Розберг триумфира и в Шанхай, Фетел и Квят стъпиха на подиума

Състезанието в Шанхай предложи много изпреварвания и обрати

© Reuters

Състезанието в Шанхай предложи много изпреварвания и обрати



Пилотът на "Мерцедес" Нико Розберг спечели вълнуващото Гран при на Китай и така увеличи преднината си начело в класирането на Формула 1.


Победата в Шанхай е трета поредна за германеца от началото на сезона и общо шеста след трите му първи места в края на предишната кампания. С нея разликата между Розберг и съотборника му Люис Хамилтън нарасна на 36 точки.


На второ място завърши Себастиан Фетел с "Ферари", слагайки поне временен край на хегемонията на "Мерцедес", който беше в серия от двойни победи. Фетел имаше проблеми след старта и изостана до десетата позиция, но до финала избра правилна стратегия, която го изстреля напред.




Даниил Квят направи много силно състезание и си заслужи последното място на подиума. С третото си място руският пилот на "Ред бул" остави зад себе си четвърти съотборника си Даниел Рикардо. Кими Райконен успя да се върне в челото от последна позиция и финишира пети.


Челната десетка допълниха Фелипе Маса, Люис Хамилтън, Марк Верстапен, Валтери Ботас и Карлос Сайнц.


На старта Розберг не реагира по най-добрия начин и стартиралият от втора позиция Даниел Рикардо успя да го изпревари. Райконен също опита атака на Розберг, но в първи завой съотборникът му Себастиан Фетел удари предното му крило, след като от своя страна бе притиснат от Даниил Квят.


Люис Хамилтън също бе ударен от Фелипе Насър от тима на "Заубер". Британецът остана без предно крило и също като Райконен мина през бокса за смяната му.


В четвъртата обиколка спукана задна дясна гума на Рикардо го извади от състезанието. Заради останки по пистата колата на сигурността излезе на пистата в петата обиколка. Фетел веднага влезе за смяна на повреденото си предно крило, след което бе последван от повечето си съперници.


В 36-ата обиколка Квят и Фетел минаха заедно през бокса за смяна на гуми. Обиколка по-късно пилотът на "Ферари" атакува успешно руснака и го изпревари. 47-ата обиколка Кими Райконен направи завръщането си в челото на класирането, след като изчака удобен момент да задмине Фелипе Маса и Люис Хамилтън.


До финала нямаше време за изненади и тримата лидери запазиха позициите си.

Коментари (19)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1765 Неутрално

    Очакван победител, интересен карамбол цяло състезание.

    А аз да попитам, къде са разбирачите, които говореха как Рено стоят зад титлите на РБ, защото сега фирмения отбор къде е, РБ къде е

  2. 2 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2896 Неутрално

    Карък за Хамилтън и този път слабо представяне за новаците Haas F1 Team.

  3. 3 Профил на opasno_lud
    opasno_lud
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Русский на подиуме? Не може так! Веднага да се уличи с мелодоний!!!

  4. 4 Профил на Karla Hanneman
    Karla Hanneman
    Рейтинг: 499 Неутрално

    [quote#1:"deymus"]А аз да попитам[/quote]

    За рено - 3 старта , за Ред Бул - 10 години. Питай пак след 10 години.

    Karla , Майти Готическа Принцеса!
  5. 5 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2254 Весело

    До коментар [#3] от "opasno_lud":

    Споко, още едно-две изпълнения като това на старта и ще го изгонят от Формула 1. Запази си "чувството за хумор" за тогава.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  6. 6 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1765 Неутрално


    До коментар [#4] от "Карла Hanneman":
    Цъ, не ти се получи!

  7. 7 Профил на graham
    graham
    Рейтинг: 576 Неутрално

    До коментар [#6] от "deymus":

    получило й се е и още как. освен това никой никога не е твърдял, че ред бул печелеха САМО заради двигателите, тъй че заяждането е плоско и елементарно.

  8. 8 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2474 Неутрално

    До коментар [#1] от "deymus":

    Аз бях един от тези, който непрекъснато повтаряше за посредствените резултати на заводския отбор на Рено 2007-2010, за това как двигателите бяха замразени 2007, и други такива факти които сочат, че не двигателите на Рено са били решаващи за успеха на Ред Бул. Щяха да спечелят по абсолютно същия начин и с двигатели на Ферари или Мерцедес. Можеха дори и още 2009 да спечелят...

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  9. 9 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2474 Неутрално

    До коментар [#3] от "opasno_lud":

    Ккаво не може бе, луд? Ред Бул защо са го сложили за редовен пилот, ако не можело? А и гледам твоят "руский" нещо много не се застоява в рАсия. Даже и руска шофьорска книжка нямал.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  10. 10 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2474 Неутрално

    До коментар [#4] от "Карла Hanneman":

    Защо след 10 години? Рено за пръв път ли участват като заводски отбор? И какво ще стане след 10 години няма никаква релевантност - аз лично пожелавам на Рено да се върнат на върха. Но въпросът на колегата е за минал период.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  11. 11 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1357 Неутрално

    Този рускии не е стъпвал в расия от 10 години-провери си информацията.

  12. 12 Профил на hugo_chaves
    hugo_chaves
    Рейтинг: 695 Неутрално

    До коментар [#11] от "dolna4erti4ka":
    И какво от това ? Това ,че е напуснал родината си на 12 не означава нищо пак си е Руснак и този подиум е за Русия.

  13. 13 Профил на VladyG
    VladyG
    Рейтинг: 22 Неутрално

    Който е гледал повече от 1 сезон знае, че сформирането на отбор отнема време. Ред Бул имат страхотен екип последните години, та не е много коректно директно сравнение с Рено на този ранен етап. Целта на Рено е да влизат в точките, за Канада се очаква голям ъпгрейд на двигателя, така че за 1ви сезон това е постижимо мисля

  14. 14 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1765 Неутрално

    До коментар [#7] от "graham":

    Не говорех за теб или нея, но ти се натискай, не ми пречиш.

  15. 15 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2474 Неутрално

    До коментар [#13] от "pjw24313044":

    Имаше преди месеци добро интервю с Абитебул, главен директор на Рено Ф1. Признава за много от грешките на Рено, като недостига на кадри в базата им във Вири, след като първо преди години са съкратили доста хора заради замразяването на двигателите във Ф1, а после не са реагирали навреме за 2014. Рено сега изглеждат силно мотивирани, което е добре. Аз лично не очаквам много от тях за този сезон, защото ще има изцяло нови правила от 2017. За това има смисъл да развиват само двигателя и хибрида. Но всичко това, което каза Абитебул до голяма степен потвърждава, че не двигателите са били решаващия фактор за Ред Бул, и че формулата преди 2014 е била коренно различна от тази след 2014.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  16. 16 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4128 Неутрално

    Руските патриоти коментират руснака , дето е стъпил на подиума , а не победителя, немеца Нико Розберг, чиято победа е шеста по ред и който се очертава основен претендент за световната титла този сезон. Другият немец , четирикратният световен шампион Фетел му диша във врата и двамата немци ще се конкурират за първото място на формула 1.
    Руснака , ако продължава да кара така безразсъдно го очаква дисквалификация.

  17. 17 Профил на The HunteR
    The HunteR
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#15] от "deutschwagen":

    Двигателя на Рено бе в основата на доминацията на Ред Бул, тъй като го мапваха да изпуска точно такива изгорели газове, каквито на Нюи му бяха необходими, за да създаде неподражимо притискане чрез обдухания дифузьор. Никоя друга кола не звучеше като Ред Бул-а през 2013 (ако не се лъжа) в Сингапур при ускорения - тогава Фетел натискаше газта повече от 10 метра преди пилотите на други отбори.

    Хубаво състезание се получи. Квят има много да доказва, тъй като надали Верстапен ще е в Торо Росо догодина.

  18. 18 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2474 Неутрално

    До коментар [#17] от "The HunteR":

    Обдухването на дифузьорите е по-скоро дело на Нюи. Правил го е и при Уилямс, Макларън. Това, че Рено са изпълнили заръките на клиента им Ред Бул не ги прави решаващия фактор.
    И други отбори имаха двигатели Рено, но някои от тях събраха едва 2-3 точки през 2013. А според правилата всички двигатели трябва да са на едно ниво, независимо на кой отбор се дават.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  19. 19 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 840 Любопитно

    [quote#18:"deutschwagen"]А според правилата всички двигатели трябва да са на едно ниво, независимо на кой отбор се дават. [/quote]
    добре де, ти това сега вярваш ли го? че то клинтските отбори не напразно получават двигателя на заводския тим от предишната година.

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK