ФИА е разрешила на румънци да се включат с отбор във F1

ФИА е разрешила на румънци да се включат с отбор във F1

© Reuters



Международната автомобилна федерация (ФИА) е дала одобрение на сформиран от румънски бизнесмени отбор да дебютира във Формула 1 през следващите две години, съобщи английският вестник "Индипендънт".


Това стана ясно от свидетелските показания на Константин Кожокар, който е бивш футболист на "Стяуа" и през миналия месец придоби "Кейтъръм спортс". Компанията отговаря за дизайна и производството на болидите на "Кейтъръм" във Формула 1.


През миналата седмица "Кейтъръм спортс" влезе в администрация, което доведе до затварянето на фабриката с цялото налично оборудване, включително и болидите. Така едноименният отбор не отпътува за предстоящата през уикенда Гран при на САЩ и се очаква да не завърши сезона.




Константин Кожокар е свидетел по делото за фалита на компанията във Върховния съд в Лондон и показанията му осветлиха част от плановете за румънския отбор във Формула 1. Още през юни се говореше, че ФИА е дала място на "Форца Роса" на стартовата решетка, но това така и не бе потвърдено официално.


"В началото на 2014 г. румънският тим под името "Форца Роса" (FRR Formula 1 Team) оформи намерението си да се включи във Формула 1. Проектът се управлява от бившия румънски министър на здравеопазването Ион Базак. През юни 2014 г. "Форца Роса" получи писмо за намерения от ФИА, което позволява влизането на екипа във Формула 1 в следващите две години. "Форца Роса" се надяваше да стартира през сезон 2015, но времето за подготовка се оказа малко", обясни Кожокар.


В показанията си той допълва, че е придобил "Кейтъръм спортс" с намерението компанията да отговаря за дизайна и производството на "Кейтъръм" и "Форца Роса". По негови думи той е имал договорка с румънски инвеститори, които да осигуряват по 2 млн. паунда седмично за покриване на дълговете на "Кейтъръм спортс" и спасяването ѝ от фалит.


"За съжаление обещаните пари от моите поддръжници не пристигнаха. Разбрах, че "Форца Роса" разглежда други възможности за 2015 г. Започнах да изпитвам сериозни трудности да се свържа с моите поддръжници в Румъния. Затрудненията от липсата на обещаните ми средства ме принуди да поискам "Кейтъръм спортс" да влезе в администрация", каза Кожокар.


В Гран при на САЩ ще стартират само девет отбора, тъй като само дни след "Кейтъръм" и "Маруся" влезе в администрация.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (9)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на The Core
    The Core
    Рейтинг: 810 Весело

    Еееее браво!
    Ще им стискаме палци, че по комшийски да докарат Ф1 на Доброславци...!

    Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! Ницше
  2. 2 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1344 Неутрално

    Е,тогава може и да видя формула на живо.
    Шъ ли съм жив?!

  3. 3 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1448 Неутрално

    После и писта Русе - Гюргево...

  4. 4 Профил на The Core
    The Core
    Рейтинг: 810 Весело

    До коментар [#3] от "СЪВЕТНИК на свободна практика":

    Абе ще станат 3...
    Доброславци,... Перник-София,.... че сега и Русе-Гюргево...
    Много!

    Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! Ницше
  5. 5 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1448 Весело

    До коментар [#4] от "The Core":


    [quote#4:"The Core"]Много! [/quote]
    Да има!!!

  6. 6 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3815 Неутрално

    Само румънци и липсват,да не пуснат Дачия?

    klimentm
  7. 7 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 868 Любопитно

    добре де, аз ли съм тъп, или пича си признава, че е допринесъл за фалита на кейтъръм с тънката идея после да влезе във формулата със собствен отбор?

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  8. 8 Профил на graham
    graham
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#7] от "beatles":

    Всъщност излиза, че е имал намерение в една фабрика да прави коли за два отбора. Което по принцип не е разрешено в настоящия вариант на Формула 1, тъй като представлява тъй наречените клиентски коли. А за да взимаш дял от приходите, трябва да си конструктор, тоест сам да си правиш автомобилите.
    Но кви са тия инвеститори, дето могат по 2 милиона на седмица да дават, просто ми е бедна фантазията. А и тоя е бил чистач, издигнат в директор за броени дни. Прехвърляне на отговорност и долна измама му викам на това.

  9. 9 Профил на iavor_pavlov
    iavor_pavlov
    Рейтинг: 447 Любопитно

    "...влезе в администрация..." - Дневник, извинявам се за грубия език, но що за глупост е това!?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK