Тото Волф смята наказанието на Розберг в Малайзия за "пълна глупост"

Волф смята, че инцидентът не се е отразил по никакъв начин на останалата част от състезанието

© Associated Press

Волф смята, че инцидентът не се е отразил по никакъв начин на останалата част от състезанието



Според шефа на отбора на "Мерцедес" във Формула 1 Тото Волф наказанието на Нико Розберг в Гран при на Малайзия е било напълно незаслужено и го определи като "пълна глупост".


Съдиите решиха да добавят десет секунди към времето на Розберг след финала на пистата "Сепанг" заради лек удар във втори завой при изпреварването на Кими Райконен от "Ферари".


Водачът във временното класиране при пилотите Розберг и Райконен не пострадаха и продължиха без проблеми по колите си състезанието, завършвайки съответно трети и четвърти.




"Наказанието, което наложиха на Розберг, е пълна глупост. Преди няколко месеца всички представители на отбори във Формула 1 заедно решихме, че ще оставим пилотите да водят по-агресивни битки, когато не се стига до повреди или отпадане", сподели Волф.


"Решихме, че когато един от пилотите не е нарушил умишлено правилата и няма пострадали, подобни моменти като този между Нико и Кими ще се приемат за състезателни инциденти. Ако сега питате Райконен, и той ще ви каже, че Розберг незаслужено бе наказан", каза още австриецът.

Ключови думи към статията:

Коментари (17)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1062 Неутрално

    За пилотите на Мерцедес може да говори Лауда. Тото да каже за мотора на Хамилтън.

  2. 2 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 810 Неутрално

    Това наказание няма никакъв ефект върху крайното класиране.

  3. 3 Профил на Сахаров
    Сахаров
    Рейтинг: 626 Неутрално

    Оставете пилотите да се състезават

    I shave with Occam's razor
  4. 4 Профил на soul
    soul
    Рейтинг: 469 Неутрално

    Доста остро му влезе в ребрата!

    „Тази смрад, която изпускаме, поражда около Русия презрение към нас, недоверие, нелюбов. " Никита Михалков
  5. 5 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2395 Неутрално

    И аз мисля така. Този сезон не се спряха да наказват Розберг. Любопитен момент - точно преди състезанието, по Скай дават как Мартин Бръндал обикаля около стартовата решетка и намира Дерек Уоирик, който поне като състезател е почтен и симпатяга. Говорят си и на края на интервюто Дерек казва на Мартин: "просто силно се надявам, колкото и ти, Люис да спечели това състезание". Къде е проблема? Ами Дерек Уорик е там като официален стюард на ФИА

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  6. 6 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2395 Неутрално

    До коментар [#1] от "yavooor":

    Няма какво да се говори за двигателя

    http://www.f1fanatic.co.uk/2016/10/03/hamilton-retains-best-reliability-rate-of-any-champion/

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  7. 7 Профил на blagoj
    blagoj
    Рейтинг: 699 Неутрално

    [quote#2:"dissident"]Това наказание няма никакъв ефект върху крайното класиране.[/quote]
    Така е, но Мерцедес бяха поставени в трудна ситуация да рискуват да "гръмне" и двигателя на Нико или да изпуснат третото място.

  8. 8 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 6256 Неутрално

    Наказанието е само проформа да демострира решимността на стюардите. Все едно нищо не променя

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  9. 9 Профил на general_patton
    general_patton
    Рейтинг: 294 Неутрално

    До коментар [#5] от "deutschwagen":

    Нищо ново не казваш. Всички виждаме как бутат Гамилтон вече толкова години. Но, докато ФИА е претъпкана с някакви британски тапегьози, които са всевъзможни там- стюарди, рейс-директори и т.н., не очаквам друго.

  10. 10 Профил на graham
    graham
    Рейтинг: 581 Весело

    До коментар [#5] от "deutschwagen":
    До коментар [#9] от "general_patton":

    затова е толкова удовлетворяващо като чуеш воя по радиото: "no no nooooooooo" и после - "някой или нещо не иска да спечеля шампионата тази година"!

  11. 11 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2395 Неутрално

    До коментар [#9] от "general_patton":

    Чарли Уайтинг поне не прецака Розберг за пол-позишъна в Унгария. Имаше някакво недоволство и приказки за "двойни стандарти" след като наказаха Перес за "същото" на Сингапур. Обаче Уайтинг му обясни, че е имал двойни жълти флагове, и че освен това е изпреварил. Тогава Перес и недоволстващита май разбраха.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  12. 12 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2395 Неутрално

    До коментар [#10] от "graham":

    Но честно казано беше просто късмет. Освен ако не са сложили прекалено сложни настройки. Или ако механиците на Хамилтън (тези, с които Розберг прекара последните две години) не са толкова добри, колкото на другия болид

    Имам един въпрос, след като знаеш всичко за скандала от 2007. Има ли някъде информация кой е изпратил имейловете между Де ла Роса, Алонсо и Кулън до ФИА, или кой е казал на ФИА за тях? Никъде не пише за това.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  13. 13 Профил на graham
    graham
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#12] от "deutschwagen":

    никой не ги е пращал. след разправията в унгария на квалификацията на другата сутрин алонсо отишъл при денис, за да си изяснят кой кум, кой сват. и фернандо, бесен (съвсем разбираемо, мен ако питаш), му тресва на началството: "имам мейли, които ще те съсипят". на това рон му вика: "каквоооо?! я чакай малко" и вика мартин уитмарш за свидетел. след това разпитва за що иде реч и като разбира, се обажда на макс мозли. макс после обещал имунитет на пилотите (всичките) и затова след второто разследване те не бяха наказани изобщо.
    та това е. лично денис е уведомил фиа за наличието на нови доказателства : )
    а знаеш ли какво казал макс след взимането на решението какво да е наказанието на макларън? "5 million for the offence and $95 million for Ron being a twat" : )))

  14. 14 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2395 Неутрално

    До коментар [#13] от "graham":

    Историята от Унгария я дискутирахме, има я и описана. Но май нещо се губи, защото тогава Рон е казал, че няма нищо инкриминиращо и това било блъф от страна на Алонсо, на което Мозли повярвал (поне Мозли казва така). Макларън са имали и обжалващо изслушване, планирано за по-късно. И малко преди това изслушване, почти месец след Унгария, става обрат и разследването изведнъж казва, че имало нови доказателства. Според Мозли, тези доказателства били пратени на Бърни от някого, но не се казва кой:

    https://www.theguardian.com/sport/2007/sep/26/motorsports.sport

    Това всичкото, ако приемем, че Мозли не е лъгал. Според някои източници Мозли просто тайно е поискал от пилотите на Макларън да му пратят каквото имат, цял месец след Унгария и без да говори с някой друг от Макларън.

    Хубаво, че на Макс не му се е разминало поне когато облича нацистката униформа.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  15. 15 Профил на graham
    graham
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#14] от "deutschwagen":

    според мен просто са се скатали за около месец. рон нямаше да звъни на макс, ако смяташе, че съответните мейли не го заплашват. а той се застрахова, за да не излезе в някакъв момент, че е знаел и е скрил - подобна ситуация би била много по-ужасна за отбора.
    може и да е казал на макс, че има някаква информация, която според него не е нещо особено. но пък мозли нямаше да е мозли, ако бе приел на доверие каквото и да е казано от рон.

    по отношение на скандала - ъх, дивотии. някой нещо поръча, не знам защо, но е имало причина. какво прави в свободното си време, с колко жени и в какво облекло си е негова работа. да, нацистката униформа е гаден елемент, но въпреки това е идиотско. тъпото е, че въпреки всичко макс има огромни заслуги в моторспорта, а ще се помни с това...

    между другото, автобиографията на макс е забележителна. малко е объркана - очаквах адвокат от неговия ранг да е значително по-подреден. но иначе е много добра. сега съм на следващата : )

  16. 16 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2395 Неутрално

    До коментар [#15] от "graham":

    В такъв случай Макс е лъгал, че е получил имейлите от Бърно. Което показва що за човек е. Естествено, че не ме интересува какво прави в свободното си време, но нацистката униформа е нещо като олицетворение за него и арогантността му.

    За заслугите му, специално за Формула 1, имам смесени чувства в най-добрия случай. По време на дългия му престой начели се случват доста, според мен предимно лоши неща. Скандали, чийтинг, от време на време имунитет за Ферари. Стандартизираха се двигателите и вече няма диверситет. Някакви сбъркани силови опити за контролиране на разходите - иначе сериозен аргумент, който обаче се следва неправилно (ако Макс сега беше на власт, щеше да направи всичко възможно да раздели формулата на две класи - безгранично харчене и ограничени правила, или ограничено харчене и доста по-свободни правила).
    Много хора отдават заслуги на Макс за сигурността. Аз не съм един от тях. Когато Макс идва на власт края на 1991 (първо като шеф на ФИСА), формулата е като цяло спокойна, особено следващите две години, когато Макс вече има думата. Признавам, че това може да е било и късмет. Нито главите на пилотите са обезопасени, нито дългите флат-аут криви на Имола и Хокенхайм. Но какво прави Макс за 1994? За да върне интригата и върховенството на пилотските умения, Макс заменя най-софистицираните и умни болиди правени някога с опростени и небалансирани техни варианти. Това със сигурност няма отношение при инцидента със Сена. Може би няма и отношение при инцидента с Раценбергер - а може и да има, защото Раценбергер губи предното си крило, защото крепежните елементи са повредени след кратко излизане от пистата, а Симтек-ът е кола, правена за активно окачване. Но е факт, че докато Макс прави болидите трудни и непредвидими за каране, скоростта която те поддържат до тогава с помощта на много компютри и иновации, остава. Според мен е голяма грешка да се махнат всичките иновации и помощни система ей така, изведнъж. Огромен експеримент, с плачевни последици. Многобройни излизания от пистата, неочаквани завъртания, сериозни инциденти, травми, коми, разминавания на косъм със смъртта....и два случая, които не се разминават. Всичко това го нямаше преди 1994. Та ако това не е сбъркано управление, не знам какво е.
    Няма да забравя и какво казва този нарцисист след Имола 1994 (видео, което гледах преди години, защото 1994 съм бил в 5-ти клас). Мозли обяснява на прес-конференция в Монако как щял да намали площта на предното крило с хх%, задното с хх%, и после казва нещо от сорта на "за тези от вас, които не са технически ориентирани, това ще намали скоростта в завоите". И това и тръгва тогава, защото този гений Макс не може да измисли нищо друго за момента. И тогава, края на 1995, почти не губим Мика Хакинен. Чак тогава Макс се осеща и взема някакви мерки. Но за мен "заслугите на Макс" за сигурността са платени с живота на двама пилота и здравето (и кариерите) на няколко други.
    И слава Богу, че от този момент наистина има прогрес в сигурността, защото традиционните мерки се превръщат във фарс. По-малките крила и по-слабите двигатели първоначално правят болидите по-бавни, но с времето аеродинамиката става толкова сложна, че болидите стават все по-бързи и по-бързи, особено в бързите (и опасни) завои. Но тънките (и после рязани) гуми, стесняването на болидите, и донякъде налагането на минимална височина правят болидите бавни в бавните завои, където аеродинамиката не е решаваща и скоростта не е опасна.
    Общо взето това ми е мнението за Макс. Не знам какво пише в бографията му, но май за да може да се види пълната картинка, трябва да се прочете и биографията на баща му

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  17. 17 Профил на graham
    graham
    Рейтинг: 581 Весело

    До коментар [#16] от "deutschwagen":

    трябва да проверя дали сър осуалд има биография изобщо. с тая негова политическа ориентация...
    ще поровя още малко за историята с мейлите, ще пиша ако намеря нещо





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK