"Хюндай" представя новия състезателен i20 R5 този уикенд

Автомобилът е изцяло нова разработка на "Хюндай моторспорт"

© Хюндай рейсинг трофи

Автомобилът е изцяло нова разработка на "Хюндай моторспорт"



Новото поколение на състезателния автомобил на "Хюндай" i20 R5 ще направи първата си публична изява този уикенд като откриваща етапите кола на рали "Ипър".


Белгийското състезание е пети кръг на Европейския рали шампионат (ERC) тази година, а "Хюндай" ще представи първата изработена за клиентите кола от "Хюндай моторспорт", който досега имаше ангажименти изцяло за програмата в Световния рали шампионат.


Автомобилът измина пътя от стартирането на проекта до първата публична изява само за девет месеца. Тест пилотът Кевин Абринг участва в разработването и тестването на системите в колата и ще я кара в Белгия с навигатор Себ Маршал.




Преди дебюта си в състезание от категорията R5 тя е изминала 3000 км тестове на асфалт и макадам. Целта на екипа е в "Ипър" да натрупа още информация за възможностите на колата, като за този старт ще се използва ново шаси.


"Това е много важен проект за компанията, не само заради представянето ни пред клиентите, но и достигането на марката Hyundai до повече фенове на автомобилния спорт", заяви шефът на отборите в "Хюндай моторспорт" Мишел Нандан.


"Хюндай" представя новия състезателен i20 R5 този уикенд

© Хюндай рейсинг трофи


"Имаме огромен интерес към проекта, но потенциалните клиенти искат да видят как колата се представя по трасетата. Рали "Ипър" ще е първият път, в който новият автомобил ще се движи по пътищата на бъдещите ѝ конкуренти и хората ще започнат да ни сравняват със сегашните ERC отбори", добави той.


"Поради изискванията на клас R5, от голямо значение е нашата кола да е конкурентна на широк спектър от пътища и настилки. Това е основна цел на тестовата ни програма. Навъртените километри на "Ипър" ще обогатят знанията ни за автомобила. След това предстоят други тестове, като ще се възползваме максимално докато приближаваме датата за хомологация", каза още той.


Освен техническите новости, колата ще бъде оцветена в оранжево и синьо. Дизайнът беше избран след конкурс, а победител стана фен от Нова Зеландия.


"За тестовия екип основната цел е да се извлече максималното от целия пакет на колата. Той има и задачата да превърне новото поколение i20 R5 в успешен дългосрочен проект. За да постигнем това, започнахме да наемаме инженери, които ще продължат с усъвършенстването на проекта, докато отдел "Продажби" се подготвя да срещне нуждите на клиентите", добави Нандан.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (5)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1266 Неутрално

    Лелееее, това цял ден не можа да предизвика никакви коментари !!!

  2. 2 Профил на p911
    p911
    Рейтинг: 442 Неутрално

    В правилната посока върви Хюндай, след години хегемония на Европейските производители, е добре че корейците се включиха успешно във ВРЦ, а сега и в клиентския сегмент, очакваме и завръщането на Тойота!

  3. 3 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2269 Неутрално

    До коментар [#2] от "p911":

    За сега разбъркването във ВРЦ идва от новите правила за стартовите позиции. Лидерите в класирането чистят трасето за останалите.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  4. 4 Профил на p911
    p911
    Рейтинг: 442 Неутрално

    [quote#3:"deutschwagen"]разбъркването във ВРЦ идва от новите правила за стартовите позиции[/quote]

    Е, чистенето не е нещо ново, но през годините опитите за промяна в стартовите позиции на макадам не бяха чак толкова успешни ...

    Та това не омаловажава прогреса на Хюндай, които влагат доста усилия и средства. Вижда се желанието им да се конкурират пряко с ФВ във ВРЦ, а сега с новата Р5 и с Шкода в клиентския сегмент. Но за успешни продажби, трябва и малко маркетинг в стил "Малкълм"

    Тойота също имат амбиции и сериозна подкрепа и активно търсят варианти за трима силни пилоти във ВРЦ.

  5. 5 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2269 Неутрално

    До коментар [#4] от "p911":

    Със сигурност Хюндай имат прогрес, както и амбиции. Но има някакъв процес на рандомизация при победителите тази година. Макар правилата, които изискват водачът в класирането да е първи и Петък, и Събота да са от миналата година, изглежда специално Ожие изпитва ефекта едва тази година. Според мен ФВ работят главно върху колата за 2017, когато ще има нови правила, а Хюндай започнаха 2016 с нова кола за сезона. А и Мийк пак спечели, уж със стария Ситроен. Това просто нямаше как да стане миналата година без да се случи нещо на водачите.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK