няма какво да ви кажа, заяви Сутил, който бе пряк свидетел на инцидента с Бианки. - Беше ясно, че ще става все по-мокро и ще бъде много по-лесно надпреварата да бъде по-рано, но това не зависи от мен".


Трикратният световен шампион и настоящ председател на борда на директорите на "Мерцедес" Ники Лауда се съгласи с германския пилот. "Безспорно, можеха да започнат състезанието по-рано. Това беше предвидимо. Стартът трябваше да бъде даден в 13.00 часа, но не аз взимам тези решения", каза австриецът.


Бианки води битка за живота си

© Reuters

Бианки води битка за живота си


Японската Гран при започна зад автомобил за сигурност заради наводнената 5.8-километрова писта, а прекалено коварните условия наложиха развяването на червен флаг и връщането на пилотите в бокса още в края на втората обиколка.


Ситуацията постепенно се подобри достатъчно, за да мигат те да започнат да се състезават с гуми интермедия. Дъждът обаче отново се завърна в заключителните обиколки, когато вече започна да се стъмва и видимостта драстично да намалява.


"За мен лично не беше толкова лошо", обясни победителят Люис Хамилтън с "Мерцедес", запитан за условията на трасето в края на надпреварата.


"Дъждът ставаше все повече и повече... Започваш да виждаш повече отражения. Но не забелязах някаква промяна, така че все още можех да поддържам същото темпо", допълни лидерът във временното класиране, който разчита на много по-голямо сцепление от своя болид спрямо този на "Маруся" и Бианки.


Бразилецът Фелипе Маса, който претърпя последния по-сериозен инцидент във Формула 1 преди пет години в квалификациите за Гран при на Унгария, каза, че е "крещял за спиране на състезанието", когато дъждът се е завърнал на пистата.


"Пет обиколки преди излизането на автомобила за сигурност крещях по радиото, че има прекалено много вода на пистата. Беше опасно", заяви пилотът на "Уилямс", който веднага след състезанието отиде в болницата да види Бианки.


Според Лауда обаче ФИА е извела на трасето автомобила за сигурност в правилния момент, за да задържи контрола над състезанието.


"Изкараха ги и състезанието малко или много вървеше сигурно до края", каза австриецът. Той смята, че инцидентът с Бианки е комбинация от злощастно стечение на обстоятелствата и напомня колко опасни са моторните спортове. "Свикнахме нищо да не се случва и сега изведнъж всички сме изненадани", завърши Лауда.


Всичко, което трябва да знаете за:
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK