Обмисля се идеята рали "България" да се върне на морето

Радослав Козлеков се надява да върне рали "България" в европейския шампионат

© LAP.bg

Радослав Козлеков се надява да върне рали "България" в европейския шампионат



Ръководството на Българската федерация по автомобилен спорт (БФАС) обмисля да премести доскоро най-престижното българско рали "България" край морето. 


"Сегашният формат е изчерпан", обяви президентът на БФАС Радослав Козлеков на пресконференция. 


В момента рали "България" се провежда с център Самоков/Боровец, а тази година на старт застанаха рекордно малък брой автомобили - 19.




Козлеков заяви, че една от идеите е да се обхващат отсечките на рали "Сливен", но засега без тенденция да се сливат двете състезания.


"Рали "Сливен" е може би най-стойностното българско състезание, има си своята 35-годишна история. Обмисляме различни варианти, но те включват отсечките около Сливен. Може центърът да е Бургас, може и да е Варна. Проблемът е, че според изискванията на ФИА разстоянието от центъра до отсечките не трябва да е повече от 150 км, а трябва да има само един сервизен парк", добави Козлеков.


Рали "България" преди години се провеждаше с център Албена, като се включваха отсечките около Сливен и Шумен. Даже имаше период, в който пълното наименование беше "Албена-Златни пясъци-Сливен". Откакто изискванията на ФИА са за по-компактни състезания, беше преместено в Боровец. 


Окончателният му вариант ще стане ясен  в края на октомври, като дотогава различните варианти ще бъдат обсъждани сред авторитетите в автомобилната общественост. Целта пред Козлеков е завръщане на рали "България" в календара на европейския шампионат.


Условието ралита "България" или "Сливен" да станат отново кръг от ERC е да погасят задълженията, които предишното ръководство на рали "Сливен" натрупа към промоутъра "Евроспорт".


Според Козлеков таксата за участие в ERC е 350 хиляди евро и вече са водени разговори с министерството на спорта и министерството на туризма за финансиране. "Целият бюджет с организацията ще струва 1 милион лева", заяви той.

Коментари (13)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Читателят
    Читателят
    Рейтинг: 489 Неутрално

    Като знам какви задръствания има лятото по черноморието, само едно рали липсва.

    Попътен вятър в главите!
  2. 2 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1366 Разстроено

    Много пъти съм коментирал не само тук защо Жоро измести рали Златни в Самоков и го прекръсти на рали България !
    Споменавал съм и българската поговорка че за умрелия сеговори или добро или се мълчи аз за това не говоря !
    1 . Най-напред през 1967-ма ралито се казва "Обиколката на България" и то си беше и така ! Старт от Варна - Троян - Кърнаре - София ( неутрализация) - Петрохан - Троян - Кърнаре - Бургас - финал във Варна.
    Провежда се ТРИ години !
    2 . 1970-та ,благодарение на Димитър Попов ( "За Бога братя не купувайте!", който бре и първия българин международен авто съдия , ралито стана МЕЖДУНАРОДНО под името "Златни пясъци", като бе включен и предварителен шоу по затворен маршрут по пътя между Варна и Златните !
    Този предварителен затворен кръг стана емблема на нашето рали , а и го нямаше никъде другаде по света ! ! !
    Имаше и СЕ Драгалевци - Алеко !
    3 . Видя се , че трасето е много дълго, имаше и жертви на етапа Троян-Кърнаре 39 км МАКАДАМ ! ! ! И трасето се редуцира от Златни до Сливен където бе и неутрализацията.
    4 . По-късно след 1983-та центъра на ралито от хотел Родина на Златни се премести в хотел Добруджа на Албена, там се премести и затворения предварителен етап!
    5. Първия зам.председател на ЦС на СБА бе Антон Антонов - сливналия името стана Златни пясъци - Сливен
    А по искане на Албена ген.Врачев се нави и прибави и стана Албена - Златни -0 пясъци - Сливен
    Жоро като протеже на Иван Славков стана председател на БФАС в края на 1982-а или началото на 1983-та . След 1985-стана и ген.директор на агенция Шипка към ЦС на СБА по съвметителство ! двете длъжности
    Чак след 1989-та Жоро стана и председател на ЦС на СБА на мястото на пенсионирания ген.Иван Врачев
    И въпреки че Жоро е родом от Варна , НО от малък е израснал като мото кросист на Ридо в Самоков, взе та измести най-голямото рали за пилоти в Европа в Боровец и го съсипа ! ! !
    Но за благодарност стана поичетен гражданин на Самоков и поради тази причина Самоков му ПОДАРИ място в Боровец, където той издигна веднага хотел !
    Е!
    Те заради този хотел за да се пълни в извън сезона бе съсипано най-престижното рали за пилоти в Европа !
    ===============
    През 1982-ра след като тръгна 13-тото рали Златни, бяхме седнали с германския рали пилот Алтенхаймер - ТРИкратен победител на рали Златни и европейски шампион - в ресторанта на Харамията и той извади една НЕМСКА карта на България , която се оказа в пъти по - подробна от тази коятми бе даван като служебна от пътната агенция на пл.Македония ! Та показвайки ми маршрута от Харамията до Шумен, Алтенхаймер го нарече ,че е ""като дръжка на тиган, право и изключително скучно трасе".
    Та този участък , ако бъде върнат било то от Радо или Владко Илиев, според мен ще е грешка !
    Сливенския - Шуменския - Габровския Балкан имат прекрасни участъци за направата на едно изключително атрактивно и техническо за пилоти и навигатори , аи отлични места за зяпане от нас зрителите !
    Сливен има опит не само в организацията на сегашното рали Сливен, но и като домакин на неутрализацията и център на зона "Сливен" на рали Златни ! ! !
    И на времето ако в Сливен имаше само един хотел в който едвам побирахме всичко заето в рали Златни, то сега има даже излишна леглова база

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  3. 3 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1366 Любопитно

    Цялата архива : пред регламенти, регламенти , пътни книги, стартови списъци, етапни и финални класирания, много снимки (някои си запазих значки и медали , плакати и др. от първото до ТРИНАЙСТОТО рали Златни съм ги предал на Владко Илиев !
    Както и техническа документация от соц.ралита, но и от РАК рали, Монте Карло и Акрополис
    ТОПЛАТА ВОДА Е ОТКРИТА ОТДАВНА и не нужно наново да се открива ! ! !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  4. 4 Профил на emilm13
    emilm13
    Рейтинг: 388 Весело

    Защо не го спрете - ще се икономисат милиони от гориво, гуми и коли; ще се спаси някой и друг човешки живот; ще се запази малко природа; ще спрат да ги имитират като си правят нелегални гонки?!

  5. 5 Профил на kozhouharov
    kozhouharov
    Рейтинг: 401 Неутрално

    Пак търсят как да се усвояват държавни парички
    Като направиха ЕРС Сливен, колко чужденци дойдоха да карат? Същото ще е и сега. Нито Шкода, нито Пежо, нито Ситроен ги интересува нашия "пазар".
    Отделно има Акрополис, Турция и Кипър. Ще го включат, ще дойдат най-много 5 чужденци без нито един силен пилот и федерацията пак ще усвои едни пари.

  6. 6 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1366 Разстроено

    До коментар [#5] от "kozhouharov":


    [quote#5:"kozhouharov"]Като направиха ЕРС Сливен, колко чужденци дойдоха да карат?[/quote]
    Всяко едно рали има някакъв коефициент с който се умножават точките на пилота от класирането .А тези точки са еднакви на всички ралита .
    НО едно е например коефициента на ралито да е ЕДИНИЦА и ако ти дават ПРИМЕРНО 20 т като победител и си остават ПАК 20 точки !
    И съвсем друго ако коефициента ти е примерно ПЕТИЦА , тогава твоите 20 т СЕ УМНОЖАВАТ по 5 и вече имаш 100 т. за крайното общо за сезона класиране , а не мижавите 20 т.
    А рали Златни много дълги години бе най-приоритетното и авторитетно рали за пилоти в Европа !
    Сега трябва да се почне пак от НУЛАТА за съжаление !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  7. 7 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1366 Любопитно

    До коментар [#1] от "Читателят":


    [quote#1:"Читателят"]

    Като знам какви задръствания има лятото по черноморието, само едно рали липсва. [/quote]
    Рали Златни се правеше ВИНАГИ в началото на м.МАЙ !
    Т.е. доста преди сезона !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  8. 8 Профил на kozhouharov
    kozhouharov
    Рейтинг: 401 Неутрално

    До коментар [#6] от "Чардо":

    Като имаше ЕРС Сливен, всичките ралита в шампионата получаваха еднакъв брой точки, а дойдоха няколко второ и трето качество чужденци.
    Просто топ пилотите както и сега не карат във всички ралита от европейския рали шампионат. Карат там където производителите и спонсорите им имат интерес. Това с коефицентите вече го няма, останало е в някакви евро купи които никой за нищо не ги брои.
    България не е атрактивна дестинация за производителите и спонсорите. Като правиха ВРЦ същото им го казаха в прав текст от Ситроен.
    Целта на това напъване е да се усвояват държавни пари.

  9. 9 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1366 Разстроено

    До коментар [#8] от "kozhouharov":


    [quote#8:"kozhouharov"]всичките ралита в шампионата получаваха еднакъв брой точки[/quote]
    Съжалявам , че не си разбрал за какво е коефициента на едно състезание !
    Иначе си прав , че на всички състезания точките за класиране са ЕДНАКВИ !
    Но именно коефициента на състезанията ги прави РАЗЛИЧНИ ! ! !
    Защото ако се класираш примерно ПРЪВ и получаваш ПРИМЕРНО за това 20 точки ,
    НО коефициента на състезанието е ЕДИНИЦА , то твоите 20 точки си остават пак 20!
    Но ако състезанието ти е с коефициент 5, то твоите 20 точки се умножават по 5 пъти и стават вече 100 точки!
    Т.е. с един и същ труд и усили и материални разходи получаваш 5 ПЪТИ по-висока оценка и за това екипите предпочита състезания с по-висок коефициент ! ! !
    И друго , едно е рали за пилоти и съвсем друго е рали за производители, където самите производители са заинтересовани !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  10. 10 Профил на xymax
    xymax
    Рейтинг: 548 Неутрално

    Днес излязоха заявките за рали Сливен: 43 екипажа. Района е готин и за публика и за пилоти, но проблема е, че е само асфалт.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  11. 11 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 623 Неутрално

    ако искате го направете и през август за по-интересно!
    може да стане само след изграждането на ЖП линия Черно море която да реши транспортните проблеми по Черноморието!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  12. 12 Профил на l_i_k_a_t_a
    l_i_k_a_t_a
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Всичко в тая държава се разсипа и изнесе в София.

  13. 13 Профил на kozhouharov
    kozhouharov
    Рейтинг: 401 Неутрално

    До коментар [#9] от "Чардо":

    Няма такова нещо в момента в европейския рали шампионат с коефиценти на ралитата. Всеки получава 25 точки за победа на което и да е рали.
    http://www.fiaerc.com/standings/

    Има го само в това измислено европейско рали трофи в което са нашите ралита, но това реално е маловажен шампионат и затова за титлата се борят турци и араби, а не французи и финландци.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK