Защо НФЛ изостави римските цифри за юбилейния Супербоул

Защо НФЛ изостави римските цифри за юбилейния Супербоул

© Associated Press



От създаването на Супербоул през 1967 г., НФЛ неизменно използва римски цифри за номерирането му. През тази година обаче традицията ще бъде нарушена за юбилейното петдесето издание на мача за титлата в американския футбол.


За първи път НФЛ ще използва арабски цифри и на 7 февруари в Сан Франциско "Каролина пантърс" и "Денвър бронкос" ще се изправят в Супербоул 50. Това ще бъде само едногодишно прекъсване и римските цифри ще се завърнат за Супербоул LI в Хюстън през 2017 г. 


Причината за тазгодишното изключение е, че римското 50 - L - няма да бъде никак приятно за американското око.




"L веднага води до толкова много негативни асоциации. Жестът с палец и показалец се е превърнал в общоприет подигравателен жест за "неудачник". И за разлика от останалите римски цифри, L има толкова вертикална форма, че почти изчезва, изправена до трофея "Ломбарди", обясни криейтив директорът на НФЛ Шандън Мелвин при представянето на логото преди юни 2014 г. 


Отделът по брандинга е работил по логото на тазгодишния Супербоул от 2013 г. и е преминал през 73 варианта. Решават, че няма как бъде използвано самостоятелно "L". Избират две логота - национално и регионално, като и двете включват "50" в златно - заради златната годишнина и "златния щат" Калифорния, където ще се състои мачът.  


"Когато направихме Супербоул XL (през 2006 г.), за първи път се вгледахме в буквата L. До този момент бяхме използвали само X, V и I. Тогава започнахме да се чудим какво ще стане, когато стигнем до петдесетия Супербоул", казва Джейми Уестън, вицепрезидентът на маркетинг и брандинг отдела в НФЛ. 


И двете националното, и регионалното лого има трофея "Винс Ломбарди", който е част от логото на Супербоул от 2010 г. Регионалното включва арената на мача - "Левис стейдиъм", както и забележителности от Сан Фрациско като моста Голдън гейт, кулата Койт и Пирамида Трансамерика. 



Мачът за титлата в НФЛ е наречен за пръв път Супербоул през 1969 г., когато е третото му издание. Два месеца след победата на "Ню Йорк джетс" срещу "Балтимор колтс" с 16:6, лигата регистрира търговска марка "Супербоул". За пръв път логото съдържа цифра през 1971 г. - Супербоул V. Предишните четири са номерирани със задна дата. 

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK