Още отбори от Формула 1 може да изпаднат в несъстоятелност

Макс Моузли се обяви за повече равенство при разпределението на парите във Формула 1

© Reuters

Макс Моузли се обяви за повече равенство при разпределението на парите във Формула 1



Още отбори от Формула 1 може да последват "Кейтъръм" и "Маруся", които влязоха в процедура по несъстоятелност, обяви бившият ръководител на автомобилния спорт Макс Моузли.


Само девет отбора ще застанат на старта на Гран при на САЩ в Остин този уикенд, което е най-малкото количество от 2005 г. Според Моузли броят им може да намалее още повече.
 

"Това вече не е честно състезание. Големият проблем е, че големите отбори имат много повече пари от отбори като "Кейтъръм" и "Маруся", заяви бившият президент на ФИА пред Би Би Си.


"В крайна сметка едните се отказват. И вероятно няма да са последните", добави той. 




"Маруся" влезе в процедура по несъстоятелност в понеделник - дни след като това се случи с "Кейтъръм". Двата отбора бяха бедняците в падока с бюджети под 80 милиона долара в сравнение с над 300 милиона на отбори като "Ферари", "Мерцедес" и "Ред бул".


Докато ръководеше ФИА, Моузли се опита и се провали в опита си да се въведе таван на разходите, за да има някакво равенство между участниците. 


"От спортна гледна точка трябва парите да се делят поравно и да се оставят отборите да си добавят колкото могат от спонсори. Отбор като "Ферари" винаги ще има повече спонсори от "Маруся", но ако в началото имат равно количество пари, тогава ще започват състезанието от еднаква позиция", добави той.


Приходите на Формула 1 са повече от 1.5 милиарда долара, като повече от половината отиват при притежателя на търговските права CVC. Отборите разделят 47.5% от наградния фонд, но средствата се разделят според резултатите. 


Отделни отбори като "Ферари" получават допълнителни бонуси заради историческия си принос и значимост за спорта. 


Смяната на двигателите според новите правила увеличи разходите. Разходите за двигатели на по-малките отбори достигат 30 милиона долара на сезон.

Ключови думи към статията:

Коментари (11)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Иван Петров
    Иван Петров
    Рейтинг: 543 Неутрално

    Тоя Путин, до каквто се докосне се смарангясва!

  2. 2 Профил на oex13531876
    oex13531876
    Рейтинг: 418 Весело

    ...надувайте, момчета - да стане на парчета !

  3. 3 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1515 Неутрално

    "...1.5 милиарда долара, като повече от половината отиват при притежателя на търговските права CVC..."

    К'о ги пра'ят тез пари

  4. 4 Профил на troi
    troi
    Рейтинг: 557 Неутрално

    Харчат за шампанско и ред булчета.

    забавление и приключение
  5. 5 Профил на skrita_sila_m
    skrita_sila_m
    Рейтинг: 418 Весело

    До коментар [#3] от "Хи-хи":

    К*рви, К*ка, KFC!!


  6. 6 Профил на Mark Twain
    Mark Twain
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Хаха, обаче предложението не е да се увеличат тези 47,5%, а да се разпределят поравно парите. Значи за CVC има гаранция, а отборите да го *****!

    "Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри Форд
  7. 7 Профил на Yordan Nickolov
    Yordan Nickolov
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Дедо Бърни нали трябва да остави някой лев на щерките. Много е прав Мозли. Трябва да има таван на бюджетите и по - голяма свобода на инженерите и пилотите. Току виж повече хора започнали да ходят по пистите.

    Властта развращава, а абсолютната власт развращава абсолютно.
  8. 8 Профил на nicks
    nicks
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Мда формулата си загуби блясъка от преди години. Сега феновете на този спорт са много по-малко.

  9. 9 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 457 Неутрално

    То па последните 10-ина години е един спорт... Ум да ти зайде!

  10. 10 Профил на graham
    graham
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Отборите разделят 47.5% от наградния фонд, но средствата се разделят според резултатите.

    Отборите взимат над 60% от приходите. Последните два Конкорда именно заради тези проценти се мотаха сума ти време. Сега даже няма Конкорд, а индивидуални споразумения на отборите с Бърни.

  11. 11 Профил на Woodstock
    Woodstock
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Явно програмата на ФИА за снижаване на разходите работи перфектно. Ето, след като направиха болидите по-бавни и от GP2, с пърдящи моторчета и триста акумулатора, вече два отбора ги няма и близо 150 млн. долара няма да бъдат похарчени следващия сезон.
    Браво, ФИА! Браво, Жан Тод!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK