"Ред бул" поиска връщане на старите V8 двигатели във Формула 1

Хорнер смята, че Формула 1 сбърка с въвеждането на новите двигатели

© Associated Press

Хорнер смята, че Формула 1 сбърка с въвеждането на новите двигатели



Изпълнителният директор на "Ред бул" Кристиан Хорнер настоя, че Формула 1 трябва да обсъди отказването от настоящите хибридни V6 турбодвигатели и да се завърне към предишните атмосферни V8.


Изказването му идва на фона на провалените преговори за частично размразяване на правилата за двигателите през 2015 г., което новият шампион при конструкторите "Мерцедес" блокира.


Германците не уважиха искането на останалите производители за 13 промени по агрегатите с аргумента за увеличаване на цената заради развитието им. Те предложиха компромис за пет промени, който на свой ред също бе отхвърлен. Според Хорнер идеята за връщане към старите V8 двигатели не трябва да бъде игнорирана.




"Никой не обича да се връща назад, но понякога трябва да погледнеш натам", каза шефът на "Ред бул", който бе бесен на "Мерцедес", смазал напълно конкуренцията през първия сезон на новите V6 агрегати.


"Отчаянието изисква отчаяни мерки и трябва да видим цените на задвижващите системи, колко устойчиви са те за всички отбори и всички производители", допълни Хорнер. Според него Формула 1 е направила грешка с въвеждането на правилата за настоящите двигатели заради разликата високите им цени и голямата разлика в представянето им.


"Понякога трябва да вдигнеш ръка и да кажеш "Сбъркахме". Не само имаме изключително скъп двигател, но и неговото развитие е строго ограничено. Така че в момента всичко, което правим е да замразим превъзходството, което наблюдаваме в момента", каза Хорнер.


"Най-правилно е да се позволи един прозорец за производителите, в който да се опитат да наваксат. Така ще могат да се контролират и разходите. Но това няма да е честно за "Мерцедес", така че прозорецът ще трябва да е за всички. В противен случай ще гледаме доминацията на "Мерцедес" за целия живот на двигателя", допълни шефът на "Ред бул".


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (27)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на x__com
    x__com
    Рейтинг: 8 Разстроено

    Хахах, шефа на лимонадите се обади...

  2. 2 Профил на phantomlord
    phantomlord
    Рейтинг: 382 Неутрално

    Иска да помогне на Рено, които не са успели да напавят добър хибриден V6 turbo

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  3. 3 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 692 Неутрално

    Защо им казват хибриди,като няма нищо хибридно.

    Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове
  4. 4 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 813 Неутрално

    много нагло предложение, те 5 години доминираха и не му беше проблем и си трайкаше, сега се сети че е хубаво да са изравнени силите хахаха, а това да се отказваш от прогреса защото някой не може да навакса е абсурдно и то при положение че имаха толкова много време

    twitter.com/voxybg
  5. 5 Профил на Жълтопаветник
    Жълтопаветник
    Рейтинг: 244 Неутрално

    да ги връщат естествено. дори и по телевизията си личи колко жалък е звукът от тия V6-ици.

  6. 6 Профил на оstavime
    оstavime
    Рейтинг: 544 Неутрално

    До коментар [#3] от "Петър Петров":

    Хибрид = смеска.
    Смеската е между двигател на ток и двигател на бензин.
    Кое НЕ му е хибридното?!

    Съсипахте коментарите в сайта с новата визия!
  7. 7 Профил на senser
    senser
    Рейтинг: 406 Неутрално

    [quote#4:"voxy"] а това да се отказваш от прогреса защото някой не може да навакса е абсурдно[/quote]

    Е от кой прогрес се отказват като в момента има ограничение за развитие на двигателите.
    Не защитавам Редбул, но и това, което се случва в момента също не ми харесва - който е направил най-добрия двигател почти сигурно печели.

    simple mind
  8. 8 Профил на Afca
    Afca
    Рейтинг: 381 Неутрално

    а що не V10 или още по-добре V12?

  9. 9 Профил на stoyanst
    stoyanst
    Рейтинг: 472 Неутрално

    Формула 1 и икономия на гориво!?! Че то по-добре да им дават по един велосипед и да ги пускат - екологията ще е 100% защитена, победата ще зависи от това кой колко и какъв боб е ял.
    Когато спортът бе интересен и в него имаше мъже, победата зависеше от това кой е по-бърз и по-смел в управлението на мощния болид, сега се надпреварват кой ще спести по-добре горивото и гумите... объркана работа...

  10. 10 Профил на greenhrast
    greenhrast
    Рейтинг: 858 Неутрално

    прецакаха го насила този спорт... :-(

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  11. 11 Профил на spascho
    spascho
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Липсва ми формулата от преди години... Имаше изпреварвания, имаше двубои, гърмяха двигатели. Турбо двигателите тогава правеха по 1200+ кс, даже отборите си имаха двигател за квалифиации и двигател за състезания. Първият на макс мощност, но рядко издържа повече от 5 обиколки
    Още помня състезанието в Монако където последните 3-4 обиколки Менсъл атакуваше Сена на всеки един завой и не успя да изпревари. Предните сезони някой отбор не беше сметнал правилно горивото, което свърши 2 завоя преди финиша, пилота слезе и бута колата до финала. Май пак Сена беше.

    Сега какво - който отбор е налял най-много пари за сезона стартира първи, обикалят 60-70 пъти пистата и финишират горе-долу в същият ред който са стартирали. И гледат кой бил натиснал бутона за дрс 50 метра извън зоната. Адски интересно...

  12. 12 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2005 Неутрално

    До коментар [#2] от "phantomlord":

    Забавното в случая е, че Рено ги поискаха тези двигатели. Даже щяха да си ходят без нова формула. Дали Ред Бул помагат на Рено, или се опитват да помогнат на себе си. Хипотетично Рено или биха искали и те връщане към старата формула, или Ред Бул ще останат с двигатели Косуърт ако се върне старата формула.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  13. 13 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2005 Неутрално

    До коментар [#7] от "senser":

    [quote#7:"senser"]от кой прогрес се отказват като в момента има ограничение за развитие на двигателите.[/quote]


    Не, не, и не! Това със "замразяването" е интрига на няколко отбора. Истински замразени двигатели имаше точно при миналата формула, от 2008 или дори от 2007, та чак до идването на новата формула. Именно тогава двигателите бяха станали абсолютно еднакви, като при серия на спецификациите, а не иновативна формула. Ето тук е обяснена позицията на Мерцедес:

    http://www.f1fanatic.co.uk/2014/10/24/mercedes-block-f1s-engine-unfreeze/

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  14. 14 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2005 Неутрално

    До коментар [#8] от "Afca":

    [quote#8:"Afca"]а що не V10 или още по-добре V12?[/quote]


    Помечтах си и аз. Имаше едно време свобода - Ферари V12, Рено V10, Форд/Косуърт V8.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  15. 15 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2005 Неутрално

    До коментар [#11] от "spascho":

    И на мене ми липсва, главно като гледам стари състезания и клипове. Битките наистина са били много по-титанични, макар самите изпреварвания да са били по-малко на брой (но истински). Още примери за страхотни битки са последните десетина обиколки на ГП на Германия 1992, на истинския Хокенхайм. Патрезе непрекъснато атакува Сена (който не е спрял за гуми нито веднъж) за второто място, чак до един от последните завои на последната обиколка. Съшо и Менсъл срещу Сена на Монца 1991:

    https://www.youtube.com/watch?v=5Qg6G7I4RS4

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  16. 16 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 1936 Неутрално

    Мерцедес правят ли 8-цилиндрови двигатели?

  17. 17 Профил на КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    Рейтинг: 782 Неутрално

    [quote#3:"Петър Петров"]Защо им казват хибриди,като няма нищо хибридно. [/quote]
    Защото F1 вече е хибрид между болид и каруца.

    Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/
  18. 18 Профил на eyewitness
    eyewitness
    Рейтинг: 435 Весело

    До коментар [#9] от "stoyanst":

    ++++++,
    обаче, тая работа с боба не е никак екологична. Със всичкия сероводород в изпускателната система...

  19. 19 Профил на Mark Twain
    Mark Twain
    Рейтинг: 435 Неутрално

    "Така че в момента всичко, което правим е да замразим превъзходството"

    Хахаха, дойдохме ли си на думата? Значи проблемът не е в самите двигатели, а че едни могат, а други - не могат да ги направят като хората

    "Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри Форд
  20. 20 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 813 Неутрално

    [quote#7:"senser"]Не защитавам Редбул, но и това, което се случва в момента също не ми харесва - който е направил най-добрия двигател почти сигурно печели. [/quote]
    4 години като бяхя на върха що не мрънкаха, нито срещо гуми, нито срещу дифюзори, нито нищо. сега изведнъж трета глуха и мрън мрън. ми свийте им сърмите на рено, купете двигатели от мерцедес и готово......

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  21. 21 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1791 Неутрално

    Мерцедес - страхливци!

  22. 22 Профил на salers
    salers
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Интересите на Мерцедес сега са като тези на Ферари преди години - тотална доминация без значение дали на зрителите това се харесва

    В краткото решение се крие или гениалност, или посредственост
  23. 23 Профил на Петър Христов
    Петър Христов
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#9] от "stoyanst":

    Поздрав за коментара... Вече е мн трудно да намериш единомислещ, всичко се е полудяло по икономията... а в крайна сметка какво излиза, безобразно, безлико и пълно с ограничения състезание, е която не човека контролира Звяра /машината/, а тя него...

    Nulla tenaci inviа est via.
  24. 24 Профил на gobay
    gobay
    Рейтинг: 1263 Неутрално

    К.Хорнер не знае ли ,че просто няма как да си постоянно на върха?Примери-Уйлямс,МакЛарен,Ферари,Ред Бул.По реда на върховата им форма.Всичко е като една синусоида-плавно се издигаш,стоиш в най високата част и потегляш надолу.Е при Ред Бул най високата част на синусоидата е премината.Следва надолу.

  25. 25 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2260 Весело

    "Лимонаденият Джо" иска да върнат... Да налее на Бърни няколко милиона лимонадени bucks, работата ще стане.

    Да твърдиш, че ГЕРБ е алтернатива на БСП е като да мислиш, че диарията е алтернатива на запека.
  26. 26 Профил на Д.Станев
    Д.Станев
    Рейтинг: 651 Неутрално

    Щом Ф1 претендира за най-високотехнологичният спорт, това означава, че не би следвало да има каквито и да било ограничения в развитието на каквото и да било, особено по отношение на задвижващите модули. Не е приемливо да има ограничения за най-важните елементи - гуми, аеродинамика и двигатели. Нека бъдат по-икономични, по-безопасни и пр., но не и по-бавни, все пак са най-бързите болиди (засега).
    Причината за липса на интрига е в регламента. Значи регламента също трябва да еволюира. Реално в момента във Ф1 има два истински заводски отбора - Мерцедес и Ферари, и докато това е така, интригата няма да е пълна. Според мен трябва да се привлекат повече производители, които да участват с изцяло свои проекти като Порше, Хонда, Тойота...
    Но именно поради регламента и условията, тези производители нямат интерес (респ. изгода).
    Напоследък съм по-склонен да гледам състезанията от ГТ сериите, ДТМ и Льо Ман именно заради участието на повече производители и автомобили.

  27. 27 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1396 Неутрално

    няма връщане назад-едно време ферари доминираха и само гледахме в кое състезание Шуми ще стане шампион,много преди края.След това лимонадите и тогава им беше супер добре.Сега са Мерцедес-нормално е.Догодина може да са други-Макларън хонда навремето бяха непобедими.Ще видим.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK