Райконен пробва странния кокпит за 2017 г. и каза: Има видимост


"Ферари" тества новия защитен елемент на главата на пилотите в кокпита, който ще бъде въведен във Формула 1 през 2017 г. 




Кими Райконен направи две обиколки днес в последния си ден на предсезонните тестове в Барселона и разсея едно от най-големите притеснения, че видимостта ще намалее.


Дизайнът "ореола" (halo) е прототип на базата на договореното между всички отбори и ръководството на Формула 1 след години на изследвания. Това може би няма да е окончателният дизайн за догодина, тъй като предстоят още тестове за изчистване на визията. Според "Ферари" обаче визията ще е относително близка към показаното днес.
 


Новият кокпит ще бъде въведен, за да предпазва пилотите от летящи парчета след серията смъртни случаи и инциденти с ранени пилоти в моторните спортове.


Той получи подкрепата на пилотите от Формула 1, въпреки че някои от тях предпочитат изцяло открити кокпити. "Ореола" се оказа най-доброто решение след тестването на редица варианти.


Наблюдателите изразиха притеснения, че дизайнът ще пречи на видимостта. Линията на очите на пилотите обаче е под основната структура. Предната преграда практически изчезва от полезрението на пилота.
 


Има съмнения, че "ореола" може да попречи на визията при стартиране и да ограничи видимостта към светлините при определени обстоятелства. Райконен каза, че видимостта е била "окей". Приспособлението беше монтирано на болида му SF16-H.


Все още не е ясно дали Себастиан Фетел ще пробва новия кокпит в петък, когато завършват тестовете на пистата "Каталуня".
 

Ключови думи към статията:

Коментари (9)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 630 Неутрално

    Интересно е как успяват да вкарат в мъртво петно стърчилката отпред. Ако гледа само напред, може и да го сметнат, ама ако завърти малко поглед би трябвало веднага да му се набие в очите.

  2. 2 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4451 Неутрално

    И веднага му лепнали една реклама на мобилен оператор!

  3. 3 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2268 Неутрално

    Интересни болиди се задават за 2017

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  4. 4 Профил на Читателят
    Читателят
    Рейтинг: 448 Неутрално

    Не съм кръвожаден, ама в случая прекаляват.
    Що не ги направят с дистанционно управление? И без това публиката намалява. Никой няма да разбере.
    А сериозно, считам че има и други начини за повишаване на безопасността, без да се намалява атракцията. Например само атмосферни мотори, по-тежки болиди, намаляне електрониката само до системите за безопасност и т.н. В края на краищата, дали болидът се движи с 350(въздушното съпротивление повече не позволява - иначе стават неуправляеми) или 250 км/час, зрителите търсят шоуто и изкуството да се управляват подобни машини.

    Попътен вятър в главите!
  5. 5 Профил на Иван Арнаудов
    Иван Арнаудов
    Рейтинг: 496 Неутрално

    Към автора на дописката: задачата на halo-то не е да пази пилота от летящи предмети, както пишете, а да предпазва главата му при фронтален удар на болида в друго тяло, каквото се случи с Жул Бианки. На същият принцип roll hoop-ът отгоре защитава главата при преобръщане на таван (а не пази от стоварването на пиано върху колата...).

    [quote#1:"niakoi_si"]Интересно е как успяват да вкарат в мъртво петно стърчилката отпред.[/quote]И аз доста размишлявах по въпроса днес, докато гледах снимките на Кими, и всъщност има логика. Реално пилотите във F1 отделят много малко време да гледат право напред и когато го правят, обикновено са на правата, където очите са фокусирани на безкрайност и един предмет в непосредствена близост се регистрира, но не пречи на гледането. През останалото време обичайно погледът се задържа леко настрани, тъй като наблюдаваш бордюра на следващия завой или колата пред/до теб.

    Направих си експеримент - хванах дистанционното на телевизора в двете си ръце и ги изпънах напред. В първия момент е дразнещо, но ако гледаш не напред, а встрани, като че наистина не пречи.

    Въпреки това обаче не ми е ясно доколко мозъкът на пилота няма подсъзнателно да се разсейва и да се опитва постоянно да фокусира върху тази пръчка отпред. Дали това няма да доведе до умора на зрението и грешки от лоша оптична преценка?

    Трябва да се навъртят много хиляди километри с halo, преди да се приеме, че потенциалното увеличение на безопасността е по-голямо от възможния по-голям риск от катастрофи. За да се въведе от 2017 г., това означава поне половин сезон да се използват halo-та като минимум в петъчните тренировки, за да се натрупа опит.

    Някои хора поддържат линия, а пък аз... поддържам окръжност.
  6. 6 Профил на hito
    hito
    Рейтинг: 521 Неутрално

    [quote#1:"niakoi_si"]Интересно е как успяват да вкарат в мъртво петно стърчилката отпред. [/quote]

    Не съм сигурен, но се съмнявам че това е идеята. Предполагам че по същия начин по който мозъкът интерполира истинското 'мъртвото петно' ще успее интерполира и мъртвото петно създадено от хало-то. Хало-то изглежда доста тънко, така че има как окото да е способно да картографира достатъчна част от картината така че мозъка да се справи при зглобяването и. В крайна сметка и без хало-то виждаме толкова малка част от това което е пред нас, че се чудя как въобще оцеляваме всеки ден

  7. 7 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2268 Неутрално

    До коментар [#4] от "Читателят":

    Не виждам как това намалява атракцията. Никой няма да се радва болидите да са ограничени до някаква скорост, дори да е 250. Няма нужда и от такава скорост за да се причини фатален удар в главата. Жил Бианки с колко се удари в трактора? Около 120 км/ч, а трамви могат да се причинят и при много по-бавна скорост.
    И между другото, от 2007 в болидите няма електроника, в смисъл трекшън и лонч контрол, АБС.
    По-тежките болиди не виждам как ще помогнат, нито само атмосферните двигатели. Мисля, че за пръв път от доста време има шанс болидите да се развиват в правилната посока, и много грешни решения правени почти 20 години ще бъдат отменени.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  8. 8 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2268 Неутрално

    До коментар [#5] от "Иван Арнаудов":

    [quote#5:"Иван Арнаудов"]Към автора на дописката: задачата на halo-то не е да пази пилота от летящи предмети, както пишете, а да предпазва главата му при фронтален удар на болида в друго тяло, каквото се случи с Жул Бианки.[/quote]

    И за двете е. Даже са стреляли с колела по различните концепции:

    http://www.theverge.com/2016/3/2/11147832/f1-closed-cockpits-fia-tests-photos

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  9. 9 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2268 Неутрално

    До коментар [#5] от "Иван Арнаудов":

    Между другото, чашата преля с инцидента на Джъстин Уилсън от Индикар, който бе убит преди месеци след като бе оцелен в главата от част от друг болид. Това уксори приемането на такъв вид протекция във Ф1.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK