Люис Хамилтън започна с победа защитата на титлата си във Формула 1

Хамилтън започна по най-добрия начин защитата на титлата си

© Reuters

Хамилтън започна по най-добрия начин защитата на титлата си



Световният шампион във Формула 1 Люис Хамилтън започна по най-добрия начин защитата на титлата си, след като спечели първото за сезона състезание за голямата награда на Австралия.


Британецът стартира на пистата "Албърт Парк" от полпозишън и не изпусна водачеството до края на надпреварата. Той остави след себе си на второто място съотборника си Нико Розберг, който е другият голям фаворит за титлата през този сезон.


Третото място остана за четирикратния световен шампион Себастиан Фетел, който с "Ферари" завърши с над половин минута зад победителя. Съотборникът му Кими Райконен дълго време се движеше пети и правеше доста силно състезание след сблъсък на старта, но в 42-ата обиколка отпадна заради повреда в двигателя.




Фелипе Маса с "Уилямс" завърши четвърти, а бразилският му сънародник със "Заубер" Фелипе Насър остана на следващата позиция. В челната шестица влезе Даниел Рикиардо с "Ред Бул", а в зоната на точките попаднаха още седмият Нико Хюлкенберг с "Форс Индия", осмият Маркус Ериксон със "Заубер", Карлос Сайнц-младши с "Торо Росо", както и десетият Серхио Перес с "Форс Индия". 


Дебютантът Сайнц-младши спечели точки още в първия си старт, а другият новак - Макс Верстапен, не можа да завърши състезанието и отпадна в 34-ата обиколка. Младият холандец все пак записа името си в историята на този спорт. 17-годишният тийнейджър стана най-младият пилот в историята на спорта.


От надпреварата рано отпаднаха цели седем състезатели, а единственият завършил, който не взе точки, беше Дженсън Бътън с "Макларън", който изостана на две обиколки от победителя.

Ключови думи към статията:

Коментари (33)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 824 Неутрално

    скука!
    Другите изостават със секунда на обиколка, а това е страшно много. След 2-3 състезания ще ги проверя пак, но няма да гледам всяко състезание.

  2. 2 Профил на globetrotter
    globetrotter
    Рейтинг: 516 Весело

    Макларънът завърши, направо не мога да повярвам.

    Само съжалявам, че не отпадна още някой, та да може Бътън и с точка да се похвали.

  3. 3 Профил на miho45
    miho45
    Рейтинг: 808 Неутрално

    До коментар [#1] от "deymus":

    А,аз и задрямях,когато се разсъних установих,че само се бе увеличил броя на отпадналите състезатели.....

  4. 4 Профил на Сахаров
    Сахаров
    Рейтинг: 316 Весело

    Недостижиме сме и този сезон! Честита победа!
    Интересното през сезона ще дойде от новите звезди и от McLaren, ако имат късмета да си намерят скоростта... Доживях да ги видя стрелите, да стартират последни и да се молят на отпаднали, за да вземат точка....

    I shave with Occam's razor
  5. 5 Профил на Roger
    Roger
    Рейтинг: 237 Любопитно

    Formula 1 - 2015 един спорт с предизвестена смърт!
    За мен последната година в която са се състезавали ПИЛОТИ управляващи коли е 2009 когато Бътън и отборът на Браун станаха световни шампиони.
    Явно и по това време някъде се е взело и решението, че не може ей така от нищото някой умен и способен да отнеме (всъщност да намали...те искат 100% и не се задоволяват с 90!) печалбите на хищните големи корпораций, и че няма да изпуснат от ТОТАЛЕН контрол псевдо постановката в която са превърнали "състезанието"!
    Едно време се споменаваха и помнеха имената на Фитипалди,Ники Лауда, Аертон Сена, Пикет, Менсъл, Вилньов, Хакинен, ШумахериТЕ, Кими..... и много други имена на ПИЛОТИ, а сега до такава степен са обезличени участниците, че наглите РЕКЛАМОПЛАЩАТЕЛИ са си позволили и да принизят "състезанието" до там, че в него да участват само 3 (ТРИ.... ЦИФРАТА Е ВЯРНА) отбора,фирми или най точно казано КОРПОРАЦИЙ, Мерцедес, Ферари и Рено!
    Вижте имената на отборите за 2015 и си направете останалите изводи сами......
    Манор - Ферари, Уилямс - Мерцедес, Торо Росо - Рено, Заубер - Ферари, Форс Индия - Мерцедес, Макларън - Хонда, Лотус - Мерцедес, Ферари, Мерцедес AMG, Ред Бул - Рено.

    may the Power be with you
  6. 6 Профил на l_i_k_a_t_a
    l_i_k_a_t_a
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Формулата вече няма тръпка.

  7. 7 Профил на mahjongg
    mahjongg
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Този "КОРПОРАЦИЙ" някакъв римски сенатор ли е?

    Иначе по темата: За първи път от повече от 20 г. не гледах откриването на сезона.

  8. 8 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2982 Неутрално

    Още две състезания гледам както писах и приключвам с формулата за този сезон.Не знам как се чувстват другите отбори като гледат колко много са назад от Мерцедес.

  9. 9 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 978 Неутрално

    Диема спорт наистина ли го предават-има ли студио кой коментира.Питам защото ще ходя да си плащам допълнително още 3-4 лв да знам дали има за какво.

  10. 10 Профил на Сахаров
    Сахаров
    Рейтинг: 316 Неутрално

    До коментар [#9] от "dolna4erti4ka":

    Предаваха квалификацията и състезанието, за тренировките може би от следващото състезание. Имаше студио преди старта, водещ е Петър Виденов, а коментаторите са Иван Тенчев и Георги Иванов.
    Взимай го пакета, Ф1 + А група си е OP, out of play, далавера един вид

    I shave with Occam's razor
  11. 11
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  12. 12 Профил на Сахаров
    Сахаров
    Рейтинг: 316 Неутрално

    До коментар [#8] от "chicago514":

    Тези доминации са си характерни за Ф1, преди Мерцедес бяха Ред Бул, преди РБ - Ферари, преди Ферари - Уилямс... и тн

    I shave with Occam's razor
  13. 13 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 978 Неутрално

    убедихте ме-щом е иван тенчев значи всичко е ок.

  14. 14 Профил на bilbotorbins
    bilbotorbins
    Рейтинг: 638 Неутрално

    Напълни се с маркетингови пилотчета формулата.

  15. 15 Профил на mahjongg
    mahjongg
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Цитат от един форум:
    "Вчера специално се обадих на моя кабелен оператор да питам по кой канал ще дават Ф1. Отговориха ми следното:
    НИКОЙ не е закупил правата за ЦЕЛИЯ СЕЗОН! Единствено Диема Спорт ХД са купили правата, НО САМО ЗА ПЪРВИЯ СТАРТ!!! Демек... чакаме :/ "

  16. 16 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 868 Неутрално

    До коментар [#1] от "deymus":

    Кога последно не е имало доминация, гледал ли си изобщо F1 последните 15 години, та само преди Мерцедес Ред Бул доминираха 5 години и по-горе правилно напомнят за доминацията на Ферари преди това, та ти от колко години смяташ че е скука? или когато твоя отбор е доминирал не е имало проблем? и защо изобщо гледаш F1 че и коментираш, прави нещо друго

    twitter.com/voxybg
  17. 17 Профил на globetrotter
    globetrotter
    Рейтинг: 516 Весело

    [quote#4:"Сахаров"]Доживях да ги видя стрелите, да стартират последни и да се молят на отпаднали, за да вземат точка...[/quote]
    "Стрелите" (Сребърните стрели) са Мерцедес. Да си знаеш.

  18. 18 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1798 Любопитно

    Я, Макларън са успяли да докарат един болид до до края на състезанието.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  19. 19 Профил на Сахаров
    Сахаров
    Рейтинг: 316 Неутрално

    До коментар [#17] от "globetrotter":

    Правилно! Навик от дългогодишното ми фенство на mclaren mercedes..

    I shave with Occam's razor
  20. 20 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 824 Неутрално

    До коментар [#16] от "voxy":

    Ти нещо се обърка ми се струва?
    Познаваш ли, че ми говориш така смело?

    Когато повече от един отбор има шанс за титла до края на сезона, си е оспорвано състезание. Когато това правеха Шумахер и Хил, Шумахер и Вилньов, та дори преди две години, когато в средата на сезона 3 отбора/пилота бяха с почти равни точки - виждам, че помниш колкото врабче ще ти припомня поименно - Фетел, Уебър, Хамилтън и лотусите бяха събрани в по-малко от 10 точки. Дори когато Райконен стана шампион имаше повече от един отбор, със шансове за победа. НО от миналата година не е така.
    Затова си заври псевдо-разбираческите коментари при високото самочувствие.

  21. 21 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 1474 Весело

    До коментар [#7] от "mahjongg":

    "Този "КОРПОРАЦИЙ" някакъв римски сенатор ли е?"



    Накара ме да се смея с глас

  22. 22 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1798 Неутрално

    До коментар [#20] от "deymus":

    До някъде съм съгласен, но да не забравяме 1988 с Макларън и как спечелиха всички състезания с изключение на едно (поне с двама пилота, на които не им е личало да са от един отбор), Уилиямс 1992 когато Мансел е бил с две секунди по-бърз от останалите в квалификациите, както и до голяма степен Уилиямс 1993 (но все пак страхотен сезон, с едни от най-великите изпълнения в спорта, от страна на Сена).
    Днес просто техниката е по-решаваща от всякога, правилата са странни и има прекалено много стандартизация. Блокиращите маневри са де факто забранени и трябва да си стоиш в линията. В същото време на Льо Ман стана страхотно състезание миналата година, между три отбора с доста различни прототипи. Много по-интересно е когато дадена техника е по-добра в едно направление, но губи в друго. В момента Мерцедес във Ф1 са доминиращи във всичко - скорост, мощност, разход, надеждност.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  23. 23 Профил на Swan_
    Swan_
    Рейтинг: 811 Разстроено

    "...но в 42-ата обиколка отпадна заради повреда в двигателя."
    Алоу, някой май не е внимавал. Не му сложиха гумата добре.

    https://swansphotography.com/
  24. 24 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 868 Неутрално

    До коментар [#20] от "deymus":

    уоу Хил е карал последните 15 години ли аре чети кога ти написах и не ми вади 2-3 години в които е било оспорвано, защото доминациите и на Фетел и на Шумахер през ТОЗИ ВЕК бяха тотални и дори съотборниците им не им бяха конкуренти.
    А до познаването - изобщо не ме интересува кой си какво си що си

    twitter.com/voxybg
  25. 25 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1163 Неутрално

    Жалко за Кими.

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  26. 26 Профил на mdaa
    mdaa
    Рейтинг: 638 Неутрално

    КОРПОРАЦИЙ е голям авер на ТЕХНОЛОГИЙ.
    Често го споменават по форумите.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  27. 27 Профил на grajdanin1
    grajdanin1
    Рейтинг: 686 Неутрално

    Ако бях отишъл да наблюдавам как колите излизат от София на магистрала Тракия със сигурност щеше да ми е по-интересно. С целия си ъкъл станах в 7 ч. да ги гледам, но ще е за последно.

  28. 28 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4100 Неутрално

    Началото е винаги скучно,всеки гледа да завърши по възможност състезанието.

    klimentm
  29. 29 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 824 Неутрално

    До коментар [#24] от "voxy":

    Значи, ти като разбирач, казваш, че щом трима пилоти са имали шансове за титлата, то това пак е доминация за Фетел? Явно си говоря с малко дете.

  30. 30 Профил на shule
    shule
    Рейтинг: 294 Неутрално

    До коментар [#13] от "dolna4erti4ka":

    Изключително компетентен коментатор.Може би единстввеният ,който наистина може така увлекателно и интересно ,с необходимите познания по автомобилите и по Ф-1 да коментира състезанията.

  31. 31 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4471 Неутрално

    Честита победа на Хамилтън.Ще стискам палци за него да си дублира титлата.

  32. 32 Профил на maddrum
    maddrum
    Рейтинг: 599 Неутрално

    Скука! Ще не се наспах и аз се чудя....

  33. 33 Профил на stoyanst
    stoyanst
    Рейтинг: 552 Неутрално

    Нещо тотално сбъркано има в правилата на този спорт, щом основна цел на пилотите е да пестят гориво и да пазят гумите. Очаквам скоро болидите да минат на газов инжекцион или на метан.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK