Формула 1 има нужда от шоу и борба срещу "Мерцедес"

Победите на "Мерцедес" се превърнаха скучно преживяване

© Reuters

Победите на "Мерцедес" се превърнаха скучно преживяване



Шефът на "Ферари" Маурицио Аривабене си постави за цел да изтрие усмивката от лицето на колегата си от "Мерцедес" Тото Волф през следващия сезон, но останалите се притесняват, че Формула 1 е заклещена към шаблона. 


При все по-големия списък от предизвикателства извън пистата и обичайните заглавия за скука, липсата на конкуренция предизвиква множество притеснения след двете години на тотална доминация на "Мерцедес". 


"Сребърните стрели" спечелиха 16 от 19 състезания, взеха 18 полпозишъна и регистрираха рекордните 12 класирания на първите две места през тази година. Като резултат англичанинът Люис Хамилтън спечели две световни титли поред.




"Ферари" спечели останалите три състезания, колкото успя да направи "Ред бул" през миналата година, а тогава останалите 16 победи отново отидоха при шампионите от Германия.


"Криза е силна дума, но има неща, които трябва да бъдат разрешени", заяви шефът на "Ред бул" Кристиан Хорнер, чийто отбор все още не е обявил с какви двигатели ще се състезава догодина. Конкурентите му отказаха своите мотори. 


"Формула 1 по задължение трябва да е шоу, трябва да е забавление и трябва да достига до широк спектър от фенове и зрители", добави той.


Атаката на Нико Розберг дойде твърде късно - когато интригата беше приключила

© Reuters

Атаката на Нико Розберг дойде твърде късно - когато интригата беше приключила


Дали това беше постигнато през този сезон е много съмнително при относително малко изпреварвания за първото място и 11 победи, спечелени от първа стартова позиция. 


Последните два сезона се превърнаха във вътрешнофирмена битка между Хамилтън и Нико Розберг, а финалният спринт на германеца дойде малко късно през тази година. Той затвори сезона с три победи и шест последователни полпозишъна.


"Мерцедес" спечели дори повече точки през 2014-а, когато се раздаваха двойно повече точки за последното състезание. За втора поредна година пилотите на отбора завършиха като шампион и вицешампион.


"Предвидимите победи в серия са трудни за който и да е спорт", заяви Хорнер, чийто отбор спечели четири поредни титли преди въвеждането на новите задвижващи системи миналата година.


"Ние бяхме обвинявани в същото, но ние никога не успяхме да постигнем такава последователност и продължителност на успеха. Две от трите световни титли се решиха в последното състезание. Никога не завършихме първи и втори в генералното класиране", каза той.


След разочароващия сезон Фернандо Алонсо заговори за взимане на почивка

© Reuters

След разочароващия сезон Фернандо Алонсо заговори за взимане на почивка


"Неизбежно при такава предвидимост хората да обърнат гръб. Трябва ни преоборудване, за да се сближат резултатите. Не мисля, че някой иска Фернандо Алонсо сам на пистата. Искаме да го виждаме в конкуренция", добави той.


Алонсо, който се премести от "Ферари" в "Макларън" в края на миналата година, изживя труден сезон и завърши шампионата в спорове със стюардите и с намеци за взимане на почивка.


В първата си година от сътрудничеството с "Хонда" "Макларън" записа най-слабия си сезон в историята, главно заради ограниченията в развитието на двигателите пред японския производител. Тимът ще се надява на по-добър следващ сезон, но техните конкуренти няма да стоят на едно място. Хорнер, който имаше проблеми с двигателите на "Рено", заяви, че са необходими промени в правилата.


Все още се обсъжда какви да бъдат промените през 2017 г., но дотогава шампионатът ще трябва да се задоволи с наличното. Най-голямата надежда, а вероятно и единствената, е "Ферари" да бъде в позиция да предизвика "Мерцедес". Шампионите признават, че виждат заплахата от Маранело, макар че Хорнер е скептик.


"Мисля, че регулациите са екстремално стабилни за следващата година и очевидно "Мерцедес" ще продължи да доминира, а и преднината им няма да се промени. Разликата е прекалено голяма, за да бъде наваксана от някой отбор. Не знам какво ще предложат букмейкърите за същото изпълнение догодина. Не бих казал, че коефициентът ще е висок за промяна", каза той.

Ключови думи към статията:

Коментари (10)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на greenhrast
    greenhrast
    Рейтинг: 570 Неутрално

    От 2 години се каня да се пробвам да гледам пак някое състезание... :-(

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  2. 2 Профил на stoyanst
    stoyanst
    Рейтинг: 471 Неутрално

    Единственото, от което има нужда Ф1 е това, от което няма нужда - ограничения.

  3. 3 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1355 Неутрално

    Квалификациите да се заменят с жребий... Няма друг начин.

  4. 4 Профил на nutun
    nutun
    Рейтинг: 374 Неутрално

    За мен единственият шанс на формула 1 е както си беше преди няколко години (замразяват се двигателите и се разчита на аеродинамика) така във всяко състезание могат да се получат размествания, също да може задното крило да се отваря повече за по-големи разлики в скоростта.

  5. 5 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1398 Неутрално

    [quote#1:"greenhrast"]От 2 години се каня да се пробвам да гледам пак някое състезание... [/quote]
    не си изпуснал. Никакъв съспенс

  6. 6 Профил на Mark Twain
    Mark Twain
    Рейтинг: 434 Любопитно

    Всички са станали големи мрънкачи. Нали правилата са еднакви за всички? Или да си направят един нулев сезон без правила, всеки да построи каквато машина си иска, да видим тогава, а?

    "Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри Форд
  7. 7 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 793 Неутрално

    До коментар [#4] от "nutun":

    че нали ако сега ги замразят мерцедес ще е с една секунда по-бърз двигател

    twitter.com/voxybg
  8. 8 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1880 Весело

    “Шефът на “Ферари” Маурицио Аривабене си постави за цел да изтрие усмивката от лицето на колегата си от “Мерцедес” Тото Волф..."

    Ами Ферари доминираха, доста години. И лидерството им се свързваше с яка корупция по върховете на F1. Да се връщат към корените и да развързват кесията и след 2г. ще са измели отново всички. И държавата ще се наложи да помага(както винаги)!

    I Want To Believe
  9. 9 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 765 Неутрално

    На третата снимка е Дженсън Бътън, а не Алонсо. Разбира се казаното важи и за него, като съотборник на испанеца и също толкова добър пилот, забит в десета глуха в Макларън-Хонда.
    Формула 1 е най-технологичният спорт в света. Поради това си има своята специфика и фенове. Има много автомобилни състезания, които предлагат изпреварвания и непредвидимост на шампионата, но никога не събират публика и популярност.
    Формула 1 е уникално състезание и това, че въпреки уж скучните и предвидими сезони, продължава да събира толкова много фенове пред екраните и на живо, където един билет за уикенд струва поне 200 евро, доказва това. Няма да се впускам в детайли, защото тук практически нямаме дискусия, но само ще споделя, че ако някой си мисли, че хегемонията на Мерцедес ще е вечна, то той просто не познава спорта и е в грешка. Всички отбори им дишат във врата и съвсем скоро съотношението на силите ще се промени. Има много тимове с шампионски амбиции и потенциал, като това не са само Ферари и Уилямс!

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  10. 10 Профил на nutun
    nutun
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#7] от "voxy":
    Така е но като се развърже аеродинамиката тази секунда постепенно ще се стопи (докато при сегашният регламент промените в аеродинамиката са незначителни) преди няколко години РЕД БУЛ бяха пак със най-слабия двигател но благодарение на аеродинамиката си печелеха състезания, но сега нямат право да пипат почти нищо по колата и затова както тръгне сезона така и завършва без възможност за развитие и разликите между отборите си стоят почти еднакви до края.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK