Азербайджан влезе в най-големия календар в историята на Формула 1

Гран при на Великобритания ще се размине с "Уимбълдън" през 2016 г.

© Reuters

Гран при на Великобритания ще се размине с "Уимбълдън" през 2016 г.



Календарът във Формула 1 през 2016 г. ще е най-големият в историята, потвърди международната федерация (ФИА). В него влизат 21 състезания.


За първи път в програмата влиза Гран при на Азербайджан, което ще се проведе на 17 юли и ще се брои за част от европейската квота. В надпреварата се завръща Гран при на Германия, като засега не е уточнена пистата.


Календарът търпи значителни промени спрямо обичайния си облик. Състезанието в Малайзия, което обикновено беше веднага след това в Австралия, с което се открива сезонът, сега е преместено за септември.




Русия ще приеме старта в Сочи през април вместо през октомври.


Сезонът ще започне чак на 3 април, като това е най-късното начало от 1988 г. Предвидени са общо седем случая, в които ще има стартове в две последователни седмици.


Гран при на Великобритания също е с променени дати за първи път от няколко години, като така ще се размине с тенис турнира "Уимбълдън".



Календарът във Формула 1 за 2016 година
3 април - Австралия
10 април - Китай
24 април - Бахрейн
1 май - Русия
15 май - Испания
29 май - Монако
12 юни - Канада
26 юни - Великобритания
3 юли - Австрия
17 юли - Азербайджан
31 юли - Германия
7 август - Унгария
28 август - Белгия
4 септември - Италия
18 септември - Сингапур
25 септември - Малайзия
9 октомври - Япония
23 октомври - САЩ
30 октомври - Мексико
13 ноември - Бразилия
27 ноември - Абу Даби


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (17)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1839 Неутрално

    С това Формулата няма да стане по интересна.

  2. 2 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 954 Неутрално

    Вкарайте още Тринидад и Тобаго, Мадагаскар и Аляска.

  3. 3 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 825 Неутрално

    Фен съм на F1 още от 80-те години. През последните 2 години, обаче, съвсем ми се изчерпи търпението и казах баста на това недоразумение, в което се превърна формулата. Никаква интрига, захаросани състезатели, абсурдни правила, абсурдни пари и сметкаджийство. Извинявайте, ама кого лъжете, че в Монако и на Хунгароринг ставали състезания. Това в Монако е по-скоро модно ревю.

    "24-те часа на Льо Ман" и "Наскар" са къде-къде по-интересни за гледане.

  4. 4 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 682 Неутрално

    Там с АТВ-та ли ще карат...

  5. 5 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5600 Неутрално

    когато петропарите заговорят всички затварят очи и уши за произход, режим и религия и всички други нелицеприятни и иначе обичайно осъдителни обстоятелства.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  6. 6 Профил на Софиянец
    Софиянец
    Рейтинг: 542 Неутрално

    Така ще е докато парите са водещи...Каква Формула 1 култура имат Азербейджан, моля ви се...Самозабравил се диктатор с петролдолари иска да се покаже пред света. Докато Формулата се прави за пари, а не за спорта и феновете, интересът ще продължава да спада..

    ПП: АЙде дано поне върнат дозареждането, че само със смяна на гуми и стратегии пропаднаха и състезанията станаха по-скучни отвсякога.

  7. 7 Профил на Читателят
    Читателят
    Рейтинг: 470 Весело

    Да ги пуснат по магистрала Тракия.
    Едно състезание повече или по-малко на никой няма да попречи.
    Смяна на гумите по бензиностанциите/ако не ги откраднат там/.
    На всеки 30 км ремонтна бригада за окачването.
    За най-запалените 5 минути след старта - свободен достъп с колите.

    Попътен вятър в главите!
  8. 8 Профил на ivenco
    ivenco
    Рейтинг: 551 Весело

    Как един тоталитарен режим се легитимира все повече,а "демократите" от цял свят вкупом му помагат.Петрола е голям "морков" наистина!Да не забравяме усилията и на нашето президентче все пак.

  9. 9 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5600 Разстроено

    До коментар [#8] от "ivenco":

    цял свят се надпреварва да му го лъска ......имиджа де ! Само да не се окаже. че финансира и някои други формирования !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  10. 10 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 984 Неутрално

    Който има пари той поръчва музиката.Нищо ново под слънцето.

    Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове
  11. 11 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 825 Неутрално

    [quote#3:"Smoke"]"24-те часа на Льо Ман" и "Наскар" са къде-къде по-интересни за гледане.[/quote]

    Велико е на "24-те часа", когато прототипите от LMP1 изникват от нищото, профучават вътре в шиканите покрай автомобилите от по-ниските класове и изчезват напред на хоризонта.

    Велико е, когато в "Nascar" гледаш как пилотите карат на ръба и едва удържат автомобилите на завоите във виражите, заклащайки се и леко поднасяйки. Велико е, когато на Таладега в последните обиколки колите се събират в 4 (!!!) колони една до друга с газ до ламарината, като всеки отпред се мъчи да мръдне напред, но не може поради въздушното съпротивление, а другите го натискат и побутват отзад, мъчейки се да го задминат. Аууу, красота!

    Нищо такова не става във F1.

  12. 12 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4972 Неутрално

    До коментар [#11] от "Smoke":
    ++++++
    Много добре си описал чара на тези състезания!

    Gunter glieben glauchen globen
  13. 13 Профил на diomede
    diomede
    Рейтинг: 257 Неутрално

    Толкова скучна стана формулата, че вече въртенето в кръг в НАСКАР ни е интересно.

  14. 14 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4243 Неутрално

    Каква стана тя,всеки диктатор може да си поръча състезание или световно по футбол?!

    klimentm
  15. 15 Профил на Делян Ковачев
    Делян Ковачев
    Рейтинг: 528 Неутрално

    Ще им лъснат задниците след някое десетилетие на Русия, Азербайджан и в момента на Гърция и дори КТБ въпреки, че са капка в морето в сравнение с държави например. В Гърция например са били осъзнали, че финансите им не излизат малко преди олимпиадата им, но хайде по гръцки са замазали счетоводството, но пирамидата рано или късно се срутва! Мисълта ми е че когато има огромни разноски от малки държави на някой които е отговорен за парите трябва да му светва лампичката! Да не говорим, че когато американците вземат превантивни мерки всички вият колко недемократични били!

  16. 16 Профил на Густав
    Густав
    Рейтинг: 645 Неутрално

    Целият свят осъжда режимите потъпкването на правата на човека в Русия, Азербайджан и Бахрейн. Налагат се санкции, вървят протести. Формула 1 обаче е над тези работи.

  17. 17 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1114 Неутрално

    До коментар [#11] от "Smoke":

    Една от причините ЛМП1 да са толкова интересни е, че има голямо разнообразие в прототипите. Пълна свобода, стига да се покрият изискванията за разход на гориво и енергия, както и някои ограничения при различни елементи в аеродинамиката. За това стават хубави състезания във WEC, не само на Льо Ман

    За мен един от основните проблеми във Ф1 е еднаквостта. А едно време и там е имало разнообразие, различни и оригинални технически решения, различни двигатели (дори е имало турбо и атмосферни двигатели през 80-те).

    Не може да не се каже, че пилотите на Формула 1 не карат на ръба. Скоростта в завоите все още е смайваща. Просто трябва да се променят коренно болидите, като се вземе пример от славната история на спорта. Повече свобода, по-широки болиди с по-широки гуми, повече свобода в окачванията и може би дори активно окачване. Повече механично сцепление. Отделно да се работи по ограничаване на аеродинамиката, за да е по-лесно да се изпреварва истински и болидите да могат да се следват един друг. Това може да стане с по-прости крила, или пък малки основни крила и сложни допълнителни елементи над болида и въздухозаборника (както през 90-те), или пък с граунд ефектс. Може да се намери комбинация, която да позволи да се запази скоростта в завоите, но въздухат зад болидите да не е толкова турбулентен.
    За мен връщането на презарежданията са добра идея.

    Най-важното е да има повече свобода в техническите решения, така че да има повече сфери на доминация, а не само една. Така един болид може да е по-силен в едни условия, друг болид ще е по-силен в други условия.

    Болидите трябва да спрат да са толкова грозни, колкото станаха след 2008 (и особено след удължаването им заради премахването на презарежданията). Която и година да гледам преди 2009, болидите излгеждат много по-истински и агресивни.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK