Бианки не намалил достатъчно преди катастрофата, обяви ФИА

Френският пилот Жул Бианки беше изведен от кома, но остава в безсъзнание

© Reuters

Френският пилот Жул Бианки беше изведен от кома, но остава в безсъзнание



Пилотът от Формула 1 Жул Бианки не е намалил достатъчно в миговете преди тежката катастрофа по време на Гран при на Япония, се казва в доклада на ФИА.


Според разследването на международната федерация френският състезател се е движил с висока скорост и не е успял да избегне загубата на контрол на болида си на пистата "Сузука".


25-годишният Бианки се блъсна в репатрираща машина със скорост 126 км/ч. При катастрофата той получи множество наранявания по главата и врата. В средата на ноември пилотът беше изведен от комата и преместен в Ница, но остава в безсъзнание.




По случая десетчленна комисия е изготвила доклад от 396 страници. В него се казва: "Две секунди преди удара болидът на Бианки напуска пистата и прекосява зоната за сигурност. Пилотът натиска едновременно газта и спирачката, като използва и двата си крака. Алгоритъмът на системата Failsafe е създаден да прекрати подаването на газ и да прекъсне двигателя, но е бил възпрепятстван от разпределителя на въртящия момент, който контролира задната система brake-by-wire (BBW). Болидът на "Маруся" разчита на уникален дизайн на системата BBW, за който беше доказано, че е несъвместим с настройките на системата Failsafe."


"Фактът, че Failsafe не ограничава подадения от двигателя въртящ момент, който е изискван от пилота с натискането на газта, може да е имал ефект върху скоростта при удара. Не беше възможно да се определи точната стойност на потенциалното ограничение на скоростта. Възможно е Бианки да е бил ангажиран със  ситуацията и блокиралите предни колела, поради което болидът му не е могъл да избегне удара", пише още в анализа на инцидента.


Темата за скоростта, с която се е движил французинът, беше повдигната още в дните след катастрофата. Тогава от "Маруся" и семейството на пилота изразиха разочарование от твърденията. Майката на Бианки - Кристин, заяви, че "някои хора бягат от отговорността си".


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (11)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1046 Неутрално

    Някои хора не са виждали кран, пък пишат за Ф1. Да им се чуди човек на компетентността.

  2. 2 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 883 Неутрално

    Пак руснаци, пак уникати!
    Аман!


    [quote#0:"Статията"]Болидът на "Маруся" разчита на уникален дизайн на системата BBW[/quote]

    Уникален--->безаналогов--->руско участие--->БУКЛУК!


    Жалко за пилота!

    Да разлая троловете!!
  3. 3 Профил на rssport
    rssport
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Отговорността е изцяло и само на организаторите, и на идиотите от ФИА, които позволиха в тези отвратителни условия да се движат болиди по пистата без кола за сигурност. Дали е бил с по-голямата скорост от необходимото не е от значение, след като явно той не е наясно, че ще се блъсне с фадромата!

  4. 4 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1403 Неутрално

    Въпросът не е защо Бианки губи контрол и излиза от пистата, а защо има условия да си блъсне главата директно в шасито на фадрома.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  5. 5 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 815 Неутрално

    [quote#3:"rssport"]Отговорността е изцяло и само на организаторите, и на идиотите от ФИА, които позволиха в тези отвратителни условия да се движат болиди по пистата без кола за сигурност.[/quote]
    начи кво, ако има дъжд кола за сигурност, ако някой се фрасне някъде, кола за сигурност, докато излезе колата за сигурност, кола за сигурност. ай стига глупости. да е жив и здрав и дано се оправи бианки, обаче Ф1 не е балет. всеки който тръгва да кара трябва да го знае. еле па за толкова много пари.

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  6. 6 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1403 Неутрално

    До коментар [#5] от "beatles":

    А заключенията на разследването не звучат ли още по-тъпо? Карал прекалено бързо.....малко звучи като през 60-те и 70-те, когато са загинали един куп пилоти, а отгворът бил, че ако смяташ че е опасно, карай по-бавно. Просто наличието на трактор, особено без кола за сигурност представлява риск. Може да е съвпадение и малка вероятност точно там да налита каската на пилот, който е загубил контрол, но ето, че се случи.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  7. 7 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1836 Неутрално

    Медицински, този е почти копие на случая на Шумахер. И двамата имат крайно негативни прогнози за изхода от лечението.

    Относно вината - основната вина е на тоя дето върти геврека. В тоя спорт е така. Който не му харесва, да играе шахмат, там риск няма.

  8. 8 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 815 Неутрално

    [quote#6:"deutschwagen"]А заключенията на разследването не звучат ли още по-тъпо? Карал прекалено бързо[/quote]
    ми кво искат да ти кажат???? има жълти знамена, нищо не се вижда, не е намалил достатъчно, надценил е себе си и/или атомобила.....както казва чичо миц, несъобразена скорост.
    пак казвам, това не е балет, който иска на сигурно-в къщи. тия ненормални пари не ги получават залудо.това е част от job description-a.

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  9. 9 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1403 Неутрално

    До коментар [#8] от "beatles":

    Именно зщото не е балет не може и да се говори за "несъобразена скорост". Това е спорт, където караш на ръба и понякога след него. Футболистите също получават луди пари, но си има правила за безопасна игра. Заключенията на разследването трябваше да се концентрират върху трактора и процедурите за премахване на болиди от пистата, които не може да останат такива. Например, да има трактори на пистата само при кола за сигурност (може и при виртуална такава, след като приеха поне това правило). Болиди може да се премахват и с кранове зад оградата. Крайното заключение на разследването трабваше да е, че трактори, камиони и всякакви тежки превозни средства с високо шаси са несъвместими на едно място с болиди. Справка - предишния инцидент на Маруся, довел до осакатяване на тест пилот и след това нейаната смърт.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  10. 10 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 815 Неутрално

    До коментар [#9] от "deutschwagen":

    забравяш друг момент. в момента когато при всяко пръдване на пистата излиза кола за сигурност публиката съвсем ще намалее. все пак от 20 години не е умирал човек на пистата, при средна скорост 200 това никак не е лошо постижение. няма начин да се предвиди всичко.

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  11. 11 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1403 Неутрално

    До коментар [#10] от "beatles":

    Но за последните две години има цели два много сериозни инцидента на сблъсък с високо шаси, като единият индиректно доведе до смъртта на пилота. Като не искат да има кола са сигурност, да няма и трактори. Или решението с виртуалната кола за сигурност, което неслучайно приеха.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK