Розберг спечели категорично в Баку, разликата с Хамилтън пак расте

Розберг бе безапелационен на трасето в Азербейджан

© Reuters

Розберг бе безапелационен на трасето в Азербейджан



Пилотът на "Мерцедес" Нико Розберг спечели безпроблемна победа в историческото за Формула 1 първо състезание за Гран при на Европа по улиците на Баку.


Германецът стартира от пол позишън и не изпусна лидерската позиция до края, като никой не успя да го застраши сериозно през цялата надпревара.


Втори на почетната стълбичка се нареди Себастиан Фетел с "Ферари", а третото място остана за Серхио Перес от "Форс Индия".




Челната петица допълниха другият пилот на "Ферари" Кими Райконен и световният шампион Люис Хамилтън. Разликата между него и съотборника му Розберг отново нарасна в полза на германеца и вече е 24 точки.


След Хамилтън и в зоната точките завършиха Валтери Ботас с "Уилямс", двамата пилоти на "Ред бул" Даниел Рикардо и Макс Верстапен, както и Нико Хюлкенберг с "Форс Индия" и Фелипе Маса с "Уилямс".


Розберг спечели петата си победа за сезона и 19-а в кариерата. Пилотът на "Мерцедес" нямаше подиум в последните три състезания, след като преди това започна сезона с четири поредни първи места.


Най-драматична бе битката за третото място, като Серхио Перес го завоюва, след като изпревари Кими Райконен в последната обиколка. Хамилтън стартира от десета позиция и имаше доста проблеми с настройките на болида си, но успя да се изкачи до пето място.

Коментари (25)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1271 Неутрално

    В GP2 три сейфтикара, във Ф1 - нито веднъж.
    Голямо състезание, няма що.

  2. 2 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Уйдурма,както се казва на старобългарски...

    Истината няма пресечна точка с популизма на БСП
  3. 3 Профил на The HunteR
    The HunteR
    Рейтинг: 408 Неутрално

    На тази писта с този ДРС беше просто процесия.

  4. 4 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3929 Неутрално

    Най скучното състезание за сега,не знам как може да натикат състезание от Ф1 по тесните улици на града,хайде да речем Монте Карло традиции и история но това тук си е истинско мъчение.Явно интереса е победил .

    klimentm
  5. 5 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1800 Неутрално

    До коментар [#3] от "The HunteR":

    И двата Мерцедеса са имали проблем с настройките на режима. Рейс инженерите нямат право да кажат какво точно става и пилотите сами трябва да се оправят. Розберг се е ориентирал навреме и спечели комфортно. Хамилтън, по типичен негов стил мрънка като малко дете и се кара на рейс инженера си, и оправи ситуацията прекалено късно.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  6. 6 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1800 Неутрално

    За минусджиите:

    http://www.f1fanatic.co.uk/2016/06/19/rosberg-engine-problem-hamilton/

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  7. 7 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 853 Неутрално

    [quote#5:"deutschwagen"] Розберг се е ориентирал навреме и спечели комфортно. Хамилтън, по типичен негов стил мрънка като малко дете и се кара на рейс инженера си, и оправи ситуацията прекалено късно. [/quote]
    и за тези от нас дето не са фенове на барби и са гледали и слушали и коментарите след състезанието, тото волф каза, че проблемът при хамилтън е бил доста по-сложен от този при нико.
    а това дали 2 мерцедеса имат проблеми или нямат, след като така или иначе водят, не прави състезанието по-интересно и то си беше скучно отвсякъде....единственото интересно беше че е на нова писта и не се знаеше кой къде ще се удари.

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  8. 8 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 853 Неутрално

    До коментар [#6] от "deutschwagen":

    http://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/interviews/2016/6/f1-wolff-baku-hamilton-engine-issues.html

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  9. 9 Профил на graham
    graham
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#6] от "deutschwagen":
    До коментар [#7] от "beatles":

    то на хамилтън по принцип всичко му е по-криво и по-сложно. сценариите какво може да стане/да се обърка на състезание се проиграват в симулатора. но той нали е над тия неща да се подготвя, понеже е гениален... смешно е да се сърди на инженера си при положение, че трябва да знае какво става с колата му. правилата не са наложени завчера, нали?
    освен това да попитам и друго. нали трябвало останалите да спрат да мрънкат, нужни били големи топки за пистата в баку? не разбрах в събота какво стана - неговите толкова големи ли са, та не можа три пъти да спре на едно и също място и накрая се шибна в стената?

  10. 10 Профил на graham
    graham
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#7] от "beatles":

    и да допълня. тото волф казва, че проблемите на нико и хамилтън са се появили по различно време, а не че единият е бил по-сложен от другия.

    "We had a problem on both cars," said Wolff. "It was the configuration of some switches. Lewis's problem came a bit earlier, Nico's a couple of laps later.
    "There was a way of changing the switches on the dashboard, but by regulations we are not allowed to communicate with the drivers. And this caused a bit of confusion and it took a while on Lewis's car to reset.
    "Nico was in a bit more of a fortunate situation as he had done a switch change before, and he just changed it back basically a couple of laps later.
    "Lewis was trying to figure out what it was, and it took 12 laps. The power came back but it was too late."

    мога и да го преведа, ако случайно не е ясно

  11. 11 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 853 Неутрално

    До коментар [#5] от "deutschwagen":

    и за да не съм фанатичен като тебе ще добавя, че нико е читанка и се е занимавал с подобни неща и поради това е знаел как да оправи бричката. а понеже хамилтона е чук и кара по-скоро с чуства, а не по чуебник, не се е занимавал с такива неща и поради това изпадна в леко комична ситуация

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  12. 12 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 853 Неутрално

    [quote#10:"graham"]мога и да го преведа, ако случайно не е ясно[/quote]
    превеждаш текста от официалната Ф1 страница.там пиче и че са били с различни настройки. аз говоря за това което волф каза на живо вчера след състезанието в пита на репортерите на РТЛ.

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  13. 13 Профил на The HunteR
    The HunteR
    Рейтинг: 408 Неутрално

    Самият факт, че най-интересното от състезанието е позицията на някаква врътка е доста показателен

  14. 14 Профил на graham
    graham
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#11] от "beatles":

    те тия коли са същите като отпреди 20 години и се карат основно по усещане и слух. що за смешен довод?! пилотите прекрасно знаят с колко електроника са натъпкани колите им. чиста безотговорност е поведението на хамилтън при положение, че е наясно, че от питуола не могат да му кажат нищо.
    когато не си погледнал, много ясно, че ще ти е сложно. не е комично - трагично е.

  15. 15 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 684 Неутрално

    А разликата между Фетел и Хамилтън вече е по-малка от колкото между Хамилтън и Розберг

  16. 16 Профил на graham
    graham
    Рейтинг: 571 Весело
  17. 17 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 853 Любопитно

    [quote#14:"graham"]и се карат основно по усещане и слух.[/quote]
    и
    [quote#14:"graham"] с колко електроника са натъпкани колите им. чиста безотговорност е поведението на хамилтън[/quote]

    последно, по усещане ли се карат, или по наръчник на младия електротехник от "направи си сам"???
    и са същите като отпреди 20 години друг път.....

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  18. 18 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1800 Неутрално

    До коментар [#7] от "beatles":

    Съгласен съм тъпо състезание както се очакваше. Но тези от нас, които не са фенове на лекето разбраха какво става, докато феновете му не могат да го приемат. Проблемът е бил по-сериозен при Хамилтън защото не го е решил навреме.

    А като си гледал състезанието (повечето от което аз лично не гледах, именно защото знаех колко тъпо ще е), поне да беше и слушал, например Хамилтън по радиото!

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  19. 19 Профил на graham
    graham
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#17] от "beatles":

    някой не е чувал за сарказъм. my bad! : ) все забравям, че човек не бива да се шегува с фенове на хамилтън.

    http://www.motorsport.com/f1/news/analysis-how-hamilton-was-put-in-the-shade-by-rosberg-s-perfect-race-790173/
    пади лоу е това. повече няма да се мъча, щото то е като да говориш на стената...

  20. 20 Профил на graham
    graham
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#18] от "deutschwagen":

    ъм, както отбелязах точно преди 20 секунди - все едно говориш на стената. или радиоточката : )

  21. 21 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1800 Неутрално

    До коментар [#8] от "beatles":

    "Toto Wolff: We had a configuration setting problem - an electronic setting problem - with engine modes. By regulation we are not allowed to tell the driver [how to fix the problem] - they needed to figure it out themselves. Nico was in the more fortunate situation that he did a switch change just before which kind of led him on the right path, so within half a lap he went back into the right mode. Lewis - because he didn’t have that right path - took a while to figure it out, something like 12 laps - and this for sure affected his race. Right now we don’t know how much it affected his race overall - we will analyse it when we are back in the factory - but from what we have seen I would estimate it at 0.2 seconds a lap. But for Lewis it must have felt much more, as in Turn 2 and 3 - where you expect the biggest boost - there simply was none, so subconsciously it must have felt like a lot more"

    И малко късмет. Но късметът не идва когато ревеш като дете и са на прага на обидата в разговорите с екипа си.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  22. 22 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1800 Неутрално

    До коментар [#9] от "graham":

    Хаха, съвсем бяха забравил, и за симулаторите, и за мрънкането и топките. Този човек не може ли да разбере, че с хлапашкото си настроение сам се подкопава, освен че става и антипатичен за всички, освен феновете му.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  23. 23 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1800 Неутрално

    До коментар [#11] от "beatles":

    Хаха, добре Може и така да се каже

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  24. 24 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1800 Неутрално

    До коментар [#16] от "graham":

    [quote#16:"graham"]Best battle at #EuropeGP is @LewisHamilton vs @Microsoft OS! #F1Baku #F1 #manvsmachine [/quote]

    Хаха, натиснал е MENU вместо EXIT

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  25. 25 Профил на graham
    graham
    Рейтинг: 571 Весело

    До коментар [#22] от "deutschwagen":

    ей тоя същия цитат (малко по-кратък) постнах по-горе на бийтълса. не било така, тва бил официалният сайт, тототототото бил казал нещо си там по ртл след състезанието. опитвам с пади лоу и ако не стане, повече няма да се мъча наистина : )

    това с глупостите на хамьо дето ги наговори преди състезанието - той явно не мисли преди да си отвори устата. понякога обаче - рядко, но се случва - му се връща. не знам откъде е това самочувствие. то не беше "наказват ме, щото съм черен", та чак до "правя най-много за спорта от всички пилоти в историята на формула 1"! умопомрачително е колко са го оставили да си развява байряка както поиска... историята показва, че това не води до нищо добро.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK