"Нисан" представи прототипа за "Льо Ман" с двигател отпред

Новият прототип на "Нисан" ще се опита да използва по-добре кинетичната енергия

© Nissan

Новият прототип на "Нисан" ще се опита да използва по-добре кинетичната енергия



Нисан" е готов с претендента, който да предизвика "Ауди", "Порше" и "Тойота" в най-престижното автомобилно състезание за издръжливост "24-те часа на Льо Ман".


Представен с реклама по време на Супербоул в неделя, японският производител поема по съвсем различен път по отношение на интерпретацията на правилата.  


Засега известно е, че прототипът "Нисан" GT-R LM Nismo ще разполага с предноразположен трилитров шестцилиндров битурбодвигател. 




Но най-необичайното ще бъде задвижването - то ще е предно и ще трябва да може да използва очакваните 550 к.с. Задните колела обаче ще трябва да могат да генерират електрически още 700 к.с. В крайна сметка пилотите ще трябва да могат да разчитат на 1250 к.с., а вероятно и повече.


"Това са относително консервативни данни. Не можем да говорим за нашите конкуренти, но това е състезание на мускули и ние се намираме във фаза 1", заяви техническият директор и ръководител на проекта Бен Боулби.
 

Системата e-drive ще представлява KERS, който ще акумулира енергията от спирачките на предните колела и ще ги предава на задните. Нещото, за което в "Нисан" не говорят много, е как тази енергия ще се съхранява и ще се освобождава. 


Предните гуми на "Нисан" ще бъдат много по-широки от задните - традиционните 14-инчови "Мишлен" като на останалите отбори, но деветинчови отзад. Центърът на тежестта е преместен напред, което ще подобри сцеплението на предните колела.


С този "Нисан" компанията предвижда пълна програма в Световния шампионат за издръжливост. Боулби заяви, че новите правила в клас LMP1 са позволили на "Нисан" да преобърне с главата надолу концепцията на проекта. Според него целта е пилотите да се възползват в максимална степен от генерирането на кинетична енергия.


"Въпросът е колко бързо се освобождава енергията - мислете за палка динамит. Искаме да освобождаваме енергията много бързо, защото е хубаво колата да прекарва много време на висока скорост", каза той.


"Ключът е да се съхранява енергията и след това да се освобождава много бързо. Това прави системата много важна за състезателните характеристики на колата", каза още Боулби. 

Коментари (14)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 2 Профил на оstavime
    оstavime
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#1] от "Beyond":

    По какво тая снимка се различава от тия двете горе?

    Съсипахте коментарите в сайта с новата визия!
  2. 3 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 620 Неутрално

    До коментар [#2] от "оstavime":

    По размера?

    Не цъкам плюсове и минуси.
  3. 4 Профил на Beyond
    Beyond
    Рейтинг: 1107 Любопитно

    До коментар [#2] от "оstavime":

    Две?

    TAKE THE RED PILL!
  4. 5 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1201 Неутрално
  5. 6 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Звучи много интересно.

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  6. 7 Профил на mahjongg
    mahjongg
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Не ми харесва. Не става за пазаруване от Кауфланд.

  7. 8 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3601 Неутрално

    Има нещо неясно, или аз не го разбирам?
    Предният двигател е ясен - 6-цилиндров, битурбо, 550 к.с. Но не разбирам как задните колела ще генерират още 700 к.с., освен ако там не е монтиран електромотор, развиващ 700 к.с., който ще се влючва периодически? Което не е лошо, но той все пак с акумулаторите , или кондензатора ще тежи поне 150 кг., ако не и повече!

  8. 9 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2542 Неутрално

    До коментар [#7] от "mahjongg":

    В Кауфланд може и да не става, но в Лукойл с това чудо ще си VIP! А когато се влючи KERS и в ЧЕЗ!

    I Want To Believe
  9. 10 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1791 Неутрално

    До коментар [#8] от "historama":

    Електромотор и KERS на задната ос?

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  10. 11 Профил на nutun
    nutun
    Рейтинг: 387 Неутрално

    До коментар [#8] от "historama":

    Може да се направи с маховик, при големи мощности това е най-удачното решение, няма батерии няма кондензатори.

  11. 12 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3601 Неутрално

    До коментар [#11] от "nutun":

    можем да гадаем, но или авторът няма голяма информация, или .......

  12. 13 Профил на zenvo
    zenvo
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Nissan за 3-та поредна година ще се явяват на Le Mans с подобна "революция на колела". Евала на новаторския им дух, но пък машините им са грознички.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  13. 14 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 813 Неутрално

    До коментар [#13] от "zenvo":
    Е то всичките хубости, хем аеродинамично, хем иновативно, хем с преден двигател, че и хубаво да е. Не става





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK