Българският "Ендуранс" шампионат започва днес с две нови дисциплини

Участниците са разделени в две групи - специално пригодени туристически и състезателни автомобили

© Endurance Media

Участниците са разделени в две групи - специално пригодени туристически и състезателни автомобили



Сезонът в Българският шампионат за издръжливост на писта, познат сред повечето приятели на автомобилните надпревари като "Ендуранс", стартира днес на писта Дракон край пловдивското село Калояново.


Организаторите от "Лотус София моторспорт клуб" са подготвили множество подобрения в правилниците и провеждането на трите планирани надпревари през сезона.


Новост е дисциплината "Ендуранс спринт" (едночасова спринтова надпревара), която се проведе експериментално през миналата година. От тази година, вече е част от шампионата. Нова е и квалификацията "Ендуранс пол", която ще определя стартовия ред в традиционния тричасов "Ендуранс" и едночасовия "Спринт", но също така ще бъде и самостоятелно състезание със собствено награждаване. 




И двете нови дисциплини позволяват индивидуално участие за разлика от тричасовото традиционно състезание за издръжливост, в което участието е отборно.


Автомобилната надпревара "Ендуранс" представлява шампионат за издръжливост на легални улични и специално модифицирани за писта туристически автомобили. Както и през изминалите години, участниците ще бъдат разпределяни в две групи - туристически и състезателни автомобили, като всяка от групите се дели на клас до 2000 куб. см и над 2000 куб. см.


Шампионатът по издръжливост е интересен, защото в него редом до аматьорите застават и професионалисти

© Endurance Media

Шампионатът по издръжливост е интересен, защото в него редом до аматьорите застават и професионалисти


Подобен тип състезания, с различна продължителност, се провеждат в цял свят, като най-популярните са "24-те часа на Льо Ман", както и кръговете от Световния шампионат за издръжливост на FIA.


Форматът е сравнително нов за българския автомобилен спорт. У нас, такива състезания се провеждат за първи път през 2011 г. от различни организатори и с различаващи се регламенти на пистите в Серес (Гърция) и "Дракон" в Калояново. Още от първото подобно организирано състезание, интересът е сериозен. Наред с многото любители-ентусиасти, в надпреварите се включват и част от професионалните състезатели. 


"Шампионатът, който от 2013 г. се казва Български шампионат за издръжливост, е изключително харесван от всички участници, тъй като дава възможност да се кара доста продължително на писта в състезателно темпо, без да се налага да се преследват възможно най-добри времена на обиколка. Така не се налага автомобилите да бъдат докарвани до предела на своите възможности", коментираха организаторите от "Лотус София моторспорт клуб".


"Изискват се доста тактика, постоянство, пресметливост и гъвкавост, за да бъдеш победител. Не задължително най-силните и мощни коли успяват да победят – реални примери за това има достатъчно в кратката история на този формат в България", добавят те.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK