"Порше" спечели "24-те часа на Льо Ман" за пръв път от 17 години

Двете коли на "Порше" триумфираха в 84-ото издание на легендарното състезание

© Reuters

Двете коли на "Порше" триумфираха в 84-ото издание на легендарното състезание



Отборът "Порше" спечелиха легендарната надпревара "24-те часа на Льо Ман" за 2015 г.


Тимът не бе печелил състезанието от 1998 г. насам, а тримата му пилоти бяха Нико Хулкенберг, Ник Тенди и Ърл Бамбър.


Кола №19 на "Порше" се представи изключително силно през нощта, когато зад волана се редуваха Хулкенберг и Тенди. Те успяха да наваксат време, загубено заради излизането на кола за сигурност преди това.




Бамбър пое управлението рано сутринта и успя да се откъсне от пилотите на "Ауди", които бяха забавени от технически проблеми с автомобилите.


Това позволи на "Порше" да спечели и второто място в крайното подреждане с другия си автомобил - №17. Той бе управляван от Тимо Бернхард, Марк Уебър и Брендън Хартли, които затвърдиха успеха на тима си, който възобнови участието си в надпреварата преди две години.


Последното място в челната тройка остана за пилотите на "Ауди" №7 Марио Фаслер, Андре Лотерер и Беноа Трелуюе, които се бореха с втората кола на "Порше" цяла нощ. "Ауди" №8, шофирано от Лукас ди Граси, Льоик Дювал и Лин Джарвис завърши на четвърто място.


"Порше" продължава да е рекордьор по титли със 17 отличия и успя да спре хегемонията на "Ауди", който записа пет поредни успеха в състезанието.

Ключови думи към статията:

Коментари (23)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 681 Неутрално

    Много силно състезание за Порше!
    Ауди станаха 3-те само заради изключителните неприятности на 3-тото Порше.
    Браво!

  2. 2 Профил на glaxo
    glaxo
    Рейтинг: 305 Неутрално

    Браво на "Порше"! Много оспорвана борба с "Ауди", които водиха в повечето време( до сутринта)! Велико състезание! Голямо преживяване!

  3. 3 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4837 Неутрално

    напълно заслужена победа !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  4. 4 Профил на Tademan
    Tademan
    Рейтинг: 793 Разстроено

    Патрик Демпси пропусна.

  5. 5 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2870 Неутрално

    До коментар [#1] от "deymus":

    Безпроблемното състезание на Порше е изненада, докато Ауди имаха доста непланирани спирания. До голяма степен е и до късмет, особено това с Дювал на правата, което изкара #8 от битката. Някои дори се шегуваха, че Порше са аутсорснали целия лош късмет в ГТ-класата.
    Бих казал, че Ауди имат много сериозен прототип, но май не съвсем завършен. На моменти имаха страхотна скорост в самото състезание, но нямаха последователност. Все пак най-бързите обиколки са на 3-те Аудита - всичките биха миналия рекорд за време, като направиха поне една обиколка под 3:18.
    Но съвсем заслужена победа за Порше. Можеше да бие някой от по-цветнтие екипи, ама все тая. Новобранците караха много добре, а колата е гениална. Само втора година и веднага двойна победа. Сега ще стане много интересно в WEC.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  6. 6 Профил на Yordan Nickolov
    Yordan Nickolov
    Рейтинг: 374 Неутрално

    В крайна сметка тук е важно постоянството, а не няколкото бързи обиколки. Затова и Порше биха. Наистина бяха доста близо до тройната победа, но този тип надпревари затова са толкова интересни, защото никога нищо не се знае.

    Властта развращава, а абсолютната власт развращава абсолютно.
  7. 7 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2870 Неутрално

    Прави пвечатление пълната маргинализацията на Тойота, която започна от миналия кръг в Спа. Май са били решили, че може с лобиране да спечелят Льо Ман, обаче забравиха, че и други могат да се възползват от неравните правила, например Порше
    Слеващата година сменят всчико - и двигателия, и хубридната система.
    А Нисан направиха поредната PR-проект. Заканваха се да спечелят от първи път, а първо заради слабите времена в квалификациите, колите им бяха пратени на края на всички прототипи, включително ЛМП2, а в състезанието оцелелите два прототипа не са покрили достатъчно дистанция за да бъдат класирани.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  8. 8 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2870 Неутрално

    До коментар [#6] от "yordann":

    Да, на Ауди им липсва постоянство. Е, не бяха само "няколко бързи обиколки", освен ако не говориз за тези под 3:18. Лотърър направи няколко серии от 3:20-3:22, Албекерк и Ди Граси също имаха добри серии. Но на моменти сякаш не можеха да поддържат силно темпо. Много нетипично за Ауди. Може би не са успели напълно с настройките - тази година имаха поне 3 аеродинамични пакета и сега на Льо Ман пак имаше промени, например затворените "нострили". Според мен имаха и много лош късмет, както и почече технически проблеми от обикновено.
    Порше впечатлиха с почти пълната липса на подобни проблеми, както и с навъртането на 4 стинта с един чифт гуми - очакването беше това да им се окаже доста трудно, направо невъзможно.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  9. 9 Профил на Yordan Nickolov
    Yordan Nickolov
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#7] от "deutschwagen":

    Да, за тях говорех. А идеята на Нисан е много интересна и иновативна, но някъде мернах, че са карали през цялото време без електрически модул и затова и времената им изначално бяха толкова слаби. А за Тойотите...те нямаха никакви драми и пак бяха доста назад, защото стабилно отстъпваха на Порше и Ауди, но в едно интервю А. Дейвидсън каза преди старта че нищо никога не се знаело, ама явно те са знаели че ще бъдат неконкурентноспосбни.

    Властта развращава, а абсолютната власт развращава абсолютно.
  10. 10 Профил на КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    Рейтинг: 767 Неутрално

    Победата е още на втората година след завръщането им. Пожелавам им успех и победа в следващите две години, за да вземат голямата купа завинаги.

    Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/
  11. 11 Профил на Yomega
    Yomega
    Рейтинг: 708 Неутрално

    Kakва по-добра реклама!... Някой по-разбиращ би ли казал каква е разликата в двигателите м/у серийно Порше от по-висок клас (GTR2?), колата от Льо Ман?

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  12. 12 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2870 Неутрално

    До коментар [#11] от "Yomega":

    Pоrsche 919 hybrid има 4-цилиндров V-образен турбо двигател с 500 кс на задната ос и хибридна система от класа 8 мегаджула на предната ос, според някои допринасяща 400 кс.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  13. 13 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2870 Неутрално

    До коментар [#9] от "yordann":

    Ами ще видим за Нисан. Вярно, че не са успели да се справят навреме с хибридната система, но дали това не е проблем с концепцията? Според наблюдатели колата се е държала ужасно при спиране и в завоите, пречела е на колите от лмп2 до като не стигне права отсечка. Малко странно ми идва прототип с (поне предимно) предно предаване. Но пък може да са решили, че нямат шанс и за това да са се насочили към нещо екстремно. Имаше коментари на някои места, че при интервю със собственика на сайта mulsannescorner.com от Нисан едва ли не признали, че колата е повече ПР проект, както предишните им проекти на Льо Ман.
    Тойота още при интервютата след Силвърстон бяха доста унили, а дискусията беше дали от Тойота пазят нещо специално за Льо Ман, и дори дали се преструват на умрели. Прав е Дейвидсън, че нищо не се знае, ама скоростта им до момента се оказа реална, а пред тях стояха цели 6 прототипа и би било много невероятно всичките да имат сериозни проблеми. То и с проблемите само един от тях завърши зад една от тойотите.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  14. 14 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Дали е Ауди или Порше... все е от концерна.

  15. 15 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 793 Неутрално

    Пълна доминация на Порше при по-хладно време, ако са имали късмет то е че не стана жега вчера ами целия ден беше облачно, което им даде сериозно предимство в скоростта пред Ауди. Нисан за мен си направиха страшна антиреклама с това безумно участие с незавършен автомобил.
    Марк Уебър за пореден път се прецака, сякаш е обречен да е най-много втори.

    twitter.com/voxybg
  16. 16 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 839 Неутрално

    Уебър и Хулкенберг-пазарували са пилоти от Ф1.

  17. 17 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2870 Неутрално

    До коментар [#16] от "dolna4erti4ka":

    Това съвсем не са единствените пилоти от Ф1, които чуастват или са участвали на Льо Ман. Просто Хулкенберг е в една малка група от победители на Льо Ман, които в същото време се състезават и във Ф1.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  18. 18 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2243 Неутрално

    Евла на Порше
    Навремето с РотмансПорше бяха легенда също както и Ауди!
    Остав да видим дали дойде краят на хегемонията на Ауди или просто си поемат въздух...

    I Want To Believe
  19. 19 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2870 Неутрално

    До коментар [#18] от "2.5":

    http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/s--VDUOXsIW--/c_fit,fl_progressive,q_80,w_636/qufywqbmemzqj3dhx8hh.jpg

    Не само Ротманс, 1984 и 1985 с Йост като частници. 917 също е легенда и червеното Порше #17 което завърши второ е в трибют на първата им победа на Льо Ман през 1970, със 917К.

    Според мен ще стане още по-интересна конкуренцията с Ауди, още с оставащите кръгове в шампионата. Ауди бяха много бързи, но с проблеми, непостоянство и лош късмет практичеси във всяка ситуация. Май и аеро пакетът не е довършен, ама тази година изкараха 3-4 модификации.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  20. 20 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2243 Весело

    До коментар [#19] от "deutschwagen":

    Хахаха!
    Много добре! Не гпо бях срещал!
    Във VAG винаги са имали свежи идеи!
    Ето още едно със същия слоган, но не е толкова яко, като тоето...
    http://people.virginia.edu/~sfr/enam312/1960adv.jpg

    I Want To Believe
  21. 21 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1061 Неутрално

    Който от немските производители на автомобили да вземете е в състояние да направи кола, която може да спечели състезание от типа на Льо Ман. Единствено за Опел не съм много сигурен. Има ли съмнения по въпроса ?

  22. 22 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2870 Неутрално

    До коментар [#20] от "2.5":

    Да, тази серия от реклами на Фолксваген от едно време е известна. Дори в сериала Mad Men имаше подобна.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  23. 23 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2870 Весело

    До коментар [#21] от "citoyen":

    [quote#21:"citoyen"]Единствено за Опел не съм много сигурен[/quote]

    Е, ако оправят задния мост да не се откача

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK