"Рено" обяви, че спира да доставя двигатели за Формула 1

Или собствен отбор, или окончателно оттегляне от Формула 1 са вариантите пред "Рено", обяви шефът на компанията Карлос Гон

© Reuters

Или собствен отбор, или окончателно оттегляне от Формула 1 са вариантите пред "Рено", обяви шефът на компанията Карлос Гон



Рено" спира да доставя двигатели за отборите от Формула 1, след като приключи договорните си отношения, обяви президентът и главен изпълнителен директор на компанията Карлос Гон. Френският производител обаче все още не е решил дали окончателно да се оттегли, или да продължи участието си в най-комерсиалната автомобилна надпревара със собствен отбор.


"Рено" има договор с "Ред бул" до края на следващия сезон, но има голяма вероятност двете страни да прекратят отношенията си още след настоящия. Слуховете за това има от доста време, а самият Гон ги подсили днес.


"Вече предупредихме ръководството на Формула 1 и им казахме да не разчитат повече на нас като доставчик на двигатели. Всичко свърши", заяви Гон, цитиран от BBC.




В момента "Рено" води преговори за придобиване на собствеността на "Лотус". "Нашето бъдеще е предмет на детайлни анализи и предоговаряне. Или ще напуснем Формула 1, или ще участваме със собствен отбор. Но все още не сме взели окончателно решение", обясни Гон.


Той допълни, че "Рено" ще уважи своите настоящи договори, но призна, че контрактът с "Ред бул" се преразглежда. "Така че все още е твърде рано да кажем какъв ще е крайният изход", каза още президентът на френската компания.


"Рено" и "Ред бул" започнаха да работят заедно през 2007 г. Между 2010 и 2013 г. те спечелиха четири последователни титли при конструкторите и пилотите. От началото на 2014 г. обаче отношенията им се обтегнаха, тъй като от "Ред бул" започнаха постоянно да критикува френския производител и публично да го обвинява за спада в резултатите.


"За съжаление, когато печелехме шампионатите, името на "Рено" не се споменаваше никога. Така че ние започнахме да чувстваме, че възвращаемостта на тази наша инвестиция е много слаба", коментира Гон.


"Попаднахме в ситуация, в която, когато всичко върви добре, никога не те споменават, а когато има проблеми, ти си първият, когото посочват за виновник", допълни той.


По думите му въпросът не е дали критиките са "справедливи или не". "Това е спорт и нещата трябва да опират до спортсменство. Очакваме, че когато сме в спорта и работим с други хора, ние печелим заедно и губим заедно", завърши Гон.


В началото на сезона и "Ред бул" заплаши с оттегляне от Формула 1. Наскоро отборът получи отказ от "Мерцедес" за доставка на двигатели. В тази ситуация се очаква изборът им да падне върху двигателите на "Ферари".


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (22)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 2 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3951 Неутрално

    Що за тим и спортен автомобил е Редбул?

  2. 3 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 696 Неутрално

    Кога яли и пили пели, кога плащали ревали.

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  3. 4 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 728 Неутрално

    Това се очакваше, да видим дали ще купят Лотус, а след това как ще променят двигателя си.

  4. 5 Профил на CINZANO - оправете си сайта!
    CINZANO - оправете си сайта!
    Рейтинг: 1057 Неутрално

    Дневник, не че нещо, ам два пъти споменавате, че Ред Бул Рейсинг е австрийски тим, но това не е така - английски е и базата им е до Милтън Кийнс. Вярно е, че собственик е Дитрих Матешиц, но това не прави отбора австрийски.
    Когато (ако ) спечелят първо място в някое състезание, обънете внимание на флага и химна, който се пуска за отбора победител..

    Мома, връщай 12 и 12А!
  5. 6 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 778 Неутрално

    абсолютно, когато печелеха навсякъде се мъдреше Редбул Рейсинг и изобщо не споменаваха Рено сега само с тях се оправдават, а иначе за Рено най-добре е да напуснат Ф1, очевидно безумията в този спорт достигнаха върха си последните години, та нека останат мерцедес и ферари, които може да хвърлят ези тура кой да печели и изобщо да не стартират

    twitter.com/voxybg
  6. 7 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1025 Неутрално

    Рено е прочут производител на двигатели.РедБул убиха конкуренцията с техни двигатели,на времето Бенетон също, и не само Бенетон. Да не бързат да ги погребват.

  7. 8 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 653 Неутрално

    До коментар [#2] от "historama":

    Такъв дето 4 години мачка канчетата на "изявени" отбори като Ферари, Мерцедес, Уилямс и Макларън. ОК?

  8. 9 Профил на maddrum
    maddrum
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Ми като цяло е логична постъпката. С ерата на новите двигатели, разходите за развойна дейност са много, а приходите никакви!
    Аз не виждам смисъл защо и хонда налива пари, все още...

  9. 10 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 728 Неутрално

    До коментар [#6] от "voxy":

    Не е вярно, редовно инженери от Рено получаваха наградата, която отива за отбора победител.

  10. 11 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3951 Неутрално

    [quote#8:"niakoi_si"]Такъв дето 4 години мачка канчетата на "изявени" отбори като Ферари, Мерцедес, Уилямс и Макларън. ОК? [/quote]
    ОК разбира се, привлекли са добри конструктори, използвали супер двигател, и вероятно добра реклама за напитката си. Но все пак безалкохолна напитка и спортен автомобил са неща различни.
    По мое мнение.

  11. 12 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3951 Неутрално

    [quote#7:"dolna4erti4ka"]Бенетон също, и не само Бенетон. Да не бързат да ги погребват.
    [/quote]
    Уйлямс също, а известно време имаше и автомобил Рено.

  12. 13 Профил на nasko'geo
    nasko'geo
    Рейтинг: 431 Неутрално

    До коментар [#11] от "historama":

    А цигари и спортен автомобил има ли прилика ?

  13. 14 Профил на Петърчо
    Петърчо
    Рейтинг: 437 Неутрално

    [quote#12:"historama"]Уйлямс също, а известно време имаше и автомобил Рено. [/quote]
    Има и рено Клио 2.0-ка Уилямс, 150 коня :Д

    Потребители с активирана функция "автоматичeн минус", 'щото са фанатични комундета: Мутри вън, Иво, Мунчету на Боеку, Ivan Stoyanov, КМЕТ В СЯНКА, Роси, Студио Х, samoedin, niksan1, Котаракът на Шрьодингер, Fiji, Norman Granz, Billy Pilgrim, historama, hawaii, dejmos, cinik, Virgin, Рим, Gopeто, 3biri, yavooor, Alexander97, Voiko, Kingpin
  14. 15 Профил на ian56392602
    ian56392602
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Бенетон използваха двигатели на рено няколко години.Но успехи имаха само първата.Големите им успехи бяха с уйлямс.На рено разбира се

  15. 16 Профил на PETZL
    PETZL
    Рейтинг: 856 Любопитно

    Реално от Рено са прави.Лимонадите са неблагодарници.Ме може постоянно да си на върха.Има и слаби години.

    99,9% от всички хора, умрели от рак, приживе са яли краставици.
  16. 17 Профил на conTXT
    conTXT
    Рейтинг: 726 Неутрално

    Редбът малко дразнят. Дойдоха в правилния момент, за да посъберет опит преди кризата, която изхвърли сериозни концерни от формулата.
    Купиха Нюи и случиха с добър период на Рено, отново подчертавам, в период на по-слаба конкуренция. Взеха и детето-чудо Фетел и нещата се случиха.

    Но наистина не е спортменско сега да се оправдаваш само с двигателите. Доколкото си спомням, и при Макларън Нюи правеше добри шасита през първите няколко сезона, след което все неуспяваше да напипа точната формула. Сега изглежда в подобна криза, а вече и без Фетел.

    generator
  17. 18 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 664 Неутрално

    Настоящото Рено няма нищо общо с онова Рено от тандема Уилямс-Рено от 90-те, както и настоящата Хонда няма нищо общо с онази Хонда от Макларън-Хонда от 80-те. Пълно фиаско са и Рено, и Хонда днес.

  18. 19 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 664 Неутрално

    [quote#17:"conTXT"]и при Макларън Нюи правеше добри шасита през първите няколко сезона, след което все неуспяваше да напипа точната формула. Сега изглежда в подобна криза, а вече и без Фетел.[/quote]

    В Макларън на Нюи не му даваха картбланш да прави каквото реши той лично, а искаха да имат екип, за да не разчитат само на един човек, което е напълно разбираемо за голям тим. Не е сериозно голям тим да разчита на един единствен човек. Ами ако се разболее или го блъсне кола, какво става? Загива цялата комапния ли? Затова Нюи се махна от Макларън, понеже нямал свободата да наложи реализирането на всичките си идеи, искаше след това да проектира яхти, но от Ред Бул му дадоха пари и свободата да прави каквото иска и той отиде при тях. Ред Бул могат да си позволят подобен подход, тъй като моторните спортове не са им основния бизнес и затова ако се провалят, просто закриват отбора и толкова. Макларън не могат да си позволят такова нещо.

  19. 20 Профил на conTXT
    conTXT
    Рейтинг: 726 Неутрално

    До коментар [#19] от "Smoke":

    Звучи логично, но дори Нюи да е имал екстравагантни идеи, които Макларън не са приемали открито, си представям, че по принцип се работи екипно, дори и в Редбул. От друга страна е факт, че Макларън след Нюи така и не успяха да постигнат успех, дори и с добри двигатели.

    generator
  20. 21 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1729 Неутрално

    До коментар [#17] от "conTXT":

    Макларън си бяха бързи при Нюи, често по-бързи от Ферари. Но много ненадеждни.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  21. 22 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1729 Неутрално

    До коментар [#7] от "dolna4erti4ka":

    То и Лотус са били велик отбор, както и Уилямс. Вярно, с двугателите е малко по-друго, но за един голям период от време много неща се променят. Двигателите на Рено бяха велики през първата половина на 90те, и после след като се върнаха в спорта, около 2004-05 бяха силни. За 2006 дойде нова фромула със задължителни 8-цилиндрови двигатели. След това замразиха двигателите за периода 2007-2013 и всичките, поне на Рено, Мерцедеси и Ферари станаха абсолютно еднакви. Така че, не двигателите са били решаващи за доминацията на Ред Бул. С всеки един от другите големи производители на двигатели щяха да са пак на ниво. Да не говорим, че подобни проблеми като днешните имаха и 2009 (първата година с ограничен брой двигатели на сезон), като доста пъти получиха наказание за смяна на двигатели, като така Фетел изгуби шанс за титлата. Освен това не е ясно какво ще предприеме Рено. Хубаво би било да купят Лотус и да има пак заводски отбор Рено, но това никой да не ти иска двигателите и да не участваш като доставчик си е дста неприятно.
    В Редбул също имат проблеми. За сега май само Фетел успява да стигне донякъде.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK