Боян Петров се отказа от втори осемхилядник, чака добро време за Манаслу

Няколко метра преди лагер 3 под Манаслу

© Боян Петров

Българският алпинист Боян Петров се отказа от атака на втори осемхилядник в Хималаите след евентуална успешна атака на Манаслу.

Проектът му "2х8000" няма да се реализира заради това, че някои върхове са затворени за изкачване, а на други лошото време не позволява или е много рисково да се правят експедиции.

В последните дни на Еверест и Макалу е паднал 1.5 метра нов сняг, което застрашава алпинистите.

"Експедицията на Макалу, към която мислех да се присъединя след Манаслу е прекратена, заради лавинната опасност. Еверест ми е извън бюджета, така че есенният сезон на 2015 г. ще завърша вероятно само с едно изкачване", съобщи Петров за "Дневник".

Той продължава да чака добро време в базовия лагер под Манаслу, за да може да започне атаката си.

Ето и разказа му за последните дни на подготовка за атаката:

"На 19 септември беше почивен ден в базовия лагер. Събудихме се с много слънце, което обаче грееше само до около 11 ч. През целия ден имаше силно хоризонтално и вертикално движение на облаците в долината и около върха. Същото се повтори и на следващия ден. Всички извадиха соларните си панели още в 6 ч. сутринта. Около 12 ч. се вдигнаха облаци и мъгли и планината се запуши. Заваля дъжд, който продължи на пресекулки до вечерта. Всички слязоха от височинните лагери. Очакваме първите признаци на циклона идващ от Бенгалския залив.

Алпинисти и шерпи играят волейбол в базовия лагер

© Боян Петров

След два почивни дни се бях възстановил добре, така на 21 септември беше време да направя още едно последно изкачване до лагер 2. Тръгнах в 7.15 ч. Крачката ми спореше и бързо набирах височина. Само зa 4. 45 часа стигнах до лагер 2 (6300 м). Продължих още 1.15 часа и стигнах до 6700 метра. Вече чувствах умора от бързото темпо и най-вече от жегата, която настана след 13 ч. Направих снимки на пътя до лагер 4 (7300 м) и тръгнах надолу. Спускането до базовия лагер стана доста бързо и в 16.40 ч. вече се къпех в кабинката за баня. С днешното изкачване бях съкратил с около 20-30% от времето за достигането на лагерите и заключих, че съм готов за атака.

22 септември - Честит ден на независимостта! Цяла сутрин почивах и подреждах в палатката си. Следобеда слязох до към 4700 метра, събирах фауна и снимах цветя. На връщане изиграх един гейм волейбол, но паднахме (аз и трима шерпи срещу двама чехи и двама шерпи). Целият следобед беше мръчкаво, валеше по малко дъжд мъгли се спускаха отгоре. Вечерта направихме разбор на данните за намеренията на останалите групи, както и анализирахме последните прогнози за времето. Циклонът, който през последните два дни беше ударил с над 1.5 м сняг районите на Еверест и Макалу, вероятно ще ни засегне само с периферията си.

Около 35 човека тръгват утре сутринта в атака, с намерение да бъдат на върха на 26 септември. Останалите имат намерение да се разпределят в периода 27-29 септември. Като най-добри дни за изкачване са определени 28-29 септември, когато вятърът над 7000 м се очаква да бъде под 30 км/ч."

Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (7)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Thermobee
    Thermobee
    Рейтинг: 1291 Неутрално

И нас ни интересува, защото?

Публикувано през m.dnevnik.bg

Не на ислямската инвазия в Европа!
  2. 2 Профил на Митев
    Митев
    Рейтинг: 986 Неутрално

Добре, ама като тръгне с втората група, тези отпред няма ли да му се пречкат... Защото Боян бързо ще ги застигне, а дори и да има някои бързаци и сред тях, тогава ще трябва да се разминават при завръщането им...

3. 3 Профил на ferry
    ferry
    Рейтинг: 514 Неутрално

[quote#1:"Thermobee"]И нас ни интересува, защото? [/quote]

И вие четете тази статия защото?

4. 4 Профил на sweeper
    sweeper
    Рейтинг: 417 Неутрално

Браво Бояне! Успешно изкачване на върха и слизане от него, разбира се

5. 5 Профил на LalaDally
    LalaDally
    Рейтинг: 162 Весело

Трезвата преценка и успешното завръщане са по-важни от статистиката. Чакат те още много други върхове, Бояне!

УСПЕХ В БЪЛГАРСКОТО ПОКОРЯВАНЕ НА МАНАСЛУ!

"If you make people think they're thinking, they'll love you. If you really make them think, they'll hate you!"
  6. 6 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2315 Неутрално

Пожелавам успех и искам да се върне след успешното изкачване, за да разкаже.

"За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  7. 7 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 314 Неутрално

И ние стискаме палци за добро време. Боян явно е в страхотна форма но в крайна сметка планината е тази, която решава - четем какво става на Макалу.
    35 души тръгват за атака - дано си намери и партньор дето да му смогва на темпото - ще го улесни ако не трябва сам да бие партината по най-високото.

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK