Българи завършиха сезона на трето място в Световния еко рали шампионат

Дедиков и Павлов спечелиха старта в България през този сезон

© "Октан рали тим"

Дедиков и Павлов спечелиха старта в България през този сезон



Екипажът на "Октан рали тийм" Калин Дедиков и Георги Павлов с Great Wall Voleex C30 записаха поредното силно класиране и си гарантираха бронзовите медали в тазгодишния сезон на Световния еко рали шампионат.


Тандемът направи това във финалния кръг в Гърция, където се проведе едно от най-трудните състезания в календара - Hi-tech EKO Mobility rally 2014.


С маршрут от почти 600 километра, сред които бяха включени отсечки от легендарното рали "Акрополис" и гръцкия планински шампионат, средна скорост на лимита на серийните автомобили и часови график, несъобразен с трафика в Атина, ралито беше истинско изпитание за състезатели и автомобили.




Всички церемонии, старт, финал и закрит парк бяха разположени на площад Синтагма в центъра на Атина, което предизвика и голям интерес от страна на публиката.


Българи завършиха сезона на трето място в Световния еко рали шампионат

© "Октан рали тим"


Българите стартираха уверено в първия ден на състезанието и се движеха плътно зад лидерите в шампионата с малки отклонения от идеалното време, като по средата на деня заемаха пета позиция в генералното класиране. Четирите следобедни отсечки около центъра на рали "Акрополис" - Лутраки, предлагаха допълнителен заряд на надпреварата.


Явна грешка в пътната книга подведе екипажа по време на преминаването на РТ6 Аги Теодори и донесе огромните 1050 наказателни точки, което прати българите на осмо място в генералното класиране без шанс за подиум. Организаторите потвърдиха неточността в знаците на пътната книга, но оставиха без последствия временното класиране за етапа.


През втория ден от ралито Дедиков и Павлов нямаха какво да губят и атакуваха във всяка отсечка, борейки се с италианските екипажи Ливерани/Страда и Герини/Барчули и техните турбо автомобили. Въпреки разликата в мощността и оборудването на българския Voleex C30 в сравнение с новия Abarth 500 и Alfa Mito turbo на лидерите в шампионата, екипажът на "Октан рали тийм" завърши всички отсечки в топ 3 до средата на деня.


При вторите преминавания българите успяха по безапелационен начин да покажат своите възможности, като спечелиха две от най-трудните отсечки и имаха готовност да оглавят класирането за втория ден след преминаването на последната за състезанието "Агиос Меркуриус". На старта обаче се разбра, че от съображения за сигурност култовата отсечка от класическото рали "Акрополис" се отменя от организаторите и екипажите я преминаха като преход.


Силните резултати от втория ден не заличиха голямото наказание от първия и българите завършиха състезанието на седма позиция в генералното класиране и на четвърта в своя клас. Това добави нови четири точки към актива им за световната купа и подпечата фантастичното трето място, на което Дедиков и Павлов завършиха шампионата.


Българи завършиха сезона на трето място в Световния еко рали шампионат

© "Октан рали тим"


Носител на титлата за четвърта поредна година стана италианецът Масимо Ливерани, за когото победата в Hi-tech EKO Mobility rally 2014 беше първа за сезона, следван от своя сънародник и четирикратен вицешампион Гуидо Герини, завършил втори и в състезанието.


В класирането за енергийна ефективност българският отбор отново постигнаха добър резултат и с общ разход 7.1/100 LPG се нареди на четвърто място, като бе изпреварен единственото от CNG автомобилите на "Фолксваген" и "Ауди".


При конструкторите първи е Abarth с 86 т., следван от Alfa Romeo 64 т. и Toyota 52 т. Добрите резултати на "Октан рали тийм" класираха на шесто място Great Wall Motors с 24 т. Това бе дебютът на марката в шампионата, но двете участия на Дедиков и Павлов бяха достатъчни за изпреварването на BMW, Honda, VW, Audi и други.


"Това беше най-трудното за нас състезание от шампионата. Вложихме много усилия и средства, за да можем да участваме в Гърция и благодарим на "Литекс Моторс" за доверието, което ни гласуваха. Имахме желание и възможности да сме отново на почетната стълбичка, но независещи от нас причини ни спряха. Изпълнихме основните си задачи да затвърдим третото си място в шампионата и да докараме българския автомобил до финала в Атина с добро класиране", заявиха от екипажа.


"Миналата година след състезанието в Гърция трикратният тогава вицешампион Герини ни каза, че трябват поне пет години в шампионата, за да имаме шанс за победа и влизане в топ 3. Явно не сме го послушали и още на втората успяхме да се докажем", допълниха състезателите.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK