Проблемът с гумите ще наложи промяна в политиката на Формула 1

Проблемът с гумите във Формула 1 предизвиква сериозна полемика

© Associated Press

Проблемът с гумите във Формула 1 предизвиква сериозна полемика



Недоволството на пилотите е накарало ръководството на Формула 1 да преосмисли политиката си.


В шампионата от пет години умишлено се налага виждането на Бърни Екълстоун да се кара с по-деликатни гуми, за да има повече спирания в бокса.


Това обаче не се харесва на пилотите и те непрестанно критикуват гумите, с които "Пирели" снабдява шампионата. Това кара шефовете на високоскоростната надпревара да се замислят дали не трябва да развиват спорта в различна посока. Дебатите по този въпрос са част от текущите планове за по-бързи болиди през 2017 година.




"Пилотите искат издържливи гуми, с които да могат да "натискат" във всяка обиколка", заяви шефът на "Ред бул" Кристиан Хорнер.


Недоволството идва и с притеснения относно безопасността на гумите, които се възобновиха с пълна сила след Гран При на Белгия миналия месец. Оплакванията на Люис Хамилтън, Нико Розберг, Себастиан Фетел и Фернандо Алонсо бяха толкова красноречиви, че четиримата бяха привикани на специална среща с Екълстоун, представител на "Пирели", Хорнер и шефовете на "Ферари" и "Мерцедес".



На нея Екълстоун е предупредил пилотите в бъдеще да не коментират публично проблемите, свързани с гумите.


"Безсмислено е някои пилоти да искат едно нещо, ръководството да иска второ, а публиката - съвсем различно трето. Това трябва да е отворена дискусия и тя да се случва, докато обсъждаме промените за сезон 2017. На някои може да не им хареса какво ще бъде решено, но тогава просто ще трябва да свикне с него", заяви отговорникът на "Пирели" за моторните спортове Пол Хембри. 


Откакто "Пирели" навлезе във Формула 1 през 2011 година, фирмата осигурява гуми с умишлено ограничен "живот", принуждавайки пилотите да правят поне две спирания в бокса във всяко състезание, без значение от метеорологичните условия. Екълстоун вярва, че това е правилният метод за задържане на интереса на публиката от старта до самия финал.


Проблемът обаче кара пилотите да мислят стратегически и на практика не шофират възможно най-бързо, за да могат да запазят гумите си в добро състояние за по-дълго време.


"Състезанията с по едно спиране не са особено вълнуващи. Така че, трябва да има този баланс от две до три спирания, за да могат да се използват различни стратегии. Става въпрос за намиране на баланса между тактика и скорост. Задачата на "Пирели"  не е лесна," обобщава проблемът шефът на "Ред Бул" Хорнер.

Ключови думи към статията:

Коментари (17)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1548 Неутрално

    Това ми се струва глупаво. Изкуствено измислен проблем, който не допринася за развитието на автомобилната техника. Що се отнася до това колко е интересна Ф1 ... тя и сега не е много интересна. Еднакви автомобили които можеш да различиш само по цвета. 20 секунди са интересно около старта колкото да видим че в 90% от случаите Хамилтън И Розберг ще бъдат 1 и 2 и .... общо взето това е.
    Бърни трябва да спре да я ръководи тази организация като император и да се поучи малко от 24 Льо Ман. Там има много по-голяма свобода в конфигурациите на колите и моторите.

    California Über Alles
  2. 2 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 1724 Любопитно

    Ха-ха-ха! Веднъж на жабарите като им излезе име, че са калпави гуми, как Пирели ще се продават на измислено високи цени. И още по-интересно - не Бърнито щял да си оправи идиотската стратегия, ами пилотите трябвало да млъкнат. Може би да очакваме някой сакатлък, та чак тогава да размислят, а?

  3. 3 Профил на stoyanst
    stoyanst
    Рейтинг: 578 Неутрално

    "Оплакванията на Люис Хамилтън, Нико Розберг, Себастиан Фетел и Фернандо Алонсо"

    Обичайните Cry Babies...

  4. 4 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Ф1 от автомобилно състезание се превръща, в състезание на техниците в боксовете.

    chavo64
  5. 5 Профил на p911
    p911
    Рейтинг: 466 Неутрално

    На пилотите трабва да се даде свобода да карат, да натискат, а не постоянно да мислят за гуми, гориво, двигател ... По-добре да направят по един задължителен бокс в първа и втора фаза на състезанието, акот трабва и задължителни лицеви опори, но да си оставят да карат!

  6. 6 Профил на v_l
    v_l
    Рейтинг: 409 Неутрално

    То да са само гумите ... Доста неща са осакатени вече за да е по интересно и по сигурно - тегло, мощност, размери. Ако нямаше рестрикции щеше да има 2-3 коли, които да са на светлинни години от останалите поради простия факт, че зад тях седят милиони $ за развойна дейност. Щеше също така да има и по брутални и тежки катастрофи. Дали обаче строгите ограничения са правилния път ми е трудно да преценя. Ф1 от място за развитие на технологии се превърна в ТВ шоу с режисьори, които трябва да мислят как да го държат интересно.

  7. 7 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1144 Неутрално

    това, иначе любимо мое състезание, се превърна в безинтересно театро. Многото ограничения го правят безинтересно

  8. 8 Профил на black_recluse
    black_recluse
    Рейтинг: 604 Неутрално

    До коментар [#4] от "chavo64":

    То отдавна е състезание на инженерите, а не на пилотите.

  9. 9 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2241 Неутрално

    Този дъртак Бърни май яко го гони дименцията. Аз пък си мисля, че състезанията от 80-те и 90-те са много по-интересни. Не само, че не е имало разграждащи се гуми, ами дори е било възможно да се изкара цяло състезание без дори и едно спиране в бокса до 1994. Ако искат повече спирания в бокса, да върнат презарежданията с гориво.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  10. 10 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2241 Неутрално

    До коментар [#6] от "v_l":

    Ограничения винаги е имало, поне в модерната ера. Въпросът е да са правилните ограничения.
    Един пример - идеята с новите двигатели е добра, защото стимулира иновациите, привлича производители и размразява развитиети на двигателите. Тъпо е, че всички двигатели трябва да са общо казано еднакви. Тъпо беше когато направиха болидите по-тесни и с рязани гуми, което не ги направи по-бавни, а просто по-зависими от аеродинамиката. Сега мислят дали да не ги направят пак широки и с дебели гуми, и може би с граунд ефектс и по-малки крила. Според мен това би било правилно, както може би и връщане на активното окачване. Ама какво ще решат е друг въпрос.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  11. 11 Профил на Читателят
    Читателят
    Рейтинг: 516 Неутрално

    На мен ми омръзна от протоколни състезания. Нещо като дефиле на манекенки. Всичко е безопасно, спазват се стриктно правилата, отношенията са подчертано джентълментски.
    Само че състезанието е мъртво.
    Няма страст, ярост, стръв. Да ме извиняват другите, ама искам зрелище и не ми пука колко е безопасно за милионерите в лъскавите колички.

    Попътен вятър в главите!
  12. 12 Профил на Slick
    Slick
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Гумите са част от проблема, но е факт, че това е поредния изкуствен подсладител в шоуто, което иначе беше чудесно, особено в периода 2005-2010, както и в късните 80 и началото на 90-те.

  13. 13 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#8] от "black_recluse":

    То затова си има класиране при пилотите и при автомобилите. Думата ми беше за тихниците в бокса.

    chavo64
  14. 14 Профил на Густав
    Густав
    Рейтинг: 691 Неутрално

    Формула 1 е само между един-два отбора от времето на Сена-Прост в Макларен. От тогава промени в правилата са с цел повишаване на сигурността или повишавене на интригата. Което няма лошо - всички зрители искаме здрави пилоти и интересно съзтезание... само където второто хич не се получава

  15. 15 Профил на kad
    kad
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Още две, три години и това алчно човече(Екълстоун) ще унищожи прекрасният спорт.Не знам за вас но аз спрях да гледам състезанията от Ф1, а ги гледах от началото на 90-те.

  16. 16 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Това състезание ако го пускат към 9-10 вечерта ще приспива всички гелдащи. Може да се ползва вместо лека нопщ деца. хахах Майтап да няма, още на 2-ра, 3-та обоколка ме приспива и се събуждам за финала, само защото съм се наспал, не че е по-интересен нещо. хахах

  17. 17 Профил на p911
    p911
    Рейтинг: 466 Неутрално

    [quote#11:"Читателят"]Да ме извиняват другите, ама искам зрелище и не ми пука колко е безопасно за милионерите в лъскавите колички. [/quote]

    Ами гледай Наскар или просто улични гонки в квартала. Ф1 е един друг вид спорт, за хора с по-широки възприятия. Та интрига и надпревара трябва да има, но зрелище няма място в този спорт.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK