"Мерцедес" ще блокира развитието на двигателите във Формула 1

През този сезон германците смазаха конкуренцията с 13 от 16 възможни победи, а 9 от тях бяха двойни

© Reuters

През този сезон германците смазаха конкуренцията с 13 от 16 възможни победи, а 9 от тях бяха двойни



Новият шампион при конструкторите във Формула 1 "Мерцедес" планира да блокира опита на своите съперници за облекчаване на правилата с цел подобряване на двигателите по време на следващия сезон.


В момента регулациите "замразяват" промените по силовите трактове с цел намаляване на разходите след внедряването на новите V6 турбохибридни задвижващи системи от тази година.


"Мерцедес" наложи пълна доминация през сезона и прекрати серията на "Ред бул" от четири титли. Другите два производителя на двигатели - "Рено" и "Ферари", искат разрешаването на развитието им през сезона в опит да намалят голямата разлика с германците.




Спортният директор на "сребърните стрели" Тото Волф заяви, че екипът му вече е гласувал против предложението при обсъждането му от Стратегическата група на Формула 1 и ще го направи отново при гласуването му от комисията към световния шампионат. За да бъде одобрена промяна в правилата, тя трябва да бъде подкрепена единодушно.


"Не мисля, че ще променим мнението си в следващия месец или когато и да е следващото събиране на комисията", каза Волф и допълни, че евентуално облекчение в правилата само ще повиши разходите в спорта.


Според него има всички шансове разликата в представянето да остане същата или дори да се увеличи, тъй като "Мерцедес" също би работил за подобрение на двигателите си. Екипът спечели 13 от проведените до момента 16 старта, като постигна 9 двойни победи. През 2015 г. компанията ще продължи да доставя задвижващите системи на още три отбора в допълнение към своя заводски тим.


"От нас се изисква да гарантираме осигуряването на двигатели с еднакви спецификации и в едно и също време за всички наши клиенти при еднакви цени. Няма как да им ги доставим едновременно, ако има разрешение за развитие през сезона. При "Хонда" е различно, защото имат само един клиент. Различно е при "Ферари", различно е и при "Рено". Става въпрос единствено за значително повишение на разходите и всеки друг аргумент се използва само защото те не са там, където биха искали да бъдат", завърши Волф.


В Сочи първите пет болида на финала бяха задвижвани от двигатели на "Мерцедес", а пилотът на тима Нико Розберг стигна от последно до второ място. Изпълнителният директор на "Ред бул" Кристиан Хорнер потърси мотивация за промените в подобряване на шоуто.


"Реалното представяне на "Мерцедес" показва, че те могат да минат през цялата колона и това показва твърде добра работа. Технологията все още е твърде нова. "Мерцедес" не трябва да се притеснява от конкуренция. Те вършат страхотна работа и според мен ще е добре за Формула 1, ако "Ферари", "Хонда" и "Рено" имат възможността да намалят разликата. В противен случай на финала всеки път ще сме в предопределен ред", каза Хорнер.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (33)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 824 Неутрално
  2. 2 Профил на Seb
    Seb
    Рейтинг: 581 Неутрално

    [quote#1:"deymus"]Страхливци! [/quote]
    Защо?
    Всички имаха еднакво време да работят и да инвестират в задвижващите системи. Защо да бъдат наказвани за това, че французи и италианци не са си свършили работата?

  3. 3 Профил на globetrotter
    globetrotter
    Рейтинг: 516 Весело

    Какво прочетох:
    Ферари: Уааа! Уааа! Мамооо!
    Рено: Уааа! Уааа! Уааа! Бабоо!
    В един глас и двете компании: Уаааа! Мерцедес са по-добри
    инженери от нас! Имахме същото време, ама сме некадърни и затова в момента и ние, и клиентите ни страдаме! Мамооо, Бърниии, помоооощ! Хлип-хлип

  4. 4 Профил на Georgi Yordanov
    Georgi Yordanov
    Рейтинг: 707 Неутрално

    Истината ... е някъде там!

    Да правим каквото трябва, пък да става каквото ще!
  5. 5 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 824 Неутрално

    Краткотрайната памет на тук коментиращите е потресаваща.
    Наслаждавайте се на момента, докато трае.

  6. 6 Профил на Karla Hanneman
    Karla Hanneman
    Рейтинг: 1040 Весело

    "Според него има всички шансове разликата в представянето да остане същата или дори да се увеличи, тъй като "Мерцедес" също би работил за подобрение на двигателите си"

    Да бе , я пробвай пак!
    Тва германците са много смешно племе , по смешна аргументация ги бият само рашките
    Като разликата ще е същата , че даже можело и да се увеличи (!) , що сте против бе Тото!?

    Виолетовите боклуци са по-големи боклуци от червените боклуци , на които служат! Гъз е тяхното знаме!
  7. 7 Профил на Slick
    Slick
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Формула 1 наистина върви към замразяване на всички технологии, които уж промотира. Зор беше за нови двигатели, сега не могат да ги развиват.
    Това няма да остане така.

  8. 8 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 810 Неутрално

    [quote#2:"Seb"]Всички имаха еднакво време да работят и да инвестират в задвижващите системи. Защо да бъдат наказвани за това, че французи и италианци не са си свършили работата? [/quote]

    Факт, ама промяната на правилата е част от играта, ако не бяха променили правилата миналата година Мерцдес пак щяха да са назад, а Ред Бул да доминира. Сега промяната не ги устройва и реват.

  9. 9 Профил на iavor_pavlov
    iavor_pavlov
    Рейтинг: 454 Весело

    Дневник,
    @ "От 2015 г. компанията ще доставя задвижващите системи на още три отбора в допълнение към своя заводски тим." - това изречение оставя впечатлението, че в момента компанията не доставя двигатели на три други отбора. Само че, това и в момента е факт - с двигатели "Мерцедес" карат Уилямс, МакЛарън и Форс Индия (освен Мерцедес, разбира се). Мисля, че е добре да коригирате изречението.

  10. 10 Профил на Karla Hanneman
    Karla Hanneman
    Рейтинг: 1040 Весело

    До коментар [#8] от "Harvey Specter/ маркирай 15 номер от бюлетината/":

    Ми германци са.
    В пърата световна се сбиха с половината свят и като ги размазаха решиха да запалят втора , щото не било честно. Такива са си те , предвиждат последиците от всяко свое действие и имат остро чувство за справедливост
    Та и тия сега , паднало им се е и не им се рискува пак да ги правят смешни.

    Виолетовите боклуци са по-големи боклуци от червените боклуци , на които служат! Гъз е тяхното знаме!
  11. 11 Профил на Читателят
    Читателят
    Рейтинг: 516 Неутрално

    Поздравявам Мерцедес за добрите двигатели ама тази доминация унищожава състезанието. Дано Хонда направи нещо по въпроса за догодина.

    Попътен вятър в главите!
  12. 12 Профил на eyewitness
    eyewitness
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Не разбирам мерджаните защо се страхуват? Ограниченият в техниката са толкова големи, та едва ли някой мотор може да бъде развит за един сезон така, та от 8-10 място в началото да прави двоен подиум в края? Или се тревожат, че през паузата на шано избараха непобедим мотор и сега се мъчат да си осигурят предимство още сезон-два? Това, обаче, поставя под сериозно съмнение уменията на пилотите им. Нещо, което всъщност за мнозина не е тайна.
    По подобни причини сек'ви каруцари превъзнасяха Фетел през изминалите няколко години, ама сега му трябва GPS, за да намери пътя до подиума.
    Освен това Формулата е станала толкова безлична, та с тези рестрикции и нам'кви електроники след втория кръг се знае шампиона при конструкторите. Останаха сал едни изпреварвания, но с тоя даунсайзинг и обезшумяване приличат на анимационно филмче.
    Преди десетина-петнадесет години сън не спях, ако пропусна кръг, сега ми стига статия с петстотин думи, за да разбера, че нищо не съм изпуснал...

  13. 13 Профил на eyewitness
    eyewitness
    Рейтинг: 466 Весело

    До коментар [#9] от "iavor_pavlov":

    Сакън, да не вземат да доставят и на още три отбора?

  14. 14 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1313 Неутрално

    [quote#3:"globetrotter"]Имахме същото време, ама сме некадърни и затова в момента и ние, и клиентите ни страдаме![/quote]
    Миналата година беше обратното и ревяха от Мерцедес. Във Ф1 отдавна са само ревльовци.

  15. 15 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1798 Неутрално

    До коментар [#10] от "Karla Hanneman":

    Как може да си толкова смешна и повърхностна? Аргументите ти са като на средния руснак - да се плюе срещу някого (ти по немицте, те по американците). С какво си по-добра?

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  16. 16 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1798 Неутрално

    До коментар [#14] от "yavooor":

    Аз пък не си спомням да са ревали Мерцедес миналата година, а и не виждам защо, след като се каЧиха на второ място при конструкторите и биха Ферари. Ревяха производителите на деигатели, защото не намираха формулата практиЧна. Рено направо си тръгваха без новата формула за двигателите, а Ферари настояваха за 6 цилиндра вместо 4 преди години.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  17. 17 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1798 Неутрално

    До коментар [#12] от "eyewitness":

    Двигателите ще бъдат замразени, въоросът е само кога. Тъжно, но е факт. Миналият път ги бяха замразили края на 2008, Чак до тази година.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  18. 18 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1798 Неутрално

    До коментар [#10] от "Karla Hanneman":

    хаха, да, "паднало им се е". Да бъдат силни. А на теб май ти се е паднало да не си особено умна

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  19. 19 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1798 Неутрално

    До коментар [#8] от "Harvey Specter/ маркирай 15 номер от бюлетината/":

    Мерцедес миналата година биха Ферари и взеха второ място при конструкторите.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  20. 20 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 868 Неутрално

    [quote#16:"deutschwagen"]Аз пък не си спомням да са ревали Мерцедес миналата година[/quote]
    ми толкоз помниш начи.....да не е било миналата, да е било по-миналата...то ня бяха дифузжори, па аеродинамики, па подвижни крила.....
    толкова са я забатачили тая формула, че един като успее да мине в некоя сива зона и да измисли нещо, премазва конкуренцията за няколко сезона, а всички други реват.
    докато фетел трепеше наред, всички ревяха, ред бул си траеха. сега марцедес са на върха и си пазят ГЗ, а другите реват. тва е. за да не е така, трябва просто всеки да прави каквото може и да се развива кактоможе. тогава поне 2-3 отбора, дето имат парите ще имат шанс за титлата, а не амо 1, който в момента е измислил нещо.

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  21. 21 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 810 Неутрално

    [quote#19:"deutschwagen"]Мерцедес миналата година биха Ферари и взеха второ място при конструкторите. [/quote]

    ок. Ама бяха в миманса, защото Ред Бул доминираше , сега погледнах и да наистина имат 2 място, но пък забравяш да споменеш , че пилотите им са сравнително назад в класирането за пилоти , което е важното класиране и отборите се борят за по предно място в него , а при конструкторите е по скоро за статистиката , 4 и 6 и класирането им се дължи на това, че вторият пилот във Ферари е слаб.
    Както и да е, мисълта ми беше, че единствената прична Мерцедес да правят това което правят този сезон е смяната на правилата, и това ги изстреля в съвсем друга орбита, ако не бяха сменени правилата Мерцедес щеше да диша прахта на Ред Бул. А хленченето как Мерцедес били работили и сега по административен път ще им отнемат предимството не минават, щото един от вас не видях да плаче за Ред Бул , когато миналата година промениха правилата и тази промяна ги удари.

  22. 22 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 696 Неутрално

    Абе надеждата е в Нюй. Ако той не се справи с Мерцедс, няма кой друг.

  23. 23 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1313 Неутрално

    [quote#16:"deutschwagen"]Аз пък не си спомням да са ревали Мерцедес [/quote]
    А кой би тъпана, че Фетел използва тракшън?

  24. 24 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1798 Неутрално

    До коментар [#23] от "yavooor":

    Джанкарло Минарди. Макар Хамилтън да беше изразил недоумение как Фетел можел да прави това и онова, в никакъв слуЧай не е пискане срещу правилата и не е отборна позиция.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  25. 25 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1798 Неутрално

    До коментар [#20] от "beatles":

    Демек, правилно съм запомнил. Не е било нито миналата година, нито е било Мерцедес
    Двойните дифузори май ги поЧна Браун ГП, предшественика на Мерцедес. Бяха забранени от ФИА, както после и обдухваните дифузори, които се оказаха по-сложни за копиране.
    Колкото до положението с формулата, така си е.
    НО нека бъдем ЧЕСТНИ! ВсиЧки имаха еднакво много време и еднакво разяснение на правилата в конкретния слуЧай с двигателите. Мерцедес просто имат по-добър двигател и по-добро охлаждане, не са добавили елементи, които да са с неясно тълкуване в правилника. И още нещо, ОЩЕ ПО-ВАЖНО - Мерцедес веЧе направиха голяма отстъпка този сезон, когато това лято сами се отказаха от FRIC (Front and Rear Inter-Connected suspension), елемент който при Мерцедес даваше много скорост, може бо поЧти колкото активното окаЧване на FW-14/15. Аз не си спомням скоро някой да се е отказвал от важен елемент по време на сесона. Представяш ли си Ред Бул да се бяха отказали да ползват обдухвания си дифузор в средата на сезона? За последно си спомням, Че Рено доброволно си махнаха демпърите 2006, в следствие на натиск преди Германското ГП! (тогава беше Алонсо срещу Шумахер). И така Мерцедес изгубиха от скоростта си и доминацията си през лятото, но изглежда са се адаптирали и са намерили още пърформънс.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  26. 26 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1798 Неутрално

    До коментар [#21] от "Harvey Specter/ маркирай 15 номер от бюлетината/":

    Ред Бул просто бяха много по-добри от останалите. Не знам как го правеха. Но Мерцедес се подобряваха.
    И на мен ми беше псинало да гледам цирка с Ред Бул. Радвах им се 2010 и 2011, и още преди да станат шампиони - 2008, когато сложиха шаркфина, 2009, когато едиснтвени се конкурираха с Браун. Но 2013 беше пародия. Още тогава казвах, Че Фетел е много добър пилот, но всиЧко идва от зверския болид. Не съм и оЧаквал да се окажа Чак толкова прав.
    Колкото до новите правила, искаха ги самите производители, вклюЧително Рено, защото формулата с V8 не им носи нищо. Без тях щяха да останат само Ферари и Косуърт. Новата формула премахна и предишното замразяване, наложено 2008. Та новите правила не бяха само маневра, която да преЧи на доминиращия. Освен това, Рено сами се провалиха и никой не им е виновен. За да видиш и гледната тоЧка на Мерцедес, виж коментар #25

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  27. 27 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1313 Неутрално

    Истината е, че Бърни превърна Фрмулата в скъпо платено шоу, обикалящо из градовете. Няма спорт, няма състезание. И не трябва да има, защото тотализаторите ще печелят повече от Него. Добре е малоумниците да обикалят в кръг,а победителят винаги се знае предварително.

  28. 28 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1798 Неутрално

    До коментар [#27] от "yavooor":

    Това е друг въпрос. И Бърни трябва да си ходи, и тъпите правила с грозните болиди. Много по-атрактивни са състезанията от наЧалото на 90те.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  29. 29 Профил на Woodstock
    Woodstock
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#25] от "deutschwagen":


    [quote#25:"deutschwagen"]ОЩЕ ПО-ВАЖНО - Мерцедес веЧе направиха голяма отстъпка този сезон, когато това лято сами се отказаха от FRIC (Front and Rear Inter-Connected suspension), елемент който при Мерцедес даваше много скорост, може бо поЧти колкото активното окаЧване на FW-14/15. Аз не си спомням скоро някой да се е отказвал от важен елемент по време на сесона.[/quote]

    Ще извиняваш, но още след Силвърстоун от ФИА казаха, че ще гледат под лупа (т.е. ще се докладват на стюардите) всеки болид с FRIC и че който тим реши да го остави в колата си едва ли не трябва да получи одобрение от всички останали.
    Мерцедес имаха по 1,5 сек. на обиколка пред следващия в колоната и изолщо не искаха да рискуват дисквалификации зарид 2-3 десети. А то се оказа, че и толкова не са.

    А тъпотията със замразяването на агрегат, за който се твърди, че трябва да е поредната иновация на Ф1, която някой ден ще слезе на обикновеното шосе - е, такова чудо не може да има! Или даваш свобода, в определени общи рамки естествено, или нищо не развиваш и оставяш на изживяване цял един спорт с милионите му привърженици.

  30. 30 Профил на Woodstock
    Woodstock
    Рейтинг: 237 Неутрално

    [quote#16:"deutschwagen"]Рено направо си тръгваха без новата формула за двигателите[/quote]

    Да, тръгваха си защото не можеха пет години да развият нещо по двигателя си, който още от самото му създаване изоставаше като характеристики. И тук отново опираме до практиката на ФИА нещо да се развива като се замразява...

  31. 31 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1798 Неутрално

    До коментар [#30] от "Woodstock":

    Двигателите бяха реално замразени именно при старата формула, поне от 2008. Сегашните няма да бъдат замразени в този смисъл. Прочети хубаво това:

    http://www.f1fanatic.co.uk/2014/10/24/mercedes-block-f1s-engine-unfreeze

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  32. 32 Профил на Woodstock
    Woodstock
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#31] от "deutschwagen":

    Прочетох го. Добре написано, но и авторът като че ли е малко пристрастен. Как развитието на едва 9% от компонентите, които сега са замразени, ще повиши чак толкова разходите на отборите? Хмм.
    Както и да е. Личното ми мнение е, че спиране на развитието не трябва да има, дори и то да е на етапи. Ако трябваше да се пестят пари, никога нямаше да има Формула 1.

  33. 33 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1798 Неутрално

    До коментар [#32] от "Woodstock":

    Съгласен, но виж колко отбора е имало на стартовата решетка края на 80-те и началото на 90-те, и колко отбора има сега.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK