Победата на "Ферари" е чудесна новина за Формула 1 според конкурентите

"Ферари" най-после се върна на пътя на победата

© Reuters

"Ферари" най-после се върна на пътя на победата



Босовете на "Мерцедес AMG" Тото Волф и на "Ред бул" Кристиан Хорнер обявиха, че завръщането на "Ферари" към победите в Малайзия е точно това, от което имаше нужда Формула 1. 


Вдъхновяващото представяне на Себастиан Фетел и "Ферари" в неделя идва само две седмици след като състезанието в Австралия беше обявено за скука заради убедителната двойна победа на "Мерцедес". Германецът се справи с жегата на пистата "Сепанг", за да извади максимума от колата си


"Ферари" заслужаваше победата. От състезателна гледна точка трябва да се приеме, че те са направили огромен прогрес през зимата", заяви Тото Волф.




"За Формула 1 е позитивно явление след коментарите в Мелбърн, където се говореше, че "Мерцедес" ще е много по-напред от останалите. ​ Миналата година подобно нещо се случи в Бахрейн и имахме сензационно състезание. Това е плюс за Формула 1", добави той.


Дори Хорнер, който предизвика противоречиви коментари с искането да има еднакви двигатели, призна положителния елемент в победата на "Ферари". 


"Мисля, че е здравословно за Формула 1. Добър ден за Формула 1 всъщност. Не страхотен за нас, но добър за F1, защото успяха да спечелят", каза той.

Коментари (31)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на globetrotter
    globetrotter
    Рейтинг: 476 Весело

    Поне разбрахме откъде превеждате: http://www.crash.net/f1/news/217096/1/wolff-horner-ferrari-win-is-great-for-f1.html

    Наздраве на отговорния редактор

  2. 2 Профил на The Core
    The Core
    Рейтинг: 754 Неутрално

    Рано е да се радвате, момчета!
    Не забравяйте, че "кончетата" направиха 1 пит-стоп по-малко, и едва направиха 8 секунди преднина!
    Реално, при равни условия, Ферари щяха да са 3-ти и 4-ти..

    Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! Ницше
  3. 3 Профил на Moonshine
    Moonshine
    Рейтинг: 668 Неутрално

    До коментар [#2] от "The Core":

    Какво имаш предвид под равни условия? Пистата беше същата, по същото време, при същите метеорологични условия. Това, че някой е направил по-добра стратегия, спрямо конкретните условия е друг въпрос.

  4. 4 Профил на The Core
    The Core
    Рейтинг: 754 Неутрално

    До коментар [#3] от "Stardust":

    При сейфти кар стратегиите отиват по дяволите!
    В случая си беше надлъгване, а не състезание на скорост.
    При равен брой питове Мерцедес щяха да са 1-ви и 2-ри.

    Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! Ницше
  5. 5 Профил на rssport
    rssport
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#2] от "The Core":

    След като са направили един пит стоп по-малко, това означава, че работят много добре с гумите на горещите писти и това е огромно предимство. В летните стартове означава, че имат едни 15-20 секунди, които могат да стопяват пасива спрямо колата на Мерцедес. Каква по-добра новина от това.

  6. 6 Профил на Теодор Иванов
    Теодор Иванов
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Така е.Дано да има повече конкуренция във Формула 1 тази година.

    ajjadahhdjk
  7. 7 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 808 Неутрално

    До коментар [#3] от "Stardust":

    не е друг въпрос, а най-важният, защото като скорост Мерцедес все още е много напред и това ще се види през сезона, стратегиите могат да проработят само в някои случаи, но скоростта си остава най-важния фактор, не забравяй че е пълно със състезания с 2 стопа, които само сейфтикар може да обърка

    twitter.com/voxybg
  8. 8 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1074 Неутрално

    Този път спектакълът беше готин.

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  9. 9 Профил на Moonshine
    Moonshine
    Рейтинг: 668 Неутрално

    До коментар [#4] от "The Core":

    Да, разбрах че при равен брой питове Мерцедес щяха да са първи, но нямаше равни питове, защото някой си беше свършил работата по-добре. Формула 1 не е драг рейсинг и затова не винаги най-бързите печелят. Питовете са част от състезанието и всички се съобразяват с тях.
    Въпреки, че Ферари и Фетел са ми измежду най-противните отбор и пилот във Формулата, аз лично се радвам на тяхната победа, просто защото нямам нерви да гледам пореден сезон, в който има интрига за местата от 6-то назад.

  10. 10 Профил на xyha
    xyha
    Рейтинг: 532 Весело

    Само Ферари , по едно време немците си помислиха , че могат да правят автомобили

  11. 11 Профил на The Core
    The Core
    Рейтинг: 754 Неутрално

    До коментар [#5] от "rssport":

    Първо, в Европа няма писти с температура на асфалта 50-60 градуса, както беше в Малайзия.
    И второ - без сейфти кар нямат шанс да се измъкнат толкова напред и да имат контрол на темпото.
    Когато колата е в колона се налагат маневри за изпреварване, излизания от чистата линия, по-рязко спиране и ускоряване, съответно гумите имат по-къс живот.
    Гумите Пирели имат много къс живот и няма много пространство за "маневриране" с техния живот по принцип.
    В случая просто Ферари излъгаха останалите отбори, (вероятно предварително замислено) но не се заблуждавайте за скоростта им - по-ниска е от Мерцедес.
    Реално - 3,4 място.
    Но поне стана състезание!
    Все пак, очаквам Мерцедес да реагират като ужилени на това!

    Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! Ницше
  12. 12 Профил на Moonshine
    Moonshine
    Рейтинг: 668 Неутрално

    До коментар [#7] от "voxy":

    Не се съмнявам в доминацията на Мерцедес през сезона. Просто ми беше любопитно какво има предвид колегата под "равни условия".

  13. 13 Профил на Иван Арнаудов
    Иван Арнаудов
    Рейтинг: 534 Неутрално

    [quote#11:"The Core"]Когато колата е в колона се налагат маневри за изпреварване, излизания от чистата линия, по-рязко спиране и ускоряване, съответно гумите имат по-къс живот.
    Гумите Пирели имат много къс живот и няма много пространство за "маневриране" с техния живот по принцип. [/quote]
    Тъй като виждам, че се интересуваш от спорта, ще ми е интересна твоята интерпретация на състезанието на Кими. Стартира 11-ти, кара със спукана гума цяла обиколка и въпреки това финишира 4-ти, преди бързите Williams-и, на по-малко от минута от Фетко. Май-май Ferrari могат да са бързи и в колона?

    Някои хора поддържат линия, а пък аз... поддържам окръжност.
  14. 14 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1968 Неутрално

    До коментар [#11] от "The Core":

    Направо се чудя, след като от Мерцедес толкова се радват, да не са решили направо да направят някоя друга грешка в стратегията и да пускат от време на време не другите, белким от ФИА не сменят пак правилата.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  15. 15 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1968 Неутрално

    До коментар [#10] от "xyha":

    ????

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  16. 16 Профил на The Core
    The Core
    Рейтинг: 754 Неутрално

    До коментар [#13] от "Иван Арнаудов":

    Със спукването на гумата Кими напълно излезе от колоната и от графика на останалите за пит-стоп.
    Т.е. - той през повечето време кара без кола пред себе си, или ако имаше, то това беше кола с много ниска скорост.
    Много от изпреварванията му са основно по време на питовете на останалите отбори.
    Не отричам скоростта на Ферари, просто още им е рано да се мерят с Мерцедес.
    Все пак, Кими е почти 1 минута по-назад, а 5,6 място са затворени с обиколка.
    Такива разлики за Ф1 са цяла вселена!

    До коментар [#14] от "deutschwagen":

    И аз имам леко подозрение в подобна посока!

    Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! Ницше
  17. 17 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3899 Неутрално

    Очаквах да се случи нещо подобно, но примерно да завали проливен дъжд както по време на квалификацията който да обърка всички сметки. Следващото състезание ще изясни дали Ферари наистина са толкова добри или просто този път имаха късмет.

    klimentm
  18. 18 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 933 Неутрално

    до ядрото.Още малко и ще ти повярвам.При квалификациите за място,където скоростта е определяща да не би да имаше два мерцедеса един до друг-поправи ме ако греша.Ферари направиха огромен скок а още не са вкарали черешката на тортата,която крият за стартовете в европа.И на мене не ми беше интересно,когато се гледаше в кой точно старт през лятото Шуми ще стане шампион и има огромна доминация от един отбор спрямо всички. Сега разликата между Мерцедес и другите е или стопена или малка.

  19. 19 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 699 Любопитно

    До коментар [#2] от "The Core":
    Така е, но защо Мерцедес направиха по три стопа? Кими също, между другото.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  20. 20 Профил на globetrotter
    globetrotter
    Рейтинг: 476 Неутрално

    До коментар [#19] от "Чичи (Ice Man's fan)":

    Кими заради спуканата гума, Мерцедесите от глупост - явно очакваха, че ще могат да направят много по-дълъг стинт с по-твърдите гуми.

  21. 21 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 699 Неутрално

    До коментар [#20] от "globetrotter":
    Именно де!

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  22. 22 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 699 Неутрално

    До коментар [#20] от "globetrotter":
    Именно де.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  23. 23 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 699 Неутрално

    Сори за дублажа!

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  24. 24 Профил на Paris Hilton
    Paris Hilton
    Рейтинг: 249 Любопитно

    До коментар [#16] от "The Core": Кими загуби много време, защото трябваше да кара почти цяла обиколка на 3 гуми! След като смени гумите имаше няколко най-бързи обиколки, защото беше на чиста писта, а и винаги излизае преди всички за смяна на гумите! Но в крайна сметка успяха да адаптират и стратегията и скоростта... Ф1 е не само чиста скорост, но и стратегия и работа с гумите и ефективност на двигателя и майсторството на пилота. Да, вчера Ферари излъгаха мерцедес, но Фетел изпревари Розберг на пистата, а не в бокса, а Хамилтон, въпреки че се стараеше не успя да стопи аванса на Фетел! Това е!

  25. 25 Профил на Woodstock
    Woodstock
    Рейтинг: 221 Неутрално

    [quote#13:"Иван Арнаудов"]Тъй като виждам, че се интересуваш от спорта, ще ми е интересна твоята интерпретация на състезанието на Кими. Стартира 11-ти, кара със спукана гума цяла обиколка и въпреки това финишира 4-ти, преди бързите Williams-и, на по-малко от минута от Фетко. Май-май Ferrari могат да са бързи и в колона? [/quote]
    Всъщност, след куция късмет в първата обиколка, на Кими му се усмихна малко щастието и излезе кола за сигурност. Това му позволи до прибирането й да настигне задната част на колоната. След това му се наложи да се "бори" с болиди, които бяха с по 3 сек. на обиколка по-бавни от него. Единствените, които можеха да му се опрат бяха Уилямс-ите, но за късмет на Кими те влизаха в бокса преди изобщо да ги доближи за атака. Той си стана 4-ти още към 25-26 обиколка и така си остана до края.
    Не омаловажавам качествата на Кими, но доста се преувеличават пилотските му качества последното състезание. На практика имаше два отбора с недостижимо темпо и той беше в един от тях. Ако не беше спукал гума, Ферари щяха да имат първите две места.
    Въпросът е дали оставиха Фетел да пистата при СК, само защото имаха резервен вариант в лицето на Кими, който да се бори за място на подиума...

  26. 26 Профил на The HunteR
    The HunteR
    Рейтинг: 384 Неутрално

    До коментар [#14] от "deutschwagen":

    Между другото е възможно Пади Лоу да има едно наум за това колко скорост да показват болидите му, след като 1998 имаше корекции, за да се смали предимството на Макларън и миналата година след като от ФИА махнаха FRIC окачването. Все пак и двигателите за този сезон все още са 4-ри и е възможно да ги пазят.

    Мерцедесите не бяха в състояние да направят два бокса. Проблема при Хамилтън бе, че нямаше още един комплект нови Медиум гуми, тъй като използва такива в Q1. Розберг бе просто по-бавен. Безспорно Мерцедес (и не само те) не бяха в състояние да направят по-малко от 3 бокса при тези условия и си го признаха в прав текст след състезанието. Фетел и Сайнц са единствените в Топ 10 с два бокса, като Сайнц все пак бе изпреварен от съотборника в края на състезанието - всичко това сочи за безупречното каране на Фетел.

    ПП Респект към Фетел - не вярвах, че е способен да победи с по-слаб болид и то по такъв начин!

  27. 27 Профил на Hamster
    Hamster
    Рейтинг: 1021 Любопитно

    До коментар [#19] от "Чичи (Ice Man's fan)":

    Я кажи що само Кими пука гуми и само него бутат от двамата в отбора?
    Свръхестествени сили? Фински фатализъм?

    Hamster
  28. 28 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 577 Неутрално

    До коментар [#4] от "The Core":

    Теоретично, при равен брой питове, Хамилтън може би щеше да е преди Фетел, но за Розберг не съм съвсем сигурен. Трябва да се отчита и факта, че при 3 стопа Ферари би трябвало да имат по-добра скорост в обиколка, отколкото при 2 и това донакъде би компенсирало механичното добавяне на времето за един стоп към това от състезанието.
    Каквото и да коментираме Ферари показват както много добра скорост, така и добра работа с гумите. Това, съчетано с интелигентен подбор на стратегията дава доста предимства. не казвам, че Мерцедес са вече победени, но не би трябвало да им е толкова лесно, колкото миналата година.
    И друго ми направи впечатление: отборите финишират, и не финишират, отборно, което явно доказва моментното състояние на болидите.

  29. 29 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    [quote#2:"The Core"]Не забравяйте, че "кончетата" направиха 1 пит-стоп по-малко, и едва направиха 8 секунди преднина!
    -------------------------
    С най-бързата кола и най-добър пилот ако нямаш тактика си загубен...

    Истината няма пресечна точка с популизма на БСП
  30. 30 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    [quote#2:"The Core"]Не забравяйте, че "кончетата" направиха 1 пит-стоп по-малко, и едва направиха 8 секунди преднина!
    -------------------------
    С най-бързата кола и най-добър пилот ако нямаш тактика си загубен...

    [quote#28:"sbk"] Ферари показват както много добра скорост, така и добра работа с гумите[/quote]

    Истината няма пресечна точка с популизма на БСП
  31. 31 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 699 Весело

    До коментар [#27] от "Hamster":
    Не е само Кими. В какъв смисъл го бутат?
    Не знам дали си фен и дали помниш какво се случваше на Хакинен преди години? Същото...
    Във Формула 1 нищо не зависи само от пилота и неговите умения. И много пъти, на много от пилотите им липсва просто чист късмет. Или пък губят поради грешки на екипите си. Такъв е спорта - силно екипен. Важното е, когато се стигне до момент, в който всичко да зависи наистина от пилота - той да се представи перфектно. Кими го прави винаги, правят го и останалите, за които твърдя, че с две-три изключения, няма нито един слаб пилот, а всички са с изравнени възможности.
    Що се отнася до Кими - миналата година Ферари бутаха яко Алонсо, макар че той също е талантлив и уникален пилот. Тази година ще бутат Фетел, защото е звездата - пет кратен световен. А Кими е перде и не му пука от всичко това - сяда и кара винаги на макс и винаги за победа. Ако не е първи, всичко друго за него е без значение. Еднакво му е.
    Казах.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK