Екълстоун подкрепи недоволството на "Ред бул" и призова за промени

Екълстоун заяви, че ФИА трябва да направи промени, за да стане надпреварата по-оспорвана и интересна

© Reuters

Екълстоун заяви, че ФИА трябва да направи промени, за да стане надпреварата по-оспорвана и интересна



Промотърът на Формула 1 Бърни Екълстоун подкрепи "Ред бул" в недоволството срещу голямото предимство на двигателите на "Мерцедес". Екълстоун заяви, че трябват промени, за да стане най-популярната автобомилна надпревара по-оспорвана.


Първият кръг от новия сезон - Гран при на Австралия, премина под позната от миналия доминация на "Мерцедес". Люис Хамилтън спечели надпреварата, Нико Розберг завърши втори, а третият Себастиан Фетел финишира с над 30 секунди изоставане от победителя.


По-рано днес консултантът на "Ред бул" Хелмут Марко заяви, че отборът обмисля възможността да напусне Формула 1. Според него настоящите правила "убиват спорта", а собственикът на австрийската компания Дитрих Матешиц бил "отегчен".




"От "Ред бул" са абсолютно прави", заяви Екълстоун, попитан какво мисли за изказването на Кристиан Хорнер, че ФИА трябва да измисли "механизъм, който да поставя отборите в равностойно положение".


"Съществува правило, което мисля, че Макс (Мозли) въведе, когато беше президент на ФИА. Според него, когато даден отбор или производител на двигатели направи нещо магическо - както направи "Мерцедес" - ФИА може да се намеси и да изравни нещата", обясни той.


"Мерцедес" е свършил наистина първокласна работа, което всеки признава. Трябва обаче да се опитаме да променим нещо, за да може поне малко да изравним силите", каза още промотърът на Формула 1.


Според него не трябва да се налагат забрани на "Мерцедес", а да се дадат повече правомощия на другите отбори.


"Това, което трябваше да направим, беше да замразим работата по двигателите на "Мерцедес" и да оставим останалите да правят каквото поискат, за да могат да наваксат. Трябва да подкрепим ФИА за промени в правилата", завърши Екълстоун.

Коментари (22)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4298 Неутрално

    Амчи нали от много промени я докара до тук бе Бърни!
    Плаче когато големите плачат?!

    klimentm
  2. 2 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 1052 Неутрално

    Човек, сдобие ли се с малко власт, неизменно става корумпиран. Най-ясно като че ли си личи в спорта - Бърни, Сеп, Лечков, Перуката, Жоао Авеланж и т.н.

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  3. 3 Профил на The Core
    The Core
    Рейтинг: 740 Разстроено

    Ред Бул са бая нахални май...
    Като гледахме пикльото Фетел да доминира, беше ОК...
    Сега като нямат ни кола, ни пилот, видиш ли, било кофти...
    Ами кофти е, ама и преди беше кофти!
    И по времето на Шумахер беше даже по-кофти...
    Откакто Ф1 напусна сферата на чисто техническия ентусиазъм и пилотите-звезди и премина в сферата на корпоративен бизнес, маркетинг и реклама, стана УЖАСНО КОФТИ...

    Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! Ницше
  4. 4 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 2306 Неутрално

    Бърни, егати лицемерното изказване!
    Ти си проблемът и причината Ф1 да е това, което е днес!
    Фарс като стартът в Неделя, не си спомням да съм гледал от 1986, откогато гледам и се интересувам от Формула 1!

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  5. 5 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 701 Весело

    Абе щом аз, който от 1991 не съм пропуснал едно състезание, не си дадох труда да стана в неделя... Ф1 загуби много в последните години. Няма го усещането за нещо невероятно, нещо невиждано. Съвременните пилоти са някакви лигльовци тип Хамилтън, Фетел и т.н. На пистата няма битки. Всички пестят гориво и пазят гуми.

  6. 6 Профил на bg
    bg
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Трябва да се смени името на Формула Мерцедес.Мерцедес доставя двигатели за всички, а всеки поотделно си разработва шаси.В противен случай отборите с двигатели на Мерцедес могат и те да заплашат с излизане от Ф1.

  7. 7 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1699 Неутрално

    По бързо ги правете промените щото в момента сте като една скъпо струваща детска въртележка.

  8. 8 Профил на lordcris
    lordcris
    Рейтинг: 664 Неутрално

    Много социалистически почнаха да го карат. Понеже едите са си свършили работата добре, дайте да ги накажем.

  9. 9 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 2306 Любопитно

    До коментар [#8] от "lordcris":
    Съгласен съм, че може и да изглежда така отстрани, но не е вярно. Не помните може би, но Мерцедес - отборът за Ф1 - от създаването си, включително с хора като Рос Браун и Норберт Хауг в отбора и Михаел Шумахер зад волана, с безграничният паричен ресурс в сметките и касите, всъщност успяха да се доберат само до едно трето и едно шесто място. Тотален срам за завърналият се Шуми, чиито фен никога не съм бил, но му желая скорошно и пълно оздравяване.
    Докато в един момент ФИА им позволи да нарушат правилата и потули скандала с тестове на Хамилтън, за работата на гумите с шасито, направени по средата на сезон - абсолютно забранено нещо. Люис тогава се оказа едновременно в Америка и в Европа, но някак си това на никого от ФИА не му се стори странно. И от този момент, та до днес - Мерцедес изведнъж стана друга бира. "Свърши си добре работата"?!

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  10. 10 Профил на lordcris
    lordcris
    Рейтинг: 664 Неутрално

    До коментар [#9] от "Чичи (Ice Man's fan)":

    <<"Това, което трябваше да направим, беше да замразим работата по двигателите на "Мерцедес" и да оставим останалите да правят каквото поискат, за да могат да наваксат. Трябва да подкрепим ФИА за промени в правилата", завърши Екълстоун. >>


    Кажи ми сега това което казваш как се вързва с този цитат от Екълстоун.

  11. 11 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1097 Неутрално

    Нека другите отбори да настигнат "Мерцедес". Ф1 ще уцелее и без "Ред бул".

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  12. 12 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 2306 Любопитно

    До коментар [#10] от "lordcris":
    Наистина ли ме питаш или се шегуваш?
    Не знам доколко познаваш спорта, но дори и да не го познаваш, е логично да заключиш, че подобно изказване е лицемерно, и шизофренично. Със сигурност неизпълнимо!
    Освен всичко останало - как би реагирал ти на мястото на Мерцедес, ако ти поставят такова условие - ти замръзни, останалите - газ до дупка!?!?

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  13. 13 Профил на lordcris
    lordcris
    Рейтинг: 664 Неутрално

    [quote#9:"Чичи (Ice Man's fan)"]Съгласен съм, че може и да изглежда така отстрани, но не е вярно. [/quote]

    [quote#12:"Чичи (Ice Man's fan)"]Не знам доколко познаваш спорта, но дори и да не го познаваш, е логично да заключиш, че подобно изказване е лицемерно, и шизофренично. Със сигурност неизпълнимо![/quote]

    Значи в коментар 9 казваш, че има право и Мерцедес трябва да бъде наказан.
    А в 12, че наказването е лицемерно, шизофренично и неизпълнимо.
    Ясно

  14. 14 Профил на xymax
    xymax
    Рейтинг: 600 Разстроено

    Аз след като гледах Rush и си припомних какво БЕШЕ F1, този спорт умря за мен и не си правя труда даже да следя класирането. Дядката не разбра, че загуби ли европейците (основните консуматори на този спорт) губи всичко. Опитва се със сетни сили да възпита азиатчетата във високите скорости, но доста бързо ги разочарова както изглежда. Е алчността му и на останалите инвеститори е безгранична, така че да си сърбат попарата.

  15. 15 Профил на The HunteR
    The HunteR
    Рейтинг: 387 Неутрално

    Факт е, че 80-те и 90-те имаше силни личности сред пилотите, тъй като ПР експертите не ходеха винаги след тях да записват какво са казали и после да го анализират и съответно адаптират. Пилотите станаха маркетинг лостове - не разбирам защо това не се осъзнава от отборите. Аудиторията иска емоции, а пилотите няма как да ги изявят, тъй като най-вероятно всичко това е регламентирано с договори.

    Доминацията на Мерцедес в момента по нищо не се различава с доминацията на Макларън от края на 80-те, тази на Уилямс в началото на 90-те и на Ферари с 5-те титли на Шумахер. Тази година е много вероятно да е скучна, тъй като Розберг просто няма скоростта на Хамилтън, което означава, че шампионата зависи изцяло от това дали колко концентриран ще е Хамилтън. Това, което от ФИА трябва да направят е да позволят по-широко развитие на двигатели по време на сезона и да върнат тестове по време на годината, за да могат останалите да наваксат по-бързо разликата. При рязка промяна на правилата Ред Бул ще останат, но Мерцедес може да си вземат шапката и без това вече са си избили инвестицията.

  16. 16 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1633 Неутрално

    До коментар [#9] от "Чичи (Ice Man's fan)":

    Само не разбрах защо изпозлваш Шумахер като мерило за прогреса на Мерцедес. МШ беше последователно по-бавен от съотборника си. Освен това, в какво са могли да инвестират Мерцедес до 2013, след като имаше двигатели замразени от 2007? Инкрементални подобрения в аеродинамиката, и именно това ги движи напред. Големите инвестиции можеха да се направят едва за 2014, и Мерцедес се справиха. Кой им е виновен на Рено, след като те бяха един от главните инициатори на новите правила за двигателите? Дори това за нарушаването на правилата от страна на Мерцедес да е вярно, и да са успяли да постигнат подобрения от тестовете с гумите, какво значение има това днес или миналата година? Най-много да е оказало ефект на някоя от победите им през 2013, но вече бяха намерили скорост без тези тестове. Въпросът беше единствено как да съхраняват гумите с тази скорост.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  17. 17 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 2306 Любопитно

    До коментар [#16] от "deutschwagen":
    Въпросът и до ден днешен е най-вече, как да се съхранят гумите. Нищо друго не е по-важно.
    Не разбирам за какви инвестиции говориш? Тандемът Макларън-Мерцедес се разпадна едва през 2015г. Да не казваш, че Мерцедес са имали някаква неравнопоставеност или ограничения?
    Отборът Мерцедес наля колосални суми без никакъв видим резултат, дори по-скоро срещу крайно разочароващо представяне. Причината за това бяха именно правилата, с които те не можеха да се справят, всички останали вкл напр Лотус, се справяха доста добре. Проблемът им беше, че в отбора имаше много вожд, малко индианец, по мое скромно мнение. Но след като се нагълтаха с неуспехи без оправдание, упражнявайки огромен натиск върху ФИА, все пак това което не се купува с пари се купува с още пари, се добраха до въпросната ситуация с тестовете. Още на следващото състезание това се отрази, а после нямаше връщане назад. Без значение кой колко рипаше. Дали щеше да има подобен компромис, ако отборът направил това беше например Заубер или Лотус? Изобщо не говоря за наистина малките отбори...

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  18. 18 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 2306 Неутрално

    [quote#15:"The HunteR"]Това, което от ФИА трябва да направят е да позволят по-широко развитие на двигатели по време на сезона и да върнат тестове по време на годината, за да могат останалите да наваксат по-бързо разликата.[/quote]
    Съгласен.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  19. 19 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1633 Неутрално

    До коментар [#17] от "Чичи (Ice Man's fan)":

    Ами ти много си противоречиш, както писа един по-горе:

    [quote#17:"Чичи (Ice Man's fan)"]Не разбирам за какви инвестиции говориш? [/quote]

    [quote#17:"Чичи (Ice Man's fan)"]Мерцедес наля колосални суми без никакъв видим резултат[/quote]


    Аха, значи някакъв си тест с гуми от 2013 обяснява днешната доминмация на Мерцедес. Просто гениално.
    Не разбирам и защо пренебрегваш Лотус - това е бившия Рено, отборът който свали Шумахер обратно на земята.

    Изобщо не ти схващам логиката. Къде видя колко пари са наливали Мерцедес? И как измери това "разочароващо представяне"? Ти какво очакваш, за две години да станат доминиращи ли? Това, което описваш е по-скоро Тойота - 8 годинини киснаха без победа.

    А тук можеш да прочетеш обективната истина за тестовете, вместо да съчиняваш теории:

    http://www.jamesallenonf1.com/2013/05/what-was-behind-mercedes-and-pirelli-secret-f1-tyre-test/

    Мерси за минуса.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  20. 20 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 2306 Любопитно

    До коментар [#19] от "deutschwagen":
    Това е интернет форум. За да разбереш добре нечие изказване, трябва да прочетеш темата отначало до край.
    Не е задължително да се задълбочаваш, но е нелепо да вадиш отделни изречения от текста ми, за да сглобиш повод за негативно мнение. Твоя воля, но звучи лековато, като във вестник на една пресгрупа.
    Нямам възможност и време да обяснявам в детайли какво и защо, кога съм искал да кажа. Владея български език писмено и говоримо. Ако искаш - четеш, ако ти е досадно - даваш нататък.
    Това което споделям са факти, не са нито измислици, нито противоречия. Имам си собствено мнение, което лесно личи в коментарите ми както тук, така и под други статии. Старая се да не се изказвам по теми, по които нямам достатъчно информация и знания, с които да допринасям в дискусиите.
    [quote#16:"deutschwagen"]Големите инвестиции можеха да се направят едва за 2014, и Мерцедес се справиха.[/quote]

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  21. 21 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1633 Неутрално

    До коментар [#20] от "Чичи (Ice Man's fan)":

    Ти можеш да си имаш мнение, ама не е редно да имзисляш факти. А истината е, че Рено се провалиха с новия двигател. Имай предвид, че Рено бяха един от най-главните инициатори. Дори първи представиха новия двигател. Никой не им е виновен, че не са си свършили работата. Правилата са ендакви за всички и всички имаха еднакъв ресурс от време да се погдотвят. Тестовете с гумите нямат никакво значение денс (можеш да прочетеш линка). Но като искаш да си нагласяш факти за да поддържаш една измислица, твоя воля.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  22. 22 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 2306 Любопитно

    Естествено че е моя воля.
    Но защо ми е да си измислям такива факти и да поддържам едната измислица? Нямам представа също така, защо намеси Рено? Какво общо имат проблемите им с КЕРС модула, с това за което аз говоря? Те ли са инициаторите на промените в конструктивните параметри на двигателите - да се превърнат в шест цилиндрови преработени сушоари? За да могат по-лесно да се провалят? Интересна логика.
    Всъщност аз не разбрах какъв ти е проблемът с моите постове? Дразни те, че не съм фен на Мерцедес, които ти смяташ за велик отбор? Твърдиш, че това което казвам за нелегалните тестове е лъжа и преди тях Мерцедес не бяха разочароващ провал? И нищо не можеха да направят, въпреки неограничения си ресурс?

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK