Ал Кетби поведе в рали "България"

Рашид ал Кетби поведе в рали "България"

© LAP.bg

Рашид ал Кетби поведе в рали "България"



Рашид ал Кетби и Карина Хеперле с "Шкода Фабия" R5 завършиха първия ден от рали "България" на първо място.


Миналата година те финишираха втори в най-голямото българско автомобилно състезание, а сега след първите осем отсечки имат аванс от 1:09,7 минути пред Йордан Атанасов и Янаки Янакиев с "Мицубиши Лансър Ево IX".


След първите пет етапа лидер в състезанието беше Пламен Стайков (навигатор Давид Кварацхелия, "Мицубиши Лансър Ево IX"), но двамата отпаднаха на 100 метра преди старта на шестата скоростна отсечка на състезанието – първото минаване на "Аладжа манастир" заради повреда в задния диференциал. Преди това Стайков беше натрупал аванс от 25,7 секунди пред Ал Кетби.




Третата позиция заемат лидерите в класирането при автомобилите с един двигателен мост Дилян Станков/Младен Карчев с "Рено Клио".


В група Е начело са Костадин Щерев и Николай Арабаджиев със "Субару Импреса STI", които в общото неофициално класиране са на третата позиция, на 21,6 секунди от Атанасов.


Първите етапи, особено двете минавания на "Солник", който беше скъсен на 26.5 километра се оказаха доста тежки за екипажите и взеха доста жертви – поредица от отпадания, която започна с излитането от трасето още в първата отсечка на Мартин Сурилов и Здравко Здравков ("Мицубиши Лансър Ево IX").


Малко по-късно отпаднаха и два от първите три екипажа в класирането на автомобилите с един двигателен мост: Станислав Владимиров/Чавдар Събев ("Опел Астра") и Боян Безус/Димо Бозуков ("Рено Клио"), които преследваха Дилян Станков.


Екипажът на Васил Жеков и Алекс Раева излезе от пътя, но колата им е оправена и ще стартират в неделя

© Хюндай рейсинг трофи

Екипажът на Васил Жеков и Алекс Раева излезе от пътя, но колата им е оправена и ще стартират в неделя


Оспорвана битка се разигра в "Хюндай рейсинг трофи", където в първия специален етап – "Солник 1" най-бърз беше екипажът Григор Григоров/Даниел Миленков, които финишираха с време 15:06,1 минути и заеха 11-о място в генералното класиране.


Във втория етап – "Сини рид 1" обаче Васил Жеков и Алекс Раева набраха преднина и стопиха разликата. След това двамата не успяха да овладеят състезателния "Хюндай i20 купе R1", излязоха с много висока скорост от бърз ляв завой и излязоха от пътя и не завършиха етапа.


"На един завой влязох много бързо, колата тръгна странично, завъртяхме се извън платното и спряхме. Явно сме ударили няколко храста, което ни попречи да продължим. Но все пак това е рали спортът и се случват такива неща. Наистина, искаше ни се да отидем на финал, това е едно много красиво рали. Подготвен съм за такива неща, така че сега гледаме позитивно и напред", коментира пилотът Васил Жеков.


Механиците успяха бързо да отстранят щетите от състезателния автомобил и в неделния ден екипажът Жеков/Раева ще стартира по системата ре-старт.


Битката между останалите четири отбора продължи. Интригата между Григоров и Мирослав Ангелов продължи и на специален етап 4 – "Сини рид 2", когато разликата между двата екипажа бе малко над две секунди. Останалите два екипажа Христо Геров/Йордан Йорданов и Симеон Симеонов/Димитър Спасов финишираха трети и четвърти.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK