Боян Петров: Ставам по-силен, планирал съм атака на Еверест

Петров заяви, че травмите няма да попречат на плановете му за атака на Еверест

© LAP.bg

Петров заяви, че травмите няма да попречат на плановете му за атака на Еверест



Пострадалият при катастрофа алпинист Боян Петров сподели, че вече е в много по-добро състояние и възстановяването му върви по план.


Петров пострада с природозащитника Андрей Ковачев в Кресненското дефиле, където бяха блъснати от автомобил.


"В момента съм в неочаквано добро състояние. Просто възстановяването върви по план. Грижите за мен в болницата и подкрепата на хората помагат за това. Всичко премина през една черна картина за мен. Вчера узнахме подробности около самата ситуация при катастрофата. Това с всеки може да стане. Това е е място, което става все по-опасно. След като станахме част от този черен списък, съм все по-решителен, че там магистрала не трябва да има", коментира алпинистът пред "Нова".


"Физическите травми няма да ми попречат да продължа да бъда алпинист. Духът е важен. Ставам още по-силен и с по-голямо желание. Догодина през пролетта или малко по-късно съм планирал Еверест. Покорил съм осем върха над 8 хиляди метра и още 12 над 5 хиляди метра. Достатъчно добре познавам организма си. Винаги съм успявал да се оправя. Духът ни изкарва от това отпускане. Това е непрекъсната борба. Върховете са финалният израз на тази борба", каза още Петров.

Ключови думи към статията:

Коментари (36)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Юмжагийн 7-балов
    Юмжагийн 7-балов
    Рейтинг: 340 Неутрално

    Духът добре, но и тялото е важно. Успех.

  2. 1 Профил на Книжовник
    Книжовник
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Шапка ти свалям, Бояне! Само така и давай в същия дух!

  3. 3 Профил на mongeneral
    mongeneral
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Избягвай обаче натоварените пътища до там,защото са опасни!

  4. 4 Профил на NMink
    NMink
    Рейтинг: 429 Неутрално

    А що не трябва да има магистрала?!

  5. 5 Профил на mongeneral
    mongeneral
    Рейтинг: 229 Неутрално

    А какво стана с природозащитника Андрей Ковачев ?
    Или тъй като не е толкова известен не е интересен за интервюта?

  6. 6 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 620 Неутрално

    Дано да се възстанови напълно и да продължи да прави това, което обича.
    Това обаче звучи малко странно:
    "След като станахме част от този черен списък, съм все по-решителен, че там магистрала не трябва да има"
    Дефилето е една от най-опадните отсечки от пътната мрежа в страната и решение от някакъв тип Е наложително. Поддържането на статуквото само гарантира нови инциденти.

  7. 7 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1240 Неутрално

    "След като станахме част от този черен списък, съм все по-решителен, че там магистрала не трябва да има", коментира алпинистът"

    Магистралите не са за пешеходци, а за автомобили, но ще ги закрием за да не страдат пешеходците. Интересно ми е какво трябва да направим с тротоарите, ако по тях преминават автомобили???

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  8. 8 Профил на Митев
    Митев
    Рейтинг: 2104 Неутрално

    Петров и Ковачев, извинихте ли се на румънката и платихте ли й щетите? ..А в болницата плащате ли на дебелите тарифи като за простосмъртни?
    Изяснете ги на първо време тия неща, той Еврест няма да избяга, там си е. Сега другото е по-важно!

  9. 9 Профил на Вонин
    Вонин
    Рейтинг: 581 Весело

    Големец!
    Браво!
    СИЛЕН ДУХ ИМАШ!
    БРАВО!

    Аз не съм лош - просто съм ПРОЗОРЛИВ! ЕВРОПО, събуди се! https://www.youtube.com/watch?v=F5UzHfsC5zw
  10. 10
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  11. 11 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 639 Неутрално

    Е, позицията относно магистралата взе да става твърде лична.

  12. 12
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  13. 13 Профил на legio
    legio
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#6] от "lustmord":

    Става дума, че бъдещата магистрала не трябва да минава по същото трасе в дефилето. Затова ЕК одобри строителството по ската с дълъг тунел.

    Who dares wins!
  14. 14 Профил на radoslavivanov
    radoslavivanov
    Рейтинг: 507 Неутрално

    Поздравления за Боян Петров.С пожелание за по-бързо възстановяване.
    По отношение на Кресненското дефиле нещо немога да си представя точно как ще се превърне в магистрала.
    Да си представим как 2 автомобила биха могли да се движат със скорост от 120км/ч едновременно в двете платна, както би трябвало да позволява една магистрала.Това е път с много завои проектиран за максимална скорост 90км/ч.За да се позволи движението с по-висока скорост ще означава много сериозни "промени".А какво ще се случва с дивите животни по този път след като сега масово биват прегазвани при доста по-ниски скорости?Как ще бъдат спрени да не преминиват, с огради?
    Това не е полето, където има само зайци, кучета и котки.
    Подкрепям позицията на Боян през Кресненското дефиле да няма магистрала.

  15. 15 Профил на virtual brain
    virtual brain
    Рейтинг: 1399 Неутрално

    Голям човек, силна личност!

    АФтентично десен екоталибан, гей, толераст, платен грантаджия и соросоид-жълтопаветник от кръга "агнешки главички".
  16. 16 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 537 Неутрално

    Успех на Боян, но магистрала трябва да има точно за да има по малко инциденти!
    Дано се намери добър компромис за маршрута на магистралата, но тунелът определено не е добър компромис, защото е безумно скъп за строеж и поддръжка.

  17. 17 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 782 Неутрално

    Добре е,че има силен дух.Но такива травми се отразяват на целият живот и човек трябва да преосмисли приоритетите си.Казвам го от личен опит-спираш тежките физически натоварвания и го даваш по-леко, иначе последствията може да са много лоши.Дано травмите му да не са толкова сериозни,може пък наистина да се възстанови напълно.

  18. 18 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1240 Неутрално

    [quote#14:"radoslavivanov"]А какво ще се случва с дивите животни по този път след като сега масово биват прегазвани при доста по-ниски скорости?Как ще бъдат спрени да не преминиват, с огради?
    Това не е полето, където има само зайци, кучета и котки. [/quote]

    Разбира се, че с огради, както всяка магистрала по света!
    А какви животни има там? Слонове, носорози, хипопотами, крокодили, които обикновена ограда трудно ще спре?

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  19. 19 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11054 Неутрално

    Добра новина - пожелавам бързо пълно възстановяване! Що се отнася до магистралната отсечка - съмнявам се дали всички шофьори ще я искат ако им кажат, ме ще плащат 20 лева на преминаване. Тогава трафика ще падне и тази част няма да се откупи в следващите 50 години. Има толкова много възможности да се подобри преминаването и без да се правят тежки или широки като площ съоръжения. Да погледнат чуждия опит не само като тунели, но и като първокласни пътища по такива места - те са 100 пъти повече.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  20. 20 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 537 Неутрално

    [quote#14:"radoslavivanov"]Това е път с много завои проектиран за максимална скорост 90км/ч.За да се позволи движението с по-висока скорост ще означава много сериозни "промени"[/quote]

    Много планински магистрали имат ограничения в определени отсечки. Например в тунелите никъде по света не е разрешена 120 км/ч скорост, въпреки че и те са част от магистралата. За да е магистрала е важно да има еднопосочно движение в поне две ленти, аварийна лента и протовопосочното движение да е разделено с манитела или друг начин. В Австрия, Италия и Швейцария е пълно с отсечки на магистрали, където максимално позволената скорост е 80 км/ч.

  21. 21 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11054 Неутрално

    Поправка: вместо "ме" е "че"

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  22. 22 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Браво,Бояне!Ти си силен човек,със силен дух и ти пожелаваме да достигнеш полета на мечтите си!Обичаме те!

  23. 23 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3124 Неутрално

    Успех, Бояне!

    Gunter glieben glauchen globen
  24. 24 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 639 Неутрално

    Как да се изнесе пътя от там бе пич? Това е единственото място от където едно време е можело да се прокара път без да има множество тунели и виадукти.

  25. 25 Профил на Сталкер
    Сталкер
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Последното което се чу за проекта (от мин. Лиляна Павлова) е, че ще направят съществуващия път магистрално трасе в едната посока (на юг, към Кресна), а обратната посока ще я прокарат високо през планината, с 20км по-дълга, но така щяло да се избегне да се прави двуетажна магистрала, щото ако трябва и двете посоки да са в дефилето нещо такова трябва да е. Варианта с дълъг тунел освен че е доста по-скъп го изкараха и неекологичен, щото скалите там били радиоактивни...

  26. 26 Профил на radetzky
    radetzky
    Рейтинг: 229 Неутрално

    "След като станахме част от този черен списък, съм все по-решителен, че там магистрала не трябва да има"

    Въх! Язък му на Бойко за вчерашните ПР врътки

    Завършил с пълно отличие специалната супер-свръх секретна школа по тролене към КГБ, черен пояс 19и дан по ММА специалност супер-ре-контра-квази-дез-информация
  27. 27 Профил на Lady  Zeppelin
    Lady Zeppelin
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Пожелавам му пълно възстановяване и успех!

    Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.
  28. 28 Профил на cucing
    cucing
    Рейтинг: 672 Неутрално

    И аз не разбрах, защо не трябва да има магистрала?
    Зер по-добре е да има повечко катастрофи и пострадали.
    А иначе и сега в Кресненското дифиле загиват и животни и хора. При една магистрала оградена с необходимите съоръжения няма да преминават нито едното нито другото.
    Къде е логиката???

    ура и да живей!!!
  29. 29 Профил на Bramasole
    Bramasole
    Рейтинг: 3841 Неутрално

    Безкрайно уважавам Боян Петров! Желая му да продължи да покорява набелязаните от него върхове!
    Дори прес съобщението, в което той и А. Ковачев благодарят за положените грижи, не е в състояние да промени мнението ми за него.

    "Човек не се дави, като падне във водата, а като остане там” - Едуин Луис Коул
  30. 30 Профил на radoslavivanov
    radoslavivanov
    Рейтинг: 507 Неутрално

    До коментар [#20] от "Ал Бънди":

    Тук не говорим за отсечки, не говорим и за тунели, а за път от 10-ки километри, в които вместо със 120 ще се движиш със скорост между 80-90км/ч.
    Ако планираното ново трасе се изгради като магистрално там реално ще се постигат доста по-високи скорости и движението с такива ще е нормално.
    Да не забравяме, че това ще най-натоварената магистрала в България и точно затова трябва да позволява движение с по-висока скорост и минимум участъци с ограничение на скоростта.
    Относно животните - колкото се може по-малко да вреди.

  31. 31 Профил на mitkokitkata
    mitkokitkata
    Рейтинг: 288 Неутрално
  32. 32 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 537 Неутрално

    [quote#30:"radoslavivanov"]Тук не говорим за отсечки, не говорим и за тунели, а за път от 10-ки километри, в които вместо със 120 ще се движиш със скорост между 80-90км/ч.
    Ако планираното ново трасе се изгради като магистрално там реално ще се постигат доста по-високи скорости и движението с такива ще е нормално. [/quote]

    Ако гледаш общо магистралите през Алпите не десетки, а стотици километри с ограничение на скоростта под 120 км/ч. Тунелът през кресна щеше да е 15 километра. Ако заобиколния път е 20 километра и по него може да се движиш с 90 км/ч вместо със 120 например, това ще забави движението по пътя с около 3-4 минути за цялата 150 километрова отсечка.

  33. 33 Профил на radoslavivanov
    radoslavivanov
    Рейтинг: 507 Весело

    Да сравняваме Алпите с 82 върха над 4000м с Кресненското дефиле със средна надморска височина от 222м е малко несериозно .Ако се окаже, че "новото" трасе е да кажем с 20км по-дълго от "старият път" който да приемем, че е 60км, то при 120км/ч ще са необходими 40 минути.Точно толкова колкото време ще отнеме и изминаването на "старият" път при скорост 90км/ч.Тоест не печелим време.
    Пак казвам, че средна скорост от 90км/ч по сегашният път не е постижима за нормално шофиране от повечето автомобили.

  34. 34 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 537 Неутрално

    [quote#33:"radoslavivanov"]Да сравняваме Алпите с 82 върха над 4000м с Кресненското дефиле със средна надморска височина от 222м е малко несериозно .[/quote]

    Близо до кресненското дефиле е Вихрен с 3000 метра височина, но това няма никакво значение, защото най-важното е че магистралите могат да са максимум 4% стръмни и без резки завои, което прави дори и малките хълмове голям проблем за тях.

    Да не говорим, че по европейските стандарти трафикът по повечето български пътища едвам достига нужният за да оправдае строежът на магистралата.

  35. 35 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 3266 Неутрално

    Боян Петров наистина оздравява!
    Пожелава му да се възстанови напълно! И Андрей също!

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  36. 36 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 3266 Неутрално

    До коментар [#5] от "mongeneral":Той е пострадал по-малко и също се възстановява. А за журналистите от телевизията е по-интересно да интервюират Боян.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK