Следващият сезон във Формула 1 ще започне през април

Хегемонията на "Мерцедес" може да бъде прекъсната при въвеждане на бюджетен таван

© Reuters

Хегемонията на "Мерцедес" може да бъде прекъсната при въвеждане на бюджетен таван



Следващият сезон във Формула 1 ще започне през април вместо през март, което е най-късното начало на най-престижната автомобилна надпревара от 1988 година насам.


Друга промяна в календара е, че Гран при на Австралия ще бъде трети кръг от сезона вместо традиционния първи. Причината за промяната все още не е обявена.


През 2006 година състезанието отново бе преместено, но заради провеждащите се игри на тихоокеанските общности в Мелбърн.




Според непотвърдени информации от медиите мениджмънт отделът на Формула 1 иска да сгъсти календара на шампионата, за да намали разходите на отборите и да направи сезона по-интересен за зрителите.


Заради финансовите трудности на тимовете и огромната разлика в класите на някои отбори бившият президент на ФИА Макс Моузли направи интересно предложение - въвеждането на таван на бюджетите на тимовете.


"Таванът на бюджетите във Формула 1 е нещо, за което много съжалявам, че не успяхме да наложим по времето, през което бях президент на ФИА. Таванът на бюджетите няма да е задължителен. Но този отбор, който се съгласи да приеме таван от 100 милиона евро на година, ще получи правото да не е ограничен от сегашните правила, т.е ще може да развива колата си, но само в рамките на парите, с които разполага.


Според мен много бързо всички тимове ще приемат тавана на бюджетите. Много бързо ще разберат, че това е пътят към интересните и оспорвани състезания и всъщност колко много неща могат да се направят със 100 милиона евро на година", коментира Моузли.

Ключови думи към статията:

Коментари (8)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 954 Неутрално

    Това с таван, но свобода за развитие изглежда много интересно наистина.

  2. 2 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1114 Неутрално

    До коментар [#1] от "niakoi_si":

    Действително. Не мога да повярвам, че се съгласявам с Моузли

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  3. 3 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1114 Неутрално

    До коментар [#1] от "niakoi_si":

    Ама то ако има желание и сега могат да дадат свобода. Не разбрах защо всички двигатели трябва да са V6, и защо непременно хибрид? Да позволят някой да си сложи и V12 ако иска, стига да стои под ограниченията за консумация на гориво. И разбира се, 4-цилндрови двигатели.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  4. 4 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2124 Неутрално

    До коментар [#3] от "deutschwagen":

    Имаш не лоша идея. Сега колите са прекалено еднакви и отиват милиони за да изстискат предимство от последния 1% който могат свободно да променят.
    Ограничаване на горивото е един начин. Другия е на гумите. Но н мене ми се струва че могат много да релаксират формулата. Другото място където се харчат огромни пари е аеродинамиката. Могат да приготвят еднакви спойлери за всички с малки възможности за настройка. Така парите ще отиват за развитие на моторите, окачването, хобридизация и гуми - все неща които се използват в нормалните автомобили.

    California Über Alles
  5. 5 Профил на Woodstock
    Woodstock
    Рейтинг: 213 Любопитно

    [quote#3:"deutschwagen"] Да позволят някой да си сложи и V12 ако иска, стига да стои под ограниченията за консумация на гориво. И разбира се, 4-цилндрови двигатели. [/quote]

    Нещо не схващам - хем V12, хем 4-цилиндрови...

  6. 6 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1114 Неутрално

    До коментар [#4] от "Pontif А":

    Аеродинамиката действително изисква много ресурси и не се прилага много в серийните автомобили. Но лично аз не бих бил за еднакви крила и аеродинамични пакети за всички и по принцип съм против всякакво уеднаквяване. Все пак това е Ф1 и трябва да има свобода. Може да променят регулациите и много от сложните елементи от последните десетилетия да отпаднат. Строго намалени на брой и разположение вортекс генератори, бардж бордове, ендплейтове и много по малко на брой малки крилца и аеро елементи. Ако говориме за практичност в аеродинамиката, може да се помисли за повече граунд ефектс и по-малко стърчащи елементи на принципа на подемната сила, които увелучават съпротивлението и са неприложими никъде другаде в такава сложност и количество. Ама тогава може да питаме и защо колелата са отворени.
    Според мен няма да е лесно и да ограничат разходите за аеродинамиката. Може да се намери начин заводските отбори да използват R&D и ноу-хау от другите си отдели и мероприятия. По-богатите отбори ще могат да предложат повече за най-опитните и доказали се аеродинамисисти, които ще могат да приложат знанията си от миналите си разработки, които са били щедро финансирани.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  7. 7 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1114 Неутрално

    До коментар [#5] от "Woodstock":

    Имам предвид да е позволено всичко - V12, 4-цилиндрови и други, стига да се съобразяват с ограниченията за разхода.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  8. 8 Профил на LAZARIVS
    LAZARIVS
    Рейтинг: 367 Неутрално

    [quote#4:"Pontif А"]... Другото място където се харчат огромни пари е аеродинамиката. Могат да приготвят еднакви спойлери за всички с малки възможности за настройка.[/quote]

    Изначалната идея на F1 е различните автомобили. Затова има толкова много конструктори. Двигателите са на втори план. Поради тази причина конструктора на шасито има право да постави името си на първо място в името на отбора.

    Think Different...




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK