"Ред бул" обмисля възможността да напусне Формула 1

Началото на сезона беше разочароващо за "Ред бул"

© Reuters

Началото на сезона беше разочароващо за "Ред бул"



Ред бул" обмисля възможността да напусне Формула 1, обяви консултантът на тима Хелмут Марко. Според него настоящите правила "убиват спорта", а собственикът на австрийската компания Дитрих Матешиц бил "отегчен".


Отборът, който доминираше в най-популярната автомобилна надпревара между 2010 и 2013 г., претърпя провал в първото състезание за новия сезон. Данийл Квят изобщо не успя да стартира, а Даниел Рикардо остана шести. 


"През лятото, както правим всяка година, ще разгледаме ситуацията. Ще пресметнем нашите приходи и разходи. Ако не сме доволни от резултатите, може да напуснем Формула 1. Да, има такава опасност, защото г-н Матешиц загуби страстта си към Формула 1", заяви Марко. 




Това обаче няма да се случи по-рано от 2020 г., докогато е договорът на "Ред бул" с Формула 1. 


Според Марко трябва да се направят промени, защото настоящите правила поставяли отборите в неравностойно положение. "Тези задвижващи системи за грешно решение за Формула 1. Ние щяхме да кажем същото, дори "Рено" да бяха начело."


"Техническите правила са неразбираеми, твърде сложи са и са прекалено скъпи. Всички искаме намаляване на разходите, но това няма как да се случи по този начин", каза още 71-годишният австриец. 


"Настоящите правила ще убият този спорт", каза още бившият пилот с десет старта във Формула 1 през 70-те. 

Коментари (20)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на karik
    karik
    Рейтинг: 225 Весело

    Хахаха лузъри

    хмммм....
  2. 2 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 823 Неутрално

    съвсем друга песен щяха да пеят ако бяха на върха, на никой няма да липсва това изкуствено измислено отборче и какво означава грешни правила? грешно е да се стои на едно място без да се вкарват новите технологии

    twitter.com/voxybg
  3. 3 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2616 Неутрално

    Ами то както писах ще гледам още две Формули и ако пак Мерцедес са 1-2,нека се въртят по нататък,ще ми е безинтересно.Не ме интересуват правилниците им,аз искам да гледам състезание,пък то в първия кръг състезание нямаше.

  4. 4 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 682 Неутрално

    Не искам да звуча грозно, но фактите са такива.
    А именно - момчета, потърпете още малко, защото никой не е вечен на този свят.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  5. 5 Профил на Радко - СВОБОДА или РОССИЯ
    Радко - СВОБОДА или РОССИЯ
    Рейтинг: 1033 Неутрално

    А така де ! Стига с тея формули . Пет коли се надбягват петдесет милиона си плащат за нищо . Къде е тръпката ? Като се разбият по завойте или ...? Това т.нар. състезание е по тъпо и от мен .

    Русофилите живеят в ЕС и посмъртно не биха живяли или пратили децата си в Русия. Обаче прoдават България на Русия. Неграмотност и Шизофрения?
  6. 6 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3671 Неутрално

    Ха , гроздето е кисело май! А колко хубаво беше когато побеждаваме само ние! Отбори като Заубер и Уилямс имат по малко пари но май ще имат по добри коли тази година.

    klimentm
  7. 7 Профил на mahjongg
    mahjongg
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Нещо което евентуално би могло да се случи след 5г, а може и да не се случи.
    Голяма новина!

  8. 8 Профил на globetrotter
    globetrotter
    Рейтинг: 489 Весело

    Отговорът на Мерцедес:
    [quote#0:"Toto Wolff"]I think just get your f*cking head down and work hard and try to sort it out.[/quote]

    +1000

  9. 9 Профил на Mark Twain
    Mark Twain
    Рейтинг: 447 Неутрално

    Не знам дали е изгубил интерес, но състезание, в което (почти) всеки завършил взима точки е...

    "Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри Форд
  10. 10 Профил на nutun
    nutun
    Рейтинг: 388 Неутрално

    С промяната на правилата наистина се разчита изцяло на двигателите, докато аеродинамиката е в застой пак според тези правила, затова от Ред Бул протестират, защото фокусът на разработките се премести от отборите върху производителите на моторите, и така отборите станаха второстепенни участници което найстина не е добре.

  11. 11 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Новите правила наистина изстреляха и бетонираха Мерцедес на върха. И Ферари и Ред Бул и други преди тях също имаха периоди на тотална доминация, но тя идваше след еволюция и подобрения, а не след тотална промяна на концепцията на Формулата. Така остава усещането, че тези правила облагодетелстват само Мерцедес. Е винаги може да се пусне обяснението, че старта е бил равен и просто Мерцедес са били много по добри в разработката си. Но дали е така? 2 години вече никой не може да се приближи до техния мотор, чак пък толкова извънземни инженери да има там? И къде бяха тия извънземни инженери предишните години, когато правеха доста посредствени болиди по старите правила?

  12. 12 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 832 Неутрално

    Отегчил се бил. Ами не е лесно да си бледа сянка на ''Мерцедес''.

  13. 13 Профил на a40
    a40
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Истината е че със сегашните правила Ф1 стана скучно картинг състезание. Старта в Мелбърн показа, че и тази година няма да има интрига, подобно на миналия сезон. Няма ги големите битки м/у пилотите и неизвестността до последния старт. От това губи самия спорт и милионите фенове на моторните спортове.

  14. 14 Профил на ЧИЧО ПЕШО
    ЧИЧО ПЕШО
    Рейтинг: 414 Неутрално

    До коментар [#13] от "a40":

    "Няма ги големите битки м/у пилотите и неизвестността до последния старт"

    Моля те просвети ни нам обикновените форумници кога в близките 10 години ги е имало "големите битки м/у пилотите и неизвестността до последния старт".

  15. 15 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3671 Неутрално

    До коментар [#11] от "niakoi_si":

    Новите правила бяха еднакви за всички отбори,Мерцедес нито ги знаеха по рано ,нито бяха облагодетелствани от тях.Просто най добре си свършиха работата и нищо друго.А плачат на Ред Бул е смешен защото те също бяха доминиращ отбор дълго време,имат много повече средства от много отбори и при тях работи геният на аеродинамиката Нюи.

    klimentm
  16. 16 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#15] от "klimentm":

    И как си обясняваш факта, че един относително посредствен инженерен тим при старите правила, изведнъж извади феноменален мотор при новите. И този мотор все още не може да бъде достигнат от никой друг. Вероятно изведнъж инженерите в Мерцедес станаха богове, а във всички други тимове оглупяха тотално.

  17. 17 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1870 Неутрално

    До коментар [#16] от "niakoi_si":

    Не са били "посредствени инженери". Мерцедес се развива плавно през годините, и завърши на второ място при конструкторите 2013. А голяма революция не е имало, просто защото правилата не го позволяват - двигателите бяха замразени от 2007. Тези на мерцедес си бяха съвсем добри, но на практика бяха ендакви с тези на Рено и Ферари заради забраненото развитие.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  18. 18 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#17] от "deutschwagen":

    Съгласен съм като цяло, в момента двигателя на Мерцедес е толкова по-добър, че разликата не може да бъде компенисрана с аеродинамика (в което например Ред Бул са добри). Точно тук обаче е странното, вече втора година никой друг не може да се приближи до този мотор, разликата е константна. Излиза, че в другите тимове хал-хабер понятие си нямат от турбо мотори, което няма как да е вярно. Освен това си имат и технически шпионаж, кражба на кадри... как така другите не могат да ги доближат даже?

  19. 19 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1870 Неутрално

    До коментар [#18] от "niakoi_si":

    Ами не знам, Ферари по принцип не са много силни при турбо моторите, но провалът на Рено беше изненада. Поне миналият сезон си беше провал, а бяха главен инициатор за новите правила и гордо първи представиха двигателя си.
    Но Мерцедес инвестираха не само в двигателите, но и във всичко останало. Имат много добри и трудни за копиране (според F1 Technical) решеня за охлаждането. Също много добре се справиха и с аеродинамиката, известно време имаха и FRIC окачване .

    Тук опсиват някои елементи:

    http://www.jamesallenonf1.com/2014/12/video-why-the-mercedes-was-the-dominant-car-of-2014-and-how-they-made-it-faster/

    http://www.autocar.co.uk/blogs/f1-2014/secrets-mercedes-dominant-new-f1-engine

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  20. 20 Профил на a40
    a40
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#14] от "chicho_pesho":

    За обикновените форумци има статистика и тя ясно показва, че за последните 5 години 2 сезона шампионската титла се е решила в последното състезание и то с минимална разлика в точките. Това са сезон 2012 Фетел побеждава Алонсо с 3 точки разлика в последния старт. Същата история е и 2010 отново Фетел бие Алонсо с 4 точки разлика. За справка
    http://f1-facts.com/outcomes/season/2010
    За съжаление с последните промени настана пълна скука.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK