Кирил Николов-Дизела: Най-трудно бе да преодолея страха от провал

Николов подобри рекорда за преминаване на легендарния маршрут Ком - Емине

© XCo Sports

Николов подобри рекорда за преминаване на легендарния маршрут Ком - Емине



Кирил Николов-Дизела сподели, че най-трудно по време на преминаването на легендарния маршрут Ком - Емине е било да преодолее страха си от провал.


В края на миналата седмица планинският бегач измина почти 600-километровото разстояние за четири дни, 13 часа, 5 минути и 30 секунди и така подобри с 21 часа предишния рекорд, който беше поставен от състезателя в ултрамаратони Божидар Антонов по-рано през август.


Миналата година Николов атакува рекорда, но лошото време и контузия го принудиха да прекрати опита няколко километра преди финала. 




"Най-трудно ми бе да се преборя сам със себе си. Да преодолея страха, че нещата ще се случат като миналата година. Трудно ми ба да намеря психическата си нагласа и да преодолея страха си от провал," сподели Дизела.


Той призна, че с екипа му са поставили пред медиите като цел преминаването на маршрута за под пет дни, но истинската им цел е била това да се случи за 111 часа или около четири дни и 15 часа. В крайна сметка бегачът постигна още по-добър резултат и записа името си в историята.


"Физически най-трудно бе през втория ден по отсечката от хижа Кашана до хижа Тъжа. Там пътеките са много тесни и в доста лошо състояние, на моменти бягането бе невъзможно и трябваше да се ходи. Имаше и участъци, в които преминаваш през джунгла, къпини и не виждаш къде отиваш. Затова е много важно да познаваш маршрута. Със сигурност това е много голям плюс и опитът от миналата година ми помогна," разказа Николов.


Николов (в средата) в компанията на двама от основните виновници за историческото му постижение - треньорката Наталия Величкова и организатора на събитието Димитър Димитров

© XCo Sports

Николов (в средата) в компанията на двама от основните виновници за историческото му постижение - треньорката Наталия Величкова и организатора на събитието Димитър Димитров


Важна подкрепа за постижението на Дизела оказаха пейсърите, които на различните етапи от трасето бягаха с него. Атанас Кателиев, Цветомир Младенов, Венцислав Трифонов бяха основните трима, а още седем момчета се включваха на различни места по трасето.


От екипа на Николов споделиха, че от постоянния антураж, който се движеше с него по маршрута 15 от 22 души са били снимачния екип. Огромна заслуга за рекорда имат и ятаците, които са очаквали бегача по трасето с готвена храна. Треньорката на Дизела Наталия Величкова отбеляза, че именно храненето му е помогнало много и една от основните цели тази година е била той да има апетит.


"При такова натоварване на човек не му се яде нищо. Беше важно той да има апетит и желание да се храни," сподели Величкова. "Не познавам друг човек, който може така да превъзмогне инстинктите си за самосъхранение и това е едно от най-силните му качества," каза още треньорката и разкри, че Николов е спал общо 16.35 часа по време на цялото бягане и е отслабнал много по-малко от миналата година - само с два килограма. 


Дизела е спал общо 16.35 часа по време на атаката на рекорда

© XCo Sports

Дизела е спал общо 16.35 часа по време на атаката на рекорда


"Кирил направи изключително бягане, но също така и много честно такова. Бягаше винаги със собствената си раница и беше подкрепян най-често от един пейсър. Той не употреби никакви енергийни храни и напитки и разчиташе на конвенционална храна. В този смисъл смятаме, че постижението му е честно спрямо легендата, която е Ком-Емине," заяви организаторът на събитието Димитър Димитров.


Николов не разкри каква е следващата му цел, но тя ще стане ясна при премиерата на филма, който екипът му ще направи от видео материалите на снимачния екип. Той призна, че с екипа му обмислят бягане по маршрут извън България, но на този етап не може да каже нищо повече. 

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK