Първият "Хюндай" i20 купе пристигна в България



Първият автомобил "Хюндай" i20 купе за едномарковия шампионат "Хюндай рейсинг трофи 2015" пристигна в България. Надпреварата ще бъде част от календара на Българска федерация по автомобилен спорт (БФАС).


От "Хюндай" обявиха, че специализиран екип ще се грижи за подготовката и обслужването на автомобилите. "След всеки етап състезателните машини ще се съхраняват в сервизния център и ще бъдат подготвяни за предизвикателствата и уменията, които пилотите на шампионата ще показват на трасетата", се казва в съобщението.


Автомобилът разполага със стандартен бензинов 4-цилиндров 1.4 DOHC 16V двигател със 100 к.с. По правила на БФАС, автомобилът е със стандартна 6-степенна синхронизирана механична трансмисия с кратък превод.




За състезанията "Хюндай" i20 купе ще бъде претърпи модификации, за да отговори на всички изисквания за шампионата. Спортният автомобил ще има променен външен дизайн по подобие на WRC автомобилите, допълват от "Хюндай".


Целта на организаторите на "Хюндай рейсинг трофи 2015" е да направят автомобилния спорт в България по-достъпен до младите.



Техническите детайли около "Хюндай" i20 купе
Цялото шаси ще бъде подсилено с допълнително дозаваряване и поставяне на усилващи планки, което ще балансира значително натоварването при състезание. Окачването на автомобила ще се замени с професионално окачване за рали, позволяващо настройки за различните видове трасета. Ауспуховата система също ще претърпи доработки, позволени в регламентите за моторните спортове. Промени ще претърпи и окачването на двигателя, както и тръбопровода на спирачната система, за да се достигне желаната издръжливост на автомобила при екстремни ситуации. За състезателните цели се използват състезателни накладки и спирачна течност за постигане на максимална спирачна ефективност. Джантите са 17", а гумите - Semi-Slick.


Купето на автомобила е серийно производство. След повторно дозаваряване и инсталация на ролбара въз основа на "Хюндай" i20 WRC автомобилът получава хомологация от FIA. Вътре в купето арматурното табло и панелите на вратите са коригирани, за да се инсталират безпрепятствено ролбарът и конзолите. Предното окачване (McPherson) и задното окачване (H-ос) са подсилени със специално разработени от "Хюндай рейсинг трофи" амортисьори. Спирачните дискове и спирачните апарати на автомобила са стандартни.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK