Семинарът "Физкултура" - място за бягане, мотивация и здравословен начин на живот

Лиза Смит ще бъде една от чуждестранните звезди на семинара

© Бегач

Лиза Смит ще бъде една от чуждестранните звезди на семинара



Клуб "Бегач", който организира част от най-популярните кросови и маратонски бягания в последните години, ще събере няколко световни звезди в първия семинар "Физкултура".


Събитието на 28 февруари в новооткрития "София тех парк" ще е посветено на здравословния начин на живот, тренировки, бягане и мотивация, а сред лекторите ще бъде и българската звезда в планинските бягания Кирил Николов-Дизела.


Една от най-добрите ултрабегачки в света Лиза Смит ще говори в София само седмици преди да се опита да подобри рекорда за най-бързо прекосяване на САЩ. През март тя ще опита да избяга разстоянието между Лос Анджелис и Ню Йорк - 5100 км за 46 дни (108 км/ден) като бие предния трансконтинентален рекорд, който е от 1980 г. Смит е победителка в ултрамаратоните Les Sables в Сахара и Badwater - 207 км в долината на смъртта в САЩ. 




Треньорът и автор на бестселъра за бягане The Cool Impossible Ерик Ортън е друг от чуждестранните лектори. Той е човекът, който мотивира автора Кристофър Макдугъл да напише книгата "Родени на тичат". В нея се разказва за тайното индианско племе тааумара, които са родени бегачи и изминават стотици километри на ден, за да ловуват. 


Третият чуждестранен лектор е румънецът Андрей Росу, който е рекордьор на Гинес. Той е първият човек, избягал седем ултрамаратона на седем континента (включително на северния и южния полюс). Росу е световен шампион на дисциплината троен триатлон и един от малкото, завършили триатлона Arch to Arch от Париж до Лондон, който включва преплуване на Ламанша. 


В деня преди семинара (27 февруари) от 10 часа на територията на техпарка ще има отворена тренировка с Ерик Ортън, в която всеки ще може да се включи при желание.


Регистрацията за семинара и допълнителна информация се намират на fizkultura.bg. По-евтините билети вече се изчерпаха и останаха по-малко от 100 билета с цени между 69 и 79 лева. Цената включва и обяд.

Ключови думи към статията:

Коментари (17)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на xhi13317223
    xhi13317223
    Рейтинг: 558 Неутрално

    Браво, и повече такива събития да се виждат в България!

    Пък и добре би било ако инфраструктурата за бягане, плуване и колоездене се подобри малко - но ехх, мечти...

  2. 2 Профил на Sony
    Sony
    Рейтинг: 430 Любопитно

    Тичането е нещо наистина страхотно, но това "модно" залитане последните години към разни ултра-... неща не само, че не е полезно, ами е и доста вредно. Най-трудно е постигането на баланс между тренировки и почивка. Да тичаш месец и половина х 100км/ден си е чисто безумие. Кому са притрябвали подобни "рекорди"?

  3. 3 Профил на tokkay
    tokkay
    Рейтинг: 588 Неутрално

    Това събитие може да се посети. Ще се опитам да го направя.

    No Pain No Gain
  4. 4 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 754 Неутрално

    Бягането всъщност носи повече вреди ,отколкото ползи за здравето.Увреждат се колена,стави,мускули.Сърцето също се уврежда поради интензивните натоварвания.Естествено липсата на движение е също толкова опасна.Затова най-добре е да се правят разходки в сравнително бързо темпо-около 5-6 км/час.30-40 минути на ден са достатъчни.

  5. 5 Профил на tokkay
    tokkay
    Рейтинг: 588 Неутрално

    До коментар [#4] от "mushashi":

    Не са дотатъчни. Малко са 30 минути, това е под 3 км. Разходките трябва да са мин 6-7 км, отнема до час и половина.

    No Pain No Gain
  6. 6 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 701 Неутрално

    До коментар [#4] от "mushashi":

    Увреждат се, колкото ги уврежда животът. Стига с тези митове! Бягането дори е по-естествено от ходенето. Децата защо тичат? Възрастните спират да бягат защото не са във форма. След като се обездвижиш е по-лесно да ходиш и да даваш акъл на другите.
    И каква е разликата между колена и стави? Как се увреждат мускули с бягане?
    Увреждане може да настъпи само от неудобни обувки и ако се бяга с тежки травми. И тези увреждания ще пречат единствено на бягането.

  7. 7 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 754 Неутрално

    До коментар [#6] от "b_d_s":

    Не знам какъв опит имате с бягането,но аз съм бягал 5 години по 5 километра почти всеки ден.И знам как ми се е отразило на здравето.Сега изминавам тези километри с бързо ходене и разликата е огромна.Познавам и хора,които се занимаваха с бягане на дълги дистанции.В момента почти не могат да ходят.Естествено всичко е индивидуално и обездвижването е не по-малко вредно.Затова ходенето с бързо темпо е най-доброто решение.

  8. 8 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 754 Неутрално

    До коментар [#5] от "tokkay":

    Много зависи от темпото.Оптималното темпо на ходене е около 6 км/час.Аз лично ходя всекидневно около час,но и 30 минути са добро начало за някой нетрениран човек.

  9. 9 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 701 Неутрално

    До коментар [#7] от "mushashi":

    Т.е. 15-20 км на седмица. Със сигурност доста под 100 км. на месец. Несериозно е на база това да правите заключения. Средно любител бегач бяга 150 км месечно, по сериозните повече (над 200 км). За да се твърди как влияе бягането на ставите (защото за мускулите е смешно) трябва да се вземе предвид начина на бягане (може да има неправилно стъпване или проблем със свода), обувките (да не са неправилно износени, а понякога се случва и нови да травмират – неподходящи, дефектни), терена на който се бяга (асфалт или сред природата – напълно различно е), подготовката (загряване, разпределение на усилието). Не може да се правят каквито и да са заключения от един човек на база впечатленията от собствения му малък опит. Ако сте имали проблем, той може да е бил в недостатъчно избяганите километри

  10. 10 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 754 Неутрално

    До коментар [#9] от "b_d_s":

    Всеки сам си преценява.Заключенията ми се не базират само на моят опит.Има и много случаи,когато млади хора умират при джогинг.Лично познавах един такъв човек,който получи инфаркт при бягане и почина.За травмите пък смятам,че е излишно да се коментира-при бягане цялата тежест пада върху опорният крак и натоварванията са доста големи.Мен ме боляха колената като бягах.За себе си съм преценил,че бързото ходене е много по-добро.Единственото предимство на бягането е,че след интензивна тренировка се чувствах много по-релаксиран и удовлетворен.А най-вредно естествено е обездвижването-като гледам колко деца са с наднормено тегло.Аз съм на 40 години и при височина 173 см тежа 67 кг.И го поддържам това тегло с много движение.А много младежи на по 15 години имат по 30 килограма наднормено тегло.На тях бягането ще е много от полза,защото пък най-доброто средство за отслабване е именно бягането.

  11. 11 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 550 Неутрално

    [quote#8:"mushashi"]Много зависи от темпото.Оптималното темпо на ходене е около 6 км/час.Аз лично ходя всекидневно около час[/quote]
    и аз така.
    най-доброто е това.

  12. 12 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 701 Неутрално

    До коментар [#10] от "mushashi":

    От джогинг може да се умре само ако имаш вродено заболяване. Същото е и при секс. Да вземем да го спрем и него.
    За колената сигурно е имало причина – обувки или проблеми с техниката. При толкова малко километри седмично не трябва да има никакви болки. Познавам хора, които правят почти по 100 километра на седмица, а в някои седмици и ги надхвърлят. И проблеми нямат. Не е хубаво просто така да се създават митове.

  13. 13 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2613 Неутрално

    До коментар [#10] от "mushashi":

    15 мин. разгряка - танцуване на пръсти и бягане по 12км. на ден. Това в рамките на една година и в зима и в дъжд - никакви увреждания нямах. Ходя по 50-60 минути на ден от 2006-та - до работата и обратно - по 25-30 минути сутрин и толкова вечер. Получих високо кръвно и ускорен пулс. От бързото ходене е, не е от други проблеми - за разлика от Вашия случай - не от бягането са Ви проблемите, а от другаде - може и от ходенето да са.

  14. 14 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2613 Неутрално

    До коментар [#8] от "mushashi":

    Оптималното темпо си е индивидуално за всеки човек - когато бягах 12км сменях темпото - спринт, бързо, средно, бавно, почти вървене - но никога не си давах зор - гледах да се възстановявам толкова, колкото се уморявах - дори като се прибирах не се чувствах уморен. Бягането е за удоволствие - тогава е полезно - налагат ли се норми, ограничения и прочие - вече почва да вреди.
    Същото е и с ходенето - ако не уморява може да се ходи с часове и километри, ако обаче е напреки умората - товари сърцето и може да доведе до проблеми с него и с кръвоносните съдове.

  15. 15 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 754 Неутрално

    [quote#13:"Deaddark"]Получих високо кръвно и ускорен пулс. От бързото ходене е,[/quote

    За пръв път чувам някой да получи високо кръвно и ускорен пулс от ходене.При повечето хора е точно обратното-пулса се забавя и кръвното се нормализира.
    Що се отнася до бягането проблемите не се получават за една година,а дългосрочно.Всеки си преценява сам за себе си.

  16. 16 Профил на tokkay
    tokkay
    Рейтинг: 588 Неутрално

    Бягам по 10 км на ден, ходя от 5-6 до 11-12 км на ден. Когато вечер играя футбол, често на следващата сутрин ближа рани и пропускам бягането, но месечно пробягвам поне 260-270 км. Не ми влияе нито дъжд, нито сняг, нито ниски температури. Понякога имам болки в колената, но не е постоянно, на периоди е, най-вероятно се появяват когато се сменя времето. Структурата ми е такава, че не съм малко килограми спрямо височината, просто организъм. Но за моя половин век смятам, че изглеждам сравнително добре.
    Пулсът ми е около 60, кръвното нормално. а някога, когато бях обездвижен и доста тежък, години наред пиех ежедневно хапчета за свалянето му.
    Всеки сам преценява как се чувства. Преди ходех бързо по 10 км вместо да тичам, но времето не стига и започнах да бягам. Усещането е страхотно и когато пропусна някоя сутрин, разбирам какво губя.

    No Pain No Gain
  17. 17 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2613 Весело

    До коментар [#15] от "mushashi":

    Колега - за кръвното от ходене се шегувах. Но и бягането, когато се отдава и не си надскачаш сянката, е полезно - аз вече не бягам всеки ден, нито по 12км, но бягам пролет и есен и то доста - и това от над 20г. - увреждания нямам. А пулсът е нисък при спортистите - моя е 60 и надолу след като съм си починал от бягане, иначе 65-70.

    До коментар [#16] от "tokkay":

    Бягането си е удоволствие и носи наслада и радост - много съжалявам, че нямам много време за него.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK