Проблемът с гумите ще наложи промяна в политиката на Формула 1

Проблемът с гумите във Формула 1 предизвиква сериозна полемика

© Associated Press

Проблемът с гумите във Формула 1 предизвиква сериозна полемика



Недоволството на пилотите е накарало ръководството на Формула 1 да преосмисли политиката си.


В шампионата от пет години умишлено се налага виждането на Бърни Екълстоун да се кара с по-деликатни гуми, за да има повече спирания в бокса.


Това обаче не се харесва на пилотите и те непрестанно критикуват гумите, с които "Пирели" снабдява шампионата. Това кара шефовете на високоскоростната надпревара да се замислят дали не трябва да развиват спорта в различна посока. Дебатите по този въпрос са част от текущите планове за по-бързи болиди през 2017 година.




"Пилотите искат издържливи гуми, с които да могат да "натискат" във всяка обиколка", заяви шефът на "Ред бул" Кристиан Хорнер.


Недоволството идва и с притеснения относно безопасността на гумите, които се възобновиха с пълна сила след Гран При на Белгия миналия месец. Оплакванията на Люис Хамилтън, Нико Розберг, Себастиан Фетел и Фернандо Алонсо бяха толкова красноречиви, че четиримата бяха привикани на специална среща с Екълстоун, представител на "Пирели", Хорнер и шефовете на "Ферари" и "Мерцедес".



На нея Екълстоун е предупредил пилотите в бъдеще да не коментират публично проблемите, свързани с гумите.


"Безсмислено е някои пилоти да искат едно нещо, ръководството да иска второ, а публиката - съвсем различно трето. Това трябва да е отворена дискусия и тя да се случва, докато обсъждаме промените за сезон 2017. На някои може да не им хареса какво ще бъде решено, но тогава просто ще трябва да свикне с него", заяви отговорникът на "Пирели" за моторните спортове Пол Хембри. 


Откакто "Пирели" навлезе във Формула 1 през 2011 година, фирмата осигурява гуми с умишлено ограничен "живот", принуждавайки пилотите да правят поне две спирания в бокса във всяко състезание, без значение от метеорологичните условия. Екълстоун вярва, че това е правилният метод за задържане на интереса на публиката от старта до самия финал.


Проблемът обаче кара пилотите да мислят стратегически и на практика не шофират възможно най-бързо, за да могат да запазят гумите си в добро състояние за по-дълго време.


"Състезанията с по едно спиране не са особено вълнуващи. Така че, трябва да има този баланс от две до три спирания, за да могат да се използват различни стратегии. Става въпрос за намиране на баланса между тактика и скорост. Задачата на "Пирели"  не е лесна," обобщава проблемът шефът на "Ред Бул" Хорнер.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK