"Ферари" и Райконен не бързат за договор за 2017 г.

Кими Райконен направи добро състезание и в Баку

© Reuters

Кими Райконен направи добро състезание и в Баку



Ферари" и Кими Райконен нямат спешна необходимост да определят плановете си за следващия сезон във Формула 1, обяви ръководителят на отбора Марио Аривабене.


Договорът на финландския пилот изтича в края на сезона, а в спекулациите са въвлечени няколко кандидати за мястото му. Сред тях са Валтери Ботас и Ромен Грожан.

Райконен, който нямаше потвърждение за оставането си до лятната пауза миналата година, заяви, че иска да остане във "Ферари".


Той направи по-силно начало на сезона тази година и се качи три пъти на подиума. Той има девет точки повече, отколкото на същия етап преди година.




Когато беше попитан от "Аутоспорт" дали представянето е достатъчно за нов договор, Аривабене каза: "Кими се върна и е напълно концентриран върху работата си."


"В неделя той демонстрира, че е добър съотборник на Себастиан (Фетел). Но ако погледнете Кими в определен сектор, той беше по-бързият пилот. Не бързаме и трябва да кажа, че и той не бърза", добави Аривабене.


В момента Райконен изостава с 15 точки от Фетел, а миналата година изоставаше с 48 след осем състезания.


Ако остане още един сезон, той ще има четири поредни години във "Ферари" и общо седем в отбора от Маранело.

Ключови думи към статията:

Коментари (2)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Кими е епизодичен и непостоянен. Като цяло е добър за втори пилот, но не и за титуляр.

    Обаче кандидати за втори пилот има много, а неговата заплата сигурно не е малка Тъй че може и да му дръпнат килимчето.

    Ще пие едно и ще кара натам. Той е над тия работи

  2. 2 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1891 Неутрално

    До коментар [#1] от "niakoi_si":



    Ferrari must drop Raikkonen if it's serious

    If Ferrari retains Kimi Raikkonen for 2017, it would be a spectacular statement of Maranello's lack of intent.

    Sport is all about results, and while the mechanical and political elements of motor-racing can muddy the waters it's impossible to build a convincing case that Raikkonen has been up to the standards Ferrari demands since rejoining.

    Some will argue this is extremely disrespectful of a driver with a world championship and 20 grand prix wins to his name. He will rightly go down as a great and be respected accordingly. But past glories should never lead to you being granted tenure in F1, particularly with so illustrious a team as Ferrari.

    Raikkonen has been back with Ferrari since the start of 2014, a total of 46 races. That's a more than adequate sample set for assessing his performance.

    The statistics are damning for a driver of his record and pay grade. You can draw no other conclusion than Raikkonen is not up to the standard required when compared to Fernando Alonso and Sebastian Vettel.

    While the two drivers he has been paired with are hardly easy opposition, he still should have been closer in what he delivered.

    Raikkonen has not won since returning to Ferrari, during which time the team has won three races. He has taken six of Ferrari's 26 podium finishes and has scored 286 points to his team-mates' 535 - at close to half the rate (53.5%). For reference, his scoring rate relative to Alonso was 50.3%, and to Vettel 54.8%.

    As for qualifying, the score (excluding sessions that were not representative) is 35-9 against Raikkonen.

    That rate isn't good enough for a team with world championship aspirations. To win the constructors', history suggests Ferrari needs Raikkonen scoring at minimum at a rate at least 10% higher, and ideally well beyond that. It also needs him to take points off Vettel's title rivals. He's simply not at the level to be able to do that regularly.

    And we're not seeing a particularly convincing upward curve. In the first season, he was dropped into a Ferrari team in which Alonso was well-established and both drivers were confronted with an uncompetitive car. Even if he's given a free pass for that season, what has followed isn't up to scratch.

    There's nothing wrong with Ferrari defending its driver and there's no need for Maurizio Arrivabene to condemn his driver in public. But to see comments like "if you look at Kimi in a certain sector he was the faster one at one stage [compared to Vettel]" it makes you wonder what point he is trying to make.

    Its reminiscent of the kind of 'karting dad' you encounter in the junior formulas who is unhappy with the coverage of their offspring and points to the fact that if you look at their best sector times from testing they were actually ninth fastest rather than last.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK